• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Försöker du verkligen) skrev 2021-10-26 16:57:31 följande:
    "Händer det så händer det"
    Precis.
  • Anonym (Försöker du verkligen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 17:01:42 följande:
    Precis.
    Så det är slumpen som avgör enligt dig? 
  • Anonym (Men...)

Va? De som träffar någon på gymnasiet håller förmodligen inte ihop för resten av livet? Eller vad menar du? Och nej, de är inte "tingade" för resten av deras liv!

• fornminne

När jag pluggade på universitetet var minst hälften singlar. Många hade haft förhållanden innan, men att träffa sin livspartner i gymnasiet är inte det vanligaste. Du har inte letat tillräckligt, eller umgås inte med rätt folk. Faktum är att utbudet knappast upphör i någon ålder, som ibland påstås. Det kan öka eller minska, men det finns alltid ett visst utbud. Sen beror det ju på hur stor efterfrågan är, dvs hur stor konkurrensen blir. Men i unga år letar många partner, i 30-årsåldern letar många som ännu inte har träffat någon, eller gjort slut, efter någon att bilda familj med, och i 40-årsåldern är det många frånskilda med barn som letar ny partner. Möjligen är färre singlar i den åldern än i 20-årsåldern, men att det skulle vara näst intill omöjligt att hitta någon i en viss ålder, stämmer helt enkelt inte.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-26 16:31:31 följande:
    Fan vad jag blir trött på att du alltid ska håna svar som du får. Självklart har man större chanser att hitta någon om man träffar mer människor. Det säger sig väl självt? De snygga utåtriktade du pratar om är förmodligen kräsna. Det är knappast så att de aldrig haft ett förhållande i sitt liv och endast varit på ett fåtal dejter i livet. Ändå tycker du att du har rätt och sitter och hånar alla. Det är fan i mig obegripligt.
    *gäsp* Kräks
  • Mandel

Jag var 45 när jag skilde mig och skulle ut på marknaden igen.

Har inga vänner så att träffa någon genom vänner eller ute på krogen när man är ute med vänner var alltså inget alternativ för mig.
    Är aktiv i föreningslivet, men umgås inte privat med någon och alla verkar redan leva i parrelationer och ingen verkar leta nya vänner heller.
    Så det blev nätdejting för hela slanten.

Nu har jag "skinn" på näsan och är tämligen orädd så jag chansade friskt och var på mängder av dejter. Och precis som i alla andra sammanhang i livet så passar man inte ihop med alla man träffar oavsett om det är kollegor eller dejter. Men skam den som ger sig och till slut träffade jag en gubbe som kändes rätt direkt. 

Jag hade aldrig Tinder utan match och happypanncake. Och jag var aktiv i mitt sökande så jag skickade definitivt fler meddelanden till olika män än vad det var män som skrev till mig. En del nappade på vad jag skrev andra inte. 

Med tanke på att jag inte kan träffa vänner som passar så var jag övertygad om att det skulle bli svårt att hitta en partner också så jag stressade inte för att få en relation även om jag dejtade många. Tänkte inte nöja mig med något halvdant utan det skulle kännas rätt. Och bara för att jag dejtade många så låg jag inte med många! Kändes det inte ok dejt 1 så kändes det inte ok dejt 2 heller.
    Och känns det inte ens lite skapligt dejt 1 så var det ju inte ens tal om sex första dejten...

En del av de jag var på dejt med har jag faktiskt kvar som vänner numera. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Osynliga mannen)
    Mandel skrev 2021-10-27 11:00:39 följande:

Jag var 45 när jag skilde mig och skulle ut på marknaden igen.

Har inga vänner så att träffa någon genom vänner eller ute på krogen när man är ute med vänner var alltså inget alternativ för mig.
    Är aktiv i föreningslivet, men umgås inte privat med någon och alla verkar redan leva i parrelationer och ingen verkar leta nya vänner heller.
    Så det blev nätdejting för hela slanten.

Nu har jag "skinn" på näsan och är tämligen orädd så jag chansade friskt och var på mängder av dejter. Och precis som i alla andra sammanhang i livet så passar man inte ihop med alla man träffar oavsett om det är kollegor eller dejter. Men skam den som ger sig och till slut träffade jag en gubbe som kändes rätt direkt. 

Jag hade aldrig Tinder utan match och happypanncake. Och jag var aktiv i mitt sökande så jag skickade definitivt fler meddelanden till olika män än vad det var män som skrev till mig. En del nappade på vad jag skrev andra inte. 

Med tanke på att jag inte kan träffa vänner som passar så var jag övertygad om att det skulle bli svårt att hitta en partner också så jag stressade inte för att få en relation även om jag dejtade många. Tänkte inte nöja mig med något halvdant utan det skulle kännas rätt. Och bara för att jag dejtade många så låg jag inte med många! Kändes det inte ok dejt 1 så kändes det inte ok dejt 2 heller.
    Och känns det inte ens lite skapligt dejt 1 så var det ju inte ens tal om sex första dejten...

En del av de jag var på dejt med har jag faktiskt kvar som vänner numera. 

Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.

• Anonym (Försöker du verkligen)
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 14:11:29 följande:

Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.

Å andra sidan finns det en hel del män som hittat kärleken via datingsiter.
  • Anonym (Osynliga mannen)

Och det finns de som vinner på Lotto. 

• Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 10:30:58 följande:
    *gäsp* Kräks
    Hånet fortsätter. Du som säger dig vara så snäll och ödmjuk.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?