• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 13:22:56 följande:
    Finns som sagt flera undersökningar. Och jag vet personligen många som träffats på nätet. Men jag har ju alltid fel, enligt FL. Så jag borde nog lyssna på det Allvetande Familjeliv. Här vet man allt om andra människor.
    Min syster är en av dom som vet allt om andra. Hon sa att man inte träffar nån på nätet. Killen hon är ihop med träffade hon på nätet.
  • Anonym (Försöker du verkligen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 13:22:56 följande:
    Finns som sagt flera undersökningar. Och jag vet personligen många som träffats på nätet. Men jag har ju alltid fel, enligt FL. Så jag borde nog lyssna på det Allvetande Familjeliv. Här vet man allt om andra människor.
    Så du litar mer på FL än Nyhter24? 
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 13:21:14 följande:
    Du menar att dom inte nöjer sig, och vill inte sänka sina krav?
    Slumpen har väl inte fört ihop dem med den rätta ännu.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Försöker du verkligen) skrev 2021-10-26 13:43:58 följande:
    Slumpen har väl inte fört ihop dem med den rätta ännu.
    Också skrivit liknande tidigare. Men jag hade fel. Dom flesta träffar nån. Det har t ex inget med tur/otur att göra.
    Och så bör jag sänka mina krav. Män som jag inbillar oss att vi är perfekta, och att vi ska kunna få kvinnor som är utanför vår liga.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Försöker du verkligen) skrev 2021-10-26 13:42:29 följande:
    Så du litar mer på FL än Nyhter24? 
    Hohoho Skrattande
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 14:31:56 följande:
    Hohoho Skrattande
    Så vad litar du mest på, FL eller Nyheter24? Inte vad andra anser om ditten och datten. Utan vad DU litar på!
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 14:31:10 följande:
    Också skrivit liknande tidigare. Men jag hade fel. Dom flesta träffar nån. Det har t ex inget med tur/otur att göra.
    Och så bör jag sänka mina krav. Män som jag inbillar oss att vi är perfekta, och att vi ska kunna få kvinnor som är utanför vår liga.
    Om det inte har med turen att göra. Vad krävs det då?
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 12:01:16 följande:
    Ja, det löser sig då, det ordnar sig själv.
    Också fått dom råden/tipsen.
    Jag vet många som är singlar. Dom är utåtriktade, har utåtriktade jobb. Dom är ute i svängen, sociala, träffar massor med folk.
    Varför löser det sig inte för dom?
    Fan vad jag blir trött på att du alltid ska håna svar som du får. Självklart har man större chanser att hitta någon om man träffar mer människor. Det säger sig väl självt? De snygga utåtriktade du pratar om är förmodligen kräsna. Det är knappast så att de aldrig haft ett förhållande i sitt liv och endast varit på ett fåtal dejter i livet. Ändå tycker du att du har rätt och sitter och hånar alla. Det är fan i mig obegripligt.
  • Anonym (Pling)

Jag och min kille träffades i en facebookgrupp om ett gemensamt intresse. Det var ett superbra sätt att träffas. Man lägger märke till någon intressant, börjar skriva i varandras inlägg, känner av stämningen lite, sen skickade jag honom ett pm och på den vägen är det. :)

Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 14:31:10 följande:
    "Händer det så händer det"
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?