• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 20:40:19 följande:
    Exakt. Det är ju det som är poängen.
    Vi vet inte hur lång Kaffedraken är?
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 20:42:26 följande:
    Eftersom du inte har en susning om vad jag syftar på, så är det meningslöst att diskutera med dig. Jag minns vad som skrivits i mina trådar. Mycket av det var inte ok. Långt ifrån.
    Varför vet jag inte vad du syftar på? Jag har läst hundratals trådar av dig genom åren, diskuterat med dig massor av gånger, jag vet exakt vad som har skrivits och hur du reagerat på det. De värsta "påhoppen" var när folk ville att du skulle gå och prata med någon för att må bättre. Helvete vad arg du blev. Oj oj oj, så får man inte säga. Så fort någon börjar komma lite närmare försvinner du, precis som du gör med mig nu. Jag "känner " dig och då vill du inte prata.
  • Erika71
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 20:42:26 följande:
    Eftersom du inte har en susning om vad jag syftar på, så är det meningslöst att diskutera med dig. Jag minns vad som skrivits i mina trådar. Mycket av det var inte ok. Långt ifrån.
    Nej, du minns INTE vad som skrivits i dina trådar, du minns allt som du tolkat som negativt. Det har säkert skrivits några negativa kommentarer men jag har läst så otroligt många positiva och uppmuntrande kommentarer som du inte verkar ha läst alls eller i alla fall inte vill kännas vid, varför det?

Nu börjar folk förstås tröttna, framför allt när ditt hån och nedlåtande har börjat lysa igenom, så kommentarerna som kommer nu är inte så trevliga men det måste du ha räknat med. Du har nästan provocerat fram dom konstigt nog.

Ärligt talat, ilskan kanske kan få dig att agera, dvs ge dig ut i världen. Visa oss hur fel vi har om dig!
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:54:05 följande:
    Vi vet inte hur lång Kaffedraken är?
    Lång enligt sig själv.
  • Anonym (Ninni)
    Erika71 skrev 2021-10-27 21:04:08 följande:
    Nej, du minns INTE vad som skrivits i dina trådar, du minns allt som du tolkat som negativt. Det har säkert skrivits några negativa kommentarer men jag har läst så otroligt många positiva och uppmuntrande kommentarer som du inte verkar ha läst alls eller i alla fall inte vill kännas vid, varför det?

Nu börjar folk förstås tröttna, framför allt när ditt hån och nedlåtande har börjat lysa igenom, så kommentarerna som kommer nu är inte så trevliga men det måste du ha räknat med. Du har nästan provocerat fram dom konstigt nog.

Ärligt talat, ilskan kanske kan få dig att agera, dvs ge dig ut i världen. Visa oss hur fel vi har om dig!
    Håller helt med i allt du säger.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 21:04:23 följande:
    Lång enligt sig själv.
    Har han humor?
  • Mandel
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 16:56:12 följande:

"Och då blir det så klart en snedfördelning i antal och de få tjejer/kvinnor som orkar med cirkusen kan välja och vraka på ett helt annat vis och vanliga män "blir utan" tills det dyker upp en knastok som jag som vet vad jag vill."

Då håller du alltså, till skillnad från dina medsystrar, med om påståendet att kvinnor kan välja och vraka? Du är den första som "erkänner" detta :) Alla andra kvinnor jag diskuterat detta med blånekar.

Jag skulle tippa att det går fem män på varje kvinna på de vanliga dejtingsajterna.

Tyvärr får ju i vanlig ordning den stora massan ta konsekvensen av att några få inte kan sköta sig.

Välja och vraka är det nog bara ett fåtal kvinnor som kan göra, för jag upplevde att de män som låg över medel i utseende oftast helt dissade mina försök till kontakt.
    Jag är ingen direkt skönhet, men den bild jag fick mest komplimanger för på dejtingsidorna var en bild där jag faktiskt vägde ca 15kg mer - var överviktig då, men där fotografen faktiskt lyckats fånga just utstrålningen jag har. Väl på dejt fick jag ofta komplimanger om min snygga rumpa...
    Och oavsett utseende så tycker jag att det hör till vanligt folkvett att i alla fall svara tack, men nej tack. Men dejtingsvängen är tyvärr inte vettig. 

Det är bara att följa vilket forum som helst i princip så bevisar folk att många av dem blir kompletta idioter så fort de sitter bakom en skärm och de kan inte sköta sig. 

Följer ett instagramkonto där kvinnor delar anekdoter från sina liv och upplevelser med och kring män och jag får mer och mer förståelse för att fler och fler kvinnor väljer att leva ensamma och till och med väljer att skaffa barn på egen hand utan en känd man inblandad. Eller att de väljer att avstå från att skaffa barn helt.
    Själv är jag alldeles för snoppfixerad för att kunna leva utan en man
    Har dock kommit fram till att särbo är ett bra alternativ. Var och en sköter sitt eget liksom så slipper man tjafsa om städning, tvätt, trädgård osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Vandraren80
    Anonym (Tashe kvinnoslisk) skrev 2021-10-25 17:16:07 följande:

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 

Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

Eftersom att du redan fått mycket bra råd här, så tänkte jag istället köra med en följdfråga.

Varför vill du ha en flickvän?
  • Vandraren80
    Anonym (Ointressant gubbslem) skrev 2021-10-28 10:34:31 följande:

För de flesta män är flickvän/fru/sambo ENDA sättet att få sex lagligt då del flesta kvinnor inte vill ha ons eller kk. 

Absolut, visst är det så för de flesta män. Tänkte bara att eftersom att TS dels uppgivit bristande intresse för tjejer under gymnasietiden, och dels för att han resonerar lite märkligt och negativt kring hela grejen, så kändes det som en fråga värd att ställa.
  • Vandraren80
    Anonym (Ointressant gubbslem) skrev 2021-10-28 12:05:19 följande:

Jag tror att han tänker baklänges. Istället för att reda ut sina egna bekymmer och sedan skaffa flickvän tror han att en flickvän gör att bekymren försvinner.

Ja förmodligen. Han försöker spänna vagnen framför hästen så att säga.
  • Erika71
    Anonym (Ointressant gubbslem) skrev 2021-10-28 12:05:19 följande:
    Jag tror att han tänker baklänges. Istället för att reda ut sina egna bekymmer och sedan skaffa flickvän tror han att en flickvän gör att bekymren försvinner.
    Låter som kaffedrakens resonemang med.
  • BAAM
    Anonym (Tashe kvinnoslisk) skrev 2021-10-25 17:16:07 följande:

Hej alla där ute. 

Hej

Jag var på 3 dejter i sommars via tinder och badoo. tycker du ska testa på det och ge det en ärlig chans. får matchning pratar med tjejen en vecka sen träffas ni. 
  • Anonym (Tashe kvinnoslisk)
    BAAM skrev 2021-10-28 16:06:24 följande:
    Hej

Jag var på 3 dejter i sommars via tinder och badoo. tycker du ska testa på det och ge det en ärlig chans. får matchning pratar med tjejen en vecka sen träffas ni. 
    Är du kille eller tjej, och hur bra ser du ut på en skala 1-10?
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?