Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
Jag var 45 när jag skilde mig och skulle ut på marknaden igen.
Har inga vänner så att träffa någon genom vänner eller ute på krogen när man är ute med vänner var alltså inget alternativ för mig.
Är aktiv i föreningslivet, men umgås inte privat med någon och alla verkar redan leva i parrelationer och ingen verkar leta nya vänner heller.
Så det blev nätdejting för hela slanten.
Nu har jag "skinn" på näsan och är tämligen orädd så jag chansade friskt och var på mängder av dejter. Och precis som i alla andra sammanhang i livet så passar man inte ihop med alla man träffar oavsett om det är kollegor eller dejter. Men skam den som ger sig och till slut träffade jag en gubbe som kändes rätt direkt.
Jag hade aldrig Tinder utan match och happypanncake. Och jag var aktiv i mitt sökande så jag skickade definitivt fler meddelanden till olika män än vad det var män som skrev till mig. En del nappade på vad jag skrev andra inte.
Med tanke på att jag inte kan träffa vänner som passar så var jag övertygad om att det skulle bli svårt att hitta en partner också så jag stressade inte för att få en relation även om jag dejtade många. Tänkte inte nöja mig med något halvdant utan det skulle kännas rätt. Och bara för att jag dejtade många så låg jag inte med många! Kändes det inte ok dejt 1 så kändes det inte ok dejt 2 heller.
Och känns det inte ens lite skapligt dejt 1 så var det ju inte ens tal om sex första dejten...
En del av de jag var på dejt med har jag faktiskt kvar som vänner numera.