Inlägg från: Anonym (Ninni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ninni)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Dumheter. Knappast så att de flesta träffar sin partner på gymnasiet, skulle snarare tro att det hör till ovanligheterna. Särskilt när det gäller att hålla ihop efteråt.

Håller med tidigare som sagt att univeristetet är ett perfekt ställe att hitta någon, bättre chans får man knappast. Aktiviteterna bör väl ha dragit igång igen. Knyt kontakter och lär känna nya människor, men gör inte misstaget som många män gör, att de tänker att allt ska leda till man direkt träffar en tjej. Att bygga upp ett stort kontaktnät ökar möjligheterna på sikt och är framför allt är det viktigt för både vänskap och framtida jobb.

• Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-26 12:01:16 följande:
    Ja, det löser sig då, det ordnar sig själv.
    Också fått dom råden/tipsen.
    Jag vet många som är singlar. Dom är utåtriktade, har utåtriktade jobb. Dom är ute i svängen, sociala, träffar massor med folk.
    Varför löser det sig inte för dom?
    Fan vad jag blir trött på att du alltid ska håna svar som du får. Självklart har man större chanser att hitta någon om man träffar mer människor. Det säger sig väl självt? De snygga utåtriktade du pratar om är förmodligen kräsna. Det är knappast så att de aldrig haft ett förhållande i sitt liv och endast varit på ett fåtal dejter i livet. Ändå tycker du att du har rätt och sitter och hånar alla. Det är fan i mig obegripligt.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 10:30:58 följande:
    *gäsp* Kräks
    Hånet fortsätter. Du som säger dig vara så snäll och ödmjuk.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 15:44:49 följande:
    När jag tidigare varit seriös, så hånades jag.
    Så vem faan orkar va seriös?
    Att folk inte håller med dig och föreslår saker är inte hån. Bara för att du ogillar (helt vettiga) förslag, så innebär det inte att det är hån. Du har ju till och med blivit arg på folk som skriver långa meddelanden för att hjälpa dig och hånar dem i andra trådar. Ditt resonmang är helt obegripligt. Du ställer frågor och när folk svarar med sina åsikter, så är de "experter som vet allt" och ska hånas över hela FL. Det är faktiskt inte okej.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 16:59:13 följande:

Jag kan förstå att han uppfattar era "råd" som hån eftersom en kvinna aldrig kan förstå hur det är för en man och vice versa. Jag skulle aldrig ge råd till en kvinna då jag inte har en aning hur det kvinnliga perspektivet ser ut.

Jag tror nog att de allra flesta, oavsett kön, förstår att man har större chans att träffa någon om man träffar fler människor. Det är den typen av råd han får. Och som han sedan raljerar över.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 19:10:47 följande:
    Han kanske vill ha sin offerkofta ifred och hade hoppats på "Du duger som du är!"
    Det hade han säkert, men att heja på ett destruktivt beteende är inte särskilt snällt.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:11:31 följande:
    Det är ju han som man som måste ta initiativ och då måste han gå ur sin komfortzon annars lär ju inte mycket hända även om han skulle röra sig bland folk i sociala sammanhang. En man utan självförtroende är körd. Spelreglerna är olika för män och kvinnor 2021 även om man kunde önska att jämställdheten hade kommit längre.
    Det är ju precis det folk säger, att han måste ta sig ur sin komfortzon, för annars är det kört. Men det hånar han. För han vet folk som är sociala som är singlar.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:25:06 följande:
    Man vet ju inte om de är självvalda singlar eller ej?
    Exakt. Det är ju det som är poängen.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 20:42:26 följande:
    Eftersom du inte har en susning om vad jag syftar på, så är det meningslöst att diskutera med dig. Jag minns vad som skrivits i mina trådar. Mycket av det var inte ok. Långt ifrån.
    Varför vet jag inte vad du syftar på? Jag har läst hundratals trådar av dig genom åren, diskuterat med dig massor av gånger, jag vet exakt vad som har skrivits och hur du reagerat på det. De värsta "påhoppen" var när folk ville att du skulle gå och prata med någon för att må bättre. Helvete vad arg du blev. Oj oj oj, så får man inte säga. Så fort någon börjar komma lite närmare försvinner du, precis som du gör med mig nu. Jag "känner " dig och då vill du inte prata.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:54:05 följande:
    Vi vet inte hur lång Kaffedraken är?
    Lång enligt sig själv.
  • Anonym (Ninni)
    Erika71 skrev 2021-10-27 21:04:08 följande:
    Nej, du minns INTE vad som skrivits i dina trådar, du minns allt som du tolkat som negativt. Det har säkert skrivits några negativa kommentarer men jag har läst så otroligt många positiva och uppmuntrande kommentarer som du inte verkar ha läst alls eller i alla fall inte vill kännas vid, varför det?

Nu börjar folk förstås tröttna, framför allt när ditt hån och nedlåtande har börjat lysa igenom, så kommentarerna som kommer nu är inte så trevliga men det måste du ha räknat med. Du har nästan provocerat fram dom konstigt nog.

Ärligt talat, ilskan kanske kan få dig att agera, dvs ge dig ut i världen. Visa oss hur fel vi har om dig!
    Håller helt med i allt du säger.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?