ClumsySmurf skrev 2024-12-20 16:58:33 följande:
För att kunna förstå den andra sidan av argumentet så behöver man ju ställa en hel del frågor
jag svarar på dina frågor när du svarat på mina frågor.
ClumsySmurf skrev 2024-12-16 15:44:07 följande:
Varför duckar du för frågan?
Varför ska man t.e.x ignorera att även mammor misshandlar sina barn?
Vad är frågan? Det låter som ett påstående. Förstår inte heller varför man i så fall skulle ignorera att kvinnor också misshandlar sina barn. Vad är kopplingen mellan att kvinnor blir mer våldsutsatta av män? Det är mycket otydligt. Borde frågan om att kvinnor misshandlar sina barn landa inom feminismens ramar? Som jag förstår så är det relativt "jämställt" och landar i frågor om barns rätt till trygghet (och jämställdhet)
Jämställdhet borde leda till någorlunda lika utfall t ex ungefärlig samma ekonomiska makt oavsett kön, att vissa yrken t ex inte ska vara övervärderade/ undervärderade. Men jag vet inte hur många människor som vill att kvinnor ska misshandla och döda män i lika hög grad som kvinnor blir utsatta för. Då har man nog missuppfattat saken grovt. Det skulle förvisso falla utanför ramarna för feminism (om saken vore liknande) och plockas upp inom andra instanser, att alla ska ha rätt till en tryggad tillvaro t ex.
Vill du lyfta frågeställningar så kanske du inte ska syssla med härskartekniker eller försöka gömma frågor bakom mängder av inklippta "fakta" för att sen hävda att dina frågor ignoreras. Det irriterar mig.
Hur vill du att problemen inom jämställdhet ska lösas?