• Anonym (älskarinna)

Att vara älskarinna är att..

...alltid komma i andra hand. Tänk att:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Alltid behöva anpassa sitt schema/liv efter hans, aldrig tvärtom.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

• Svar på tråden Att vara älskarinna är att..
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-05 20:14:32 följande:

Jag är också älskarinna men är inte kär i de män jag leker med.

Vi har sex, reser någon gång då och då, jag tar det gottaste och lämnar resten till hans gråa mus därhemma.

Hon tvättar kalsongerna som jag smekt av honom.

Jag vill inte ha något förhållande utan bara lekfullt sex utan krav, då passar det utmärkt att träffa gifta män. Iallafall upptagna, så de inte blir som ett häftplåster. Fast det händer ändå ibland. Men vad gör man?

Vad har du varit med om i livet som gör dig så empatilös?

Jag har full förståelse för att man kan hamna i sitsen att vara älskarinna.. men detta! Sättet du skriver på. Så förnedrande mot dina medsystrar. Fy fan vilket vidrigt äckel du verkar vara.
  • Anonym (Been there)
    Anonym (M) skrev 2021-10-06 12:36:21 följande:

Jag har full förståelse för att man kan hamna i sitsen att vara älskarinna.. men detta! Sättet du skriver på. Så förnedrande mot dina medsystrar. Fy fan vilket vidrigt äckel du verkar vara.

Men hallå? Är du på riktigt?

Låter snarare självdestruktivt. Det är ett självskadebeteende. Vad bakgrunden är vet vi inte. Tror inte det rör sig om något agg mot kvinnor, snarare män.

Tänk om detta rör sig om ett våldtäktsoffer som du kallar för äckel? Någon som är empatilös är ju du.

Jobbat med kvinnor som blivit utsatta för övergrepp, de blir självdestruktiva. Vanligt symtom att de söker sig till nya män som misshandlar dom eller är upptagna. Män som beskräftar deras bild av att de är värdelösa.

Jag ser allvarligt på detta och såna som dig. Du beskyller kvinnan för att "ta en man". En sak ska du ha klart för dig, otrogna män är psykopater. Det är mannens ansvar om han vill vara trogen. Samma sak med en våldtäktsman, det är HAN som väljer att våldta - inte kvinnan som väljer att bli våldtagen.

Du tänker precis som människor under våldtäktsrättegångar: Hade hon kort kjol? Tittade hon mycket på honom? Frestade hon mannen?

Så svårt att förstå kvinnor som försöker" igen med sin otrogna man, är samma som att stanna kvar med en man som misshandlar en. Otrohet är psykisk misshandel.

Har själv haft en otrogen karl, som jag idag är lyckligt skild ifrån. Att skilja sig är inte svårt. Det är att släppa taget och sätta ett värde på sig själv.
  • Anonym (Vet....)
    Anonym (M) skrev 2021-10-06 12:36:21 följande:

Är du nåt bättre? Fört undrar du vad hon råkat ut för. Sen är hon ett äckel?
  • Mimosa86
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-05 11:23:39 följande:

...alltid komma i andra hand. Tänk att:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Alltid behöva anpassa sitt schema/liv efter hans, aldrig tvärtom.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

Vet du, det bästa är att du inte behöver detta som du anger.

Tvärt om! Du kan bli mamma, du kan skylta med din kärlek, du kan bli prioriterad till första valet.

Men inte med en man som använder dig som madrass.

Välj en annan man och skaffa lite värdighet. Hur kan du anse att du inte skulle vara värd mer än att vara passup på hans lustar??

Ställ krav. Han får lämna eller så lämnar du. Om han inte lämnar- jag då älskar han ju inte dig på samma sätt du läsa honom. Brutalt men sant.

Ta av dig offerkoftan och sätt på dig kaptensmössan och börja styra DITT liv i den kurs DU vill ha det.
  • Anonym (älskarinna)
    Mimosa86 skrev 2021-10-06 13:25:21 följande:

Vet du, det bästa är att du inte behöver detta som du anger.

Tvärt om! Du kan bli mamma, du kan skylta med din kärlek, du kan bli prioriterad till första valet.

Men inte med en man som använder dig som madrass.

Välj en annan man och skaffa lite värdighet. Hur kan du anse att du inte skulle vara värd mer än att vara passup på hans lustar??

Ställ krav. Han får lämna eller så lämnar du. Om han inte lämnar- jag då älskar han ju inte dig på samma sätt du läsa honom. Brutalt men sant.

Ta av dig offerkoftan och sätt på dig kaptensmössan och börja styra DITT liv i den kurs DU vill ha det.

Ja du har rätt egentligen. Men har försökt så flera gånger. Jag blir deprimerad och gråter utan honom. Orkar inte nånting, nätt och jämnt att jag pallrar mig till jobbet där jag gråter på toaletten. Han skickar gulliga sms, där han berättar att han älskar mig, kan inte leva utan mig osv. Han är väldigt känslig, han gråter. Pallar inte med att se honom ledsen, det skär som i hjärtat. Alltså rent fysiskt känns det så inte bara som uttryck. Så jag dras tillbaks till honom...pallar kanske några veckor utan honom inte mer.

Han är inte alls typen som ni kanske tror, utan oerhört snäll, vänlig, känslig och jättegullig. Underbar humor, jättecharmig och oerhört svår att inte tycka om. Han kan vara hur självdäker som helst samtidigt som fylld av komplex och sårbar. Motsägelsefullt...men väldigt attraktiv. Tänk en gammal romantisk komedi med Hugh Grant...så är han. Gullig, charmig, snäll, fånig, töntig men alldeles underbar ändå. Jag kan nog nästan lova att hade du eller vem som helst i tråden pratat med honom i bara 5 minuter hade du tyckt väldigt bra om honom.
  • molly50
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-06 13:43:20 följande:
    Ja du har rätt egentligen. Men har försökt så flera gånger. Jag blir deprimerad och gråter utan honom. Orkar inte nånting, nätt och jämnt att jag pallrar mig till jobbet där jag gråter på toaletten. Han skickar gulliga sms, där han berättar att han älskar mig, kan inte leva utan mig osv. Han är väldigt känslig, han gråter. Pallar inte med att se honom ledsen, det skär som i hjärtat. Alltså rent fysiskt känns det så inte bara som uttryck. Så jag dras tillbaks till honom...pallar kanske några veckor utan honom inte mer.

Han är inte alls typen som ni kanske tror, utan oerhört snäll, vänlig, känslig och jättegullig. Underbar humor, jättecharmig och oerhört svår att inte tycka om. Han kan vara hur självdäker som helst samtidigt som fylld av komplex och sårbar. Motsägelsefullt...men väldigt attraktiv. Tänk en gammal romantisk komedi med Hugh Grant...så är han. Gullig, charmig, snäll, fånig, töntig men alldeles underbar ändå. Jag kan nog nästan lova att hade du eller vem som helst i tråden pratat med honom i bara 5 minuter hade du tyckt väldigt bra om honom.
    Du skrev i ett tidigare inlägg att ni haft ett förhållande i 10 år.
    Vad får dig att tro att han kommer att lämna sin fru för dig nu om han inte har gjort det hittills?
    Jag tycker ändå att du,för din egen skull,ska ställa kravet på honom att om ni ska fortsätta träffas,om han verkligen vill ha dig kvar i sitt liv så får han lämna sin fru först.
    Då först kanske du får veta om han verkligen menar det han säger till dig eller om det bara är för att hålla dig kvar för att få fortsätta ligga lite vid sidan av.
    Du förtjänar bättre,men behöver nog skaffa dig lite bättre självkänsla och självrespekt för att inse det.
  • Marie7

Vad är det som gör att han inte väljer dig?
  • Anonym (Been there)

Han är manipulativ.
  • Anonym (Älskarinnan som bara leker)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2021-10-06 07:25:57 följande:
    Det betvivlar jag. Det är nog snarare avsmak av personer som dig som denne skrev så. Det är inte många som vill ha de avskräp till män som du trånar efter. Sku?le dock inte kalla det att hora eftersom du gör det helt gratis. Billigt och lättfångat för alla äckliga män som inte kan få nåt annat.
    Du får betvivla vad du vill. Jag är så erfaren att jag lärt mig typen.
    Sen har du ingen aning om vilka män jag har sex med, trånar efter dem är det sista jag gör då jag inte vill ha dem. Jag vill bara ha deras kroppar tills jag fått det jag ville ha.

Om du bara visste vilka män jag lekt med, många högt uppsatta, heta män som har en liten wifie där hemma som sköter markservicen  och är "hemmafru". (Läs gratisarbetande hemmaslav.)

Du förstår inte riktigt hur detta fungerar, när man är en älskarinna med klass och inte någon som knullar en slusk mellan skitiga lakan i en kvart någonstans.
  • Anonym (Älskarinnan som bara leker)
    Anonym (Been there) skrev 2021-10-06 11:51:47 följande:

Ursäkta? Är det bara älskarinnan som kommer i andra hand tror du?

Been there, done that. Min ex make sket i både mig och 3 barn för att springa efter fruntimmer. Kände mig som en hushållerska hemma som städade och lagade mat. Vi var snarare SISTA hand.

Nej såna där "män" har något allvarligt fel i huvudet. Det är en stor mytoman. Ljuger om exakt allt, även för sina egna barn.

Lyckligt skild idag.

Så är det ju verkligen i en del fall.
    Som älskarinna, som jag som har klass och krav, nöjer jag mig inte med att utnyttjas. Det är jag som utnyttjar honom och han som många gånger får hitta på något för att göra mig till lags. Annars kanske han inte får träffa sin mistress fler gånger. OCh det vill han ju såklart.

Vad han säger hemma har jag inte en aning om, inte bryr jag mig heller.

Sen kan jag hålla med dig om att det är något fel på en sån man som skiter i dem han lever med, men det är inte min huvudvärk. Det är en del av spelet.
    Jag önskar inte hans fru något illa egenligen, hon hade bara otur som gift sig med en man som inte kan stå emot det jag erbjuder.
Svar på tråden Att vara älskarinna är att..