• Anonym (älskarinna)

Att vara älskarinna är att..

...alltid komma i andra hand. Tänk att:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Alltid behöva anpassa sitt schema/liv efter hans, aldrig tvärtom.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

• Svar på tråden Att vara älskarinna är att..
  • Anonym (görslut)

Jag skulle aldrig kunna vara med en man som är upptagen och tar mig som nummer 2.
    Jag skulle nog även meddela den andra kvinnan om min situation med hennes man, som nummer 2 har man inget att förlora.
    Den enda förloraren i slutändan är mannen som har två kvinnor eller fler, då kan han stå där med sin långa näsa.
    Kvinnor som tar rollen som nummer 2 är riktiga losers.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-05 20:14:32 följande:

Jag är också älskarinna men är inte kär i de män jag leker med.
    Vi har sex, reser någon gång då och då, jag tar det gottaste och lämnar resten till hans gråa mus därhemma.
    Hon tvättar kalsongerna som jag smekt av honom.

Jag vill inte ha något förhållande utan bara lekfullt sex utan krav, då passar det utmärkt att träffa gifta män. Iallafall upptagna, så de inte blir som ett häftplåster. Fast det händer ändå ibland. Men vad gör man?

Som en hora, fast gratis?
  • Anonym (tvillingmamma)

Tillägg: Jag hade mitt första längre förhållande när jag var mellan 18 och 22. Han var min stora kärlek, trodde jag. Vi flyttade ihop efter gymnasiet, planerade för en framtid tillsammans. Men det blev inte så. Grovt förenklat och förkortat, växte vi ifrån varandra, var för olika. Vi var unga och visste väl egentligen inte riktigt vad vi ville med livet. Men visst älskade jag honom. När det tog slut var jag mer eller mindre singel i 11 (!) år. Jag träffade killar, men hade inget långvarigt eller seriöst. (En av de jag träffade var upptagen för övrigt, men det är en annan historia och jag visste inte om det förrän efteråt). När jag var 33 år träffade jag min man. Jag var 36 när våra tvillingar föddes. Det tog alltså 11 år innan jag träffade någon att älska igen, men så lång tid behöver det inte ta för dig. Det du och den upptagna mannen upplever, är heller inte kärlek, i alla fall inte sund kärlek. Då hade han lämnat sin fru för länge sen. Du kanske tror att du älskar honom, men han älskar inte dig. Inte på riktigt, då skulle han varken behandla dig eller sin fru så här. Det är inte för sent för dig att bryta dig loss. Det är inte för sent att få ett annat liv, bättre än detta.

• Anonym (Älskarinnan som bara leker)
    Anonym (xxx) skrev 2021-10-05 20:39:04 följande:

Som en hora, fast gratis?

Nej, inte alls.

En avancerad lekkamrat snarare.
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (xxx) skrev 2021-10-05 20:39:04 följande:
    Som en hora, fast gratis

Männen är väl lika mycket horor i så fall?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-05 20:44:06 följande:
    Nej, inte alls.

En avancerad lekkamrat snarare.
    Ha ha, tror du att andra ser det så? Ligger man runt med gifta män är man billig. 
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (xxx) skrev 2021-10-05 20:46:24 följande:
    Ha ha, tror du att andra ser det så? Ligger man runt med gifta män är man billig. 

Så män som ligger med gifta kvinnor är också horor? Är det bara singlar som är billiga om de ligger med gifta? Om båda är gifta på varsitt håll, är ingen av dem billig då?
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (xxx) skrev 2021-10-05 20:46:24 följande:

För övrigt står det ingenstans att hon bryr sig om hur andra ser på saken.
  • Anonym (Mannen)

?plocka russinen ur kakan, eller hålla till godo med det som blir över när frun fått sitt..

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-05 20:14:32 följande:

Jag är också älskarinna men är inte kär i de män jag leker med.
    Vi har sex, reser någon gång då och då, jag tar det gottaste och lämnar resten till hans gråa mus därhemma.
    Hon tvättar kalsongerna som jag smekt av honom.

Jag vill inte ha något förhållande utan bara lekfullt sex utan krav, då passar det utmärkt att träffa gifta män. Iallafall upptagna, så de inte blir som ett häftplåster. Fast det händer ändå ibland. Men vad gör man?

Var får du tag på alla dina män då
Svar på tråden Att vara älskarinna är att..