• Anonym (älskarinna)

Att vara älskarinna är att..

...alltid komma i andra hand. Tänk att:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Alltid behöva anpassa sitt schema/liv efter hans, aldrig tvärtom.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

• Svar på tråden Att vara älskarinna är att..
  • Anonym (älskarinna)
    Marie7 skrev 2021-10-06 14:03:13 följande:

Vad är det som gör att han inte väljer dig?

Han älskar sin fru väldigt mycket. Men han älskar mig också (nästan) lika mycket.
  • Anonym (Älskarinnan som bara leker)
    Anonym (M) skrev 2021-10-06 12:36:21 följande:
    Vad har du varit med om i livet som gör dig så empatilös?

Jag har full förståelse för att man kan hamna i sitsen att vara älskarinna.. men detta! Sättet du skriver på. Så förnedrande mot dina medsystrar. Fy fan vilket vidrigt äckel du verkar vara.
    Jag har levt ett ganska tråkigt Svenssonliv tills jag en dag fick nog och sa tack och hej. Det gav mig ingen spänning i livet.

"Medsystrar"? Jag ser inte på mina älskares fruar som någon syster. Hon är bara en som gör leken möjlig.
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-06 14:29:22 följande:

Jag har levt ett ganska tråkigt Svenssonliv tills jag en dag fick nog och sa tack och hej. Det gav mig ingen spänning i livet.

"Medsystrar"? Jag ser inte på mina älskares fruar som någon syster. Hon är bara en som gör leken möjlig.

Håller faktiskt med där. Kvinnan kan vara lika god kålsupare själv och kanske själv är otrogen. Maka söker kaka.

En vettig kvinna lämnar en otrogen skithög till "man" direkt man blir varse om vänsterprasslandet.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lina) skrev 2021-10-05 16:26:33 följande:

Tack snälla, snälla du för att du delade din berättelse. Jag tror många gånger att det är här, i det naket klara man måste mötas för att kunna förstå alla sidor. Får jag fråga - vet du i ditt innersta varför du valde att inte lämna? Du behöver inte alls redogöra för varför, jag bara undrar om du vet? Och vad skulle hända om du i dag tog språnget och lämnade din man på vinst och förlust? Om man ser till att era barn kommer att klara sig bra?

Jag har haft massor med anledningar eller som han säger skyllt på att inte lämna. Det har varit rätt så turbulent i mitt liv med flera anhöriga som haft det tufft och även vart sjuka och avlidit. Man kan ju inte tro att jag är en snäll människa som gått över gränsen som jag gjort men jag har ett stort hjärta för mina närmaste. Jag har vridit in och ut på mig själv för att stötta, finnas, handla, hjälpa och det har tagit mycket av min tid. Flera nära vänner har drabbats av cancer och även för de har jag alltid funnits. Ena dottern har även mått dåligt mentalt och jag har varit sjukskriven vissa perioder för att finnas 24/7 hos henne. Jag har helt enkelt inte haft ork att ta tag i något när det gäller mig själv, Samtidigt har jag haft stora skuldkänslor åt alla håll. Han ringer och är ledsen, min man behöver mig, han har haft hälsoproblem han också, mina barn behöver mig. Mina föräldrar, min bror, vännerna. Hur ska jag kunna bryta upp, göra situationen ännu värre för min dotter och familjen, Det skulle förmodligen göra att hon brakade igen. Skulle jag kunna leva med det? Nej jag har lagt min egen lycka åt sidan. Tyvärr blir det även hans lycka som drabbas ;(. Biter ihop och tänker att det är karma det som nu även drabbat mig. (Vill inte gå in närmare på vad)

Därför ber jag honom att försöka släppa taget. Att han börjar dejta. Fast det gör förtvivlat ont. Han stretar emot ;(. Han vill inte ha nån annan. Vilket gör allt ännu tuffare.

Det gör ont! Ni som öht har tanken på att inleda något. Se till att ni är singlar båda två. Och jag förstår till 100% er som ser ner på oss som gjort snedsprång. Jag har alltid sagt att otrohetsaffärer är oförlåtligt och vidrigt. Ändå hamnade jag där själv. Det finns många gånger en orsak till varför man hamnar där. Det kan finnas uppriktig kärlek även om folk tycker det är smutsigt. Det kan göra ont som fan. Tänk er för!
  • Anonym (gift med barn)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-06 14:22:59 följande:
    Du får betvivla vad du vill. Jag är så erfaren att jag lärt mig typen.
    Sen har du ingen aning om vilka män jag har sex med, trånar efter dem är det sista jag gör då jag inte vill ha dem. Jag vill bara ha deras kroppar tills jag fått det jag ville ha.

Om du bara visste vilka män jag lekt med, många högt uppsatta, heta män som har en liten wifie där hemma som sköter markservicen  och är "hemmafru". (Läs gratisarbetande hemmaslav.)

Du förstår inte riktigt hur detta fungerar, när man är en älskarinna med klass och inte någon som knullar en slusk mellan skitiga lakan i en kvart någonstans.
    Men den här tråden handlar ju om TS som inte mår bra av sin situation, hon vill ha familj, barn, kunna fira högtidsdagar, visa sig öppet tillsammans, resa ihop mm.
    Hon rättar sitt liv efter honom och är missnöjd hur det är. Hon vill ju leva ihop med mannen, hon har varit hans älskarinna i 10 år och lever ju inte om hon önskar.
    Hon mår dåligt över sin situation så det är ju helt annorlunda än din så det hjälper ju inte att du tycker att ditt liv är så perfekt som älskarinna.
    Det är ju precis som att säga till en person som är missnöjd med sitt äktenskap, men mitt äktenskap är så perfekt och jag är så nöjd och glad med det.
    Här handlar det om ts som inte är nöjd med att vara älskarinna utan vill leva ihop med mannen.
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-06 14:22:59 följande:

Du får betvivla vad du vill. Jag är så erfaren att jag lärt mig typen.

Sen har du ingen aning om vilka män jag har sex med, trånar efter dem är det sista jag gör då jag inte vill ha dem. Jag vill bara ha deras kroppar tills jag fått det jag ville ha.

Om du bara visste vilka män jag lekt med, många högt uppsatta, heta män som har en liten wifie där hemma som sköter markservicen  och är "hemmafru". (Läs gratisarbetande hemmaslav.)

Du förstår inte riktigt hur detta fungerar, när man är en älskarinna med klass och inte någon som knullar en slusk mellan skitiga lakan i en kvart någonstans.

Jag följde din tidigare tråd ett tag för längesen och såsom jag uppfattar det så vill du gärna upplevas som lite nonchigt världsvan som inte bryr dig nämnvärt om varken fru eller barn, att du inte känner någonting för någon i situationen, mer än kåthet.

Fast med tanke på hur du reagerar och uttalar dig vissa gånger så står det ganska klart att du är allt annat än likgiltig. Du verkar ju känna en väldig bitterhet gentemot fru (och även barnen men det var i din egna tråd).

Jag är singel sen länge och har alltså inte en man som bedrar mig, så jag är inte bitter på någon inte heller ser jag dig som någon hora. Men vad jag läst av dig så står det ganska klart att du gör det hela pga bekräftelse (därav behovet att uttrycka dig nedlåtande mot bedragna fruar). Varför du uttryckt dig föraktfullt om barnen har jag ingen aning om men det har väl hänt någonting tidigare som satt sina spår kanske...
  • Anonym (Alice)
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-06 13:43:20 följande:
    Ja du har rätt egentligen. Men har försökt så flera gånger. Jag blir deprimerad och gråter utan honom. Orkar inte nånting, nätt och jämnt att jag pallrar mig till jobbet där jag gråter på toaletten. Han skickar gulliga sms, där han berättar att han älskar mig, kan inte leva utan mig osv. Han är väldigt känslig, han gråter. Pallar inte med att se honom ledsen, det skär som i hjärtat. Alltså rent fysiskt känns det så inte bara som uttryck. Så jag dras tillbaks till honom...pallar kanske några veckor utan honom inte mer.

Han är inte alls typen som ni kanske tror, utan oerhört snäll, vänlig, känslig och jättegullig. Underbar humor, jättecharmig och oerhört svår att inte tycka om. Han kan vara hur självdäker som helst samtidigt som fylld av komplex och sårbar. Motsägelsefullt...men väldigt attraktiv. Tänk en gammal romantisk komedi med Hugh Grant...så är han. Gullig, charmig, snäll, fånig, töntig men alldeles underbar ändå. Jag kan nog nästan lova att hade du eller vem som helst i tråden pratat med honom i bara 5 minuter hade du tyckt väldigt bra om honom.
    Men om han nu älskar dig och är så fin och underbar på alla sätt och vis, varför är han då okej med att du behandlas som skit och måste stå över så mycket värdefullt i ditt liv för att vara hans sidepiece? Fine om han älskar sin fru mer och inte vill lämna henne, men varför fortsätta utnyttja dig och komma gråtandes för att du inte ska lämna honom? Hur kan han vilja att du ska stå över äktenskap, barn, karriär och att bara få leva ett öppet, ärligt liv för hans skull och fortfarande vara "gullig och snäll" i dina ögon? 
  • Anonym (Annat)

Det är inte vad jag vill av att vara älskarinna men alla vill vi ha ut olika av våra liv.

• Anonym (Laura)
    Anonym (Loo) skrev 2021-10-06 15:03:33 följande:
    Jag följde din tidigare tråd ett tag för längesen och såsom jag uppfattar det så vill du gärna upplevas som lite nonchigt världsvan som inte bryr dig nämnvärt om varken fru eller barn, att du inte känner någonting för någon i situationen, mer än kåthet.

Fast med tanke på hur du reagerar och uttalar dig vissa gånger så står det ganska klart att du är allt annat än likgiltig. Du verkar ju känna en väldig bitterhet gentemot fru (och även barnen men det var i din egna tråd).

Jag är singel sen länge och har alltså inte en man som bedrar mig, så jag är inte bitter på någon inte heller ser jag dig som någon hora. Men vad jag läst av dig så står det ganska klart att du gör det hela pga bekräftelse (därav behovet att uttrycka dig nedlåtande mot bedragna fruar). Varför du uttryckt dig föraktfullt om barnen har jag ingen aning om men det har väl hänt någonting tidigare som satt sina spår kanske...
    Håller med. Det finns få saker som är så tragiska som nån som skryter om att vara någons älskarinna, samtidigt som dom känner behovet att trycka ner mannens fru i samma andetag. Känns bara så sorgligt och riktigt lyser av dålig självkänsla. Jag tycker faktiskt synd om såna personer, som tror att det är något att skryta om. Vilket trasigt litet liv man måste ha.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Been there) skrev 2021-10-06 12:54:23 följande:
    Men hallå? Är du på riktigt?

Låter snarare självdestruktivt. Det är ett självskadebeteende. Vad bakgrunden är vet vi inte. Tror inte det rör sig om något agg mot kvinnor, snarare män.

Tänk om detta rör sig om ett våldtäktsoffer som du kallar för äckel? Någon som är empatilös är ju du.

Jobbat med kvinnor som blivit utsatta för övergrepp, de blir självdestruktiva. Vanligt symtom att de söker sig till nya män som misshandlar dom eller är upptagna. Män som beskräftar deras bild av att de är värdelösa.

Jag ser allvarligt på detta och såna som dig. Du beskyller kvinnan för att "ta en man". En sak ska du ha klart för dig, otrogna män är psykopater. Det är mannens ansvar om han vill vara trogen. Samma sak med en våldtäktsman, det är HAN som väljer att våldta - inte kvinnan som väljer att bli våldtagen.

Du tänker precis som människor under våldtäktsrättegångar: Hade hon kort kjol? Tittade hon mycket på honom? Frestade hon mannen?

Så svårt att förstå kvinnor som försöker" igen med sin otrogna man, är samma som att stanna kvar med en man som misshandlar en. Otrohet är psykisk misshandel.

Har själv haft en otrogen karl, som jag idag är lyckligt skild ifrån. Att skilja sig är inte svårt. Det är att släppa taget och sätta ett värde på sig själv.
    Har du läst hennes egna tråd??
Svar på tråden Att vara älskarinna är att..