• Anonym (älskarinna)

Att vara älskarinna är att..

...alltid komma i andra hand. Tänk att:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Alltid behöva anpassa sitt schema/liv efter hans, aldrig tvärtom.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

• Svar på tråden Att vara älskarinna är att..
  • Anonym (älskarinna)
    Anonym (Alice) skrev 2021-10-06 15:09:55 följande:

Men om han nu älskar dig och är så fin och underbar på alla sätt och vis, varför är han då okej med att du behandlas som skit och måste stå över så mycket värdefullt i ditt liv för att vara hans sidepiece? Fine om han älskar sin fru mer och inte vill lämna henne, men varför fortsätta utnyttja dig och komma gråtandes för att du inte ska lämna honom? Hur kan han vilja att du ska stå över äktenskap, barn, karriär och att bara få leva ett öppet, ärligt liv för hans skull och fortfarande vara "gullig och snäll" i dina ögon? 

Vet du vad? Ibland säger han själv ungefär samma saker, med nästan samma ord som du skrev. Att han är ledsen för att han inte kan dela sig i två och att han är ledsen för att jag inte kan leva ett normalt liv på grund av honom. Att vi borde lämna varandra, men han kan inte för att han älskar mig för mycket. Han har försökt, men han är helt nere i mig och kan inte och har väldigt mycket ångest och dåligt samvete för detta.

Jag hatar verkligen att se honom ledsen. Det gör ont i mig, värre än när jag själv har ont. Trots att han är äldre än mig så har jag någon slags nästan som moderskänslor för honom enligt en terapeut. Att utöver attraktion, passion och kärlek så känner jag något som i hennes öron låter som moderskänslor (och det är stört). Men kanske för att jag inte har barn?
  • Anonym (Avsluta)

Min rekommendation är att helt sluta drömma om att det ska bli ni. För det blir det nog inte. Njut här och nu över det ni har eller avsluta. Jag mådde så jävla dåligt under tiden och drömde om en framtid - att han skulle välja mig. Men det blev inte så. Ju mer distans jag fick till det det så har jag tänkt att jag skulle ha låtit det bara vara vad det var för jag saknar det nu. Men med hänsyn taget till att mitt rykte blev helt saboterat,förlorade vänner då det kom fram och trots att det gått år efteråt så är jag för evigt "den där". Då var jag ändå singel och han upptagen. Så sammanfattningsvis så är nog min rekommendation att avsluta innan det kommer ut att ni haft en affär. Då det kommer ut tappar alla respekten och det är inte älskarinnan som man håller om ryggen utan tvärtom den som varit otrogen. Han har redan valt vem han vill leva med och det är inte du. Hårt men sant. Ta dig vidare i livet för det gör han. Med eller utan dig.

• Anonym (Avsluta)

Min rekommendation är att helt sluta drömma om att det ska bli ni. För det blir det nog inte. Njut här och nu över det ni har eller avsluta. Jag mådde så jävla dåligt under tiden och drömde om en framtid - att han skulle välja mig. Men det blev inte så. Ju mer distans jag fick till det det så har jag tänkt att jag skulle ha låtit det bara vara vad det var för jag saknar det nu. Men med hänsyn taget till att mitt rykte blev helt saboterat,förlorade vänner då det kom fram och trots att det gått år efteråt så är jag för evigt "den där". Då var jag ändå singel och han upptagen. Så sammanfattningsvis så är nog min rekommendation att avsluta innan det kommer ut att ni haft en affär. Då det kommer ut tappar alla respekten och det är inte älskarinnan som man håller om ryggen utan tvärtom den som varit otrogen. Han har redan valt vem han vill leva med och det är inte du. Hårt men sant. Ta dig vidare i livet för det gör han. Med eller utan dig.

• Miss Skywalker
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-06 14:28:45 följande:
    Han älskar sin fru väldigt mycket. Men han älskar mig också (nästan) lika mycket.
    Nej då hade han inte varit otrogen. Man är inte så respektlös mot någon man älskar.
  • Anonym
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-05 11:23:39 följande:

* Alltid behöva fira högtider med den man älskar på fel dagar för han firar med sin familj på rätt dag. Så julafton kan vara tex. 16 December eller 3 :e januari.

* Semesterresor blir dit han åker på jobbresor. Set är dessutom nästan enda chanserna man har att spendera hela nätter ihop.

* Den kärleken och tiden normala par delar i vardagen efter jobbet är komprimerad till allt från två timmar till 2 minuter ett par dagar i veckan.

* När man idrottar, nästan aldrig kunna ha han nära, inte veta om han kommer, se och försöka hitta honom i publiken...samtidigt som man skall idrotta för han får inte synas bredvid om det fimas. Aldrig kunna fira en seger med honom direkt efter, aldrig kunba få hans tröst vid en förlust direkt efter.

* Aldrig kunna dela sin kärlek på social media. Alla foton på oss som par i fotoalbum aldrig på ig/fb.

* Alltid behöva höra "borde inte du träffa någon snart" "Du är ju nästan trettio borde inte du..." osv. osv.och behöva låtsas vara singel trots att man älskar och hör ihop med någon.

* Ge upp drömmen om att bli mamma och behöva bära pstav ända till klimakteriet förmodligen.

Jag sätter upp arslet och levererar en stor brakskit i ditt nylle: 
  • Anonym (well)

Så du var alltså tonåring när du bestämde dig för att bli hans älskarinna.

Under hela ditt vuxna liv har han manipulerat dig och gått bakom ryggen på sin fru.

Han "gråter" och har sig för att han själv har något att vinna på det. Han vet ju att det räcker med att han snyftar lite så kommer du som en hund viftande på svansen.

• Anonym (Camilla)

Men skärp dig! Du slösar bort ditt liv på en man som inte har för avsikt att lämna sin fru. Tro inte ett skvatt på vad han säger. Han spelar på dina känslor för egen vinnings skull.

Tänk också på om du skulle vilja ha en man som under flera år gick bakom ryggen på dig. Han har inga skuldkänslor för vad han utsätter sin fru för. Vill du verkligen sätta dig i den sitsen.

Vet att det är svårt med avsluta relationen som eg är en icke-relation. Han är ett riktigt rövhål som du inte ska ha i ditt liv.

• Hunny B
    Anonym skrev 2021-10-06 20:14:36 följande:
    Jag sätter upp arslet och levererar en stor brakskit i ditt nylle: 
    Håller med !!!
  • molly50
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-06 16:28:20 följande:
    Vet du vad? Ibland säger han själv ungefär samma saker, med nästan samma ord som du skrev. Att han är ledsen för att han inte kan dela sig i två och att han är ledsen för att jag inte kan leva ett normalt liv på grund av honom. Att vi borde lämna varandra, men han kan inte för att han älskar mig för mycket. Han har försökt, men han är helt nere i mig och kan inte och har väldigt mycket ångest och dåligt samvete för detta.

Jag hatar verkligen att se honom ledsen. Det gör ont i mig, värre än när jag själv har ont. Trots att han är äldre än mig så har jag någon slags nästan som moderskänslor för honom enligt en terapeut. Att utöver attraktion, passion och kärlek så känner jag något som i hennes öron låter som moderskänslor (och det är stört). Men kanske för att jag inte har barn?
    Men om han är så nere i dig,varför är han då fortfarande kvar med sin fru efter 10 år?
    Du vet väl att det finns män som kan säga och göra vad som helst för lite sex?
    Han verkar spela på dina känslor för att få dig dit han vill,och det är lågt.
  • Anonym (Älskarinnan som bara leker)
    Anonym (Loo) skrev 2021-10-06 15:03:33 följande:
    Jag följde din tidigare tråd ett tag för längesen och såsom jag uppfattar det så vill du gärna upplevas som lite nonchigt världsvan som inte bryr dig nämnvärt om varken fru eller barn, att du inte känner någonting för någon i situationen, mer än kåthet.

Fast med tanke på hur du reagerar och uttalar dig vissa gånger så står det ganska klart att du är allt annat än likgiltig. Du verkar ju känna en väldig bitterhet gentemot fru (och även barnen men det var i din egna tråd).

Jag är singel sen länge och har alltså inte en man som bedrar mig, så jag är inte bitter på någon inte heller ser jag dig som någon hora. Men vad jag läst av dig så står det ganska klart att du gör det hela pga bekräftelse (därav behovet att uttrycka dig nedlåtande mot bedragna fruar). Varför du uttryckt dig föraktfullt om barnen har jag ingen aning om men det har väl hänt någonting tidigare som satt sina spår kanske...
    Du har både rätt och fel.

Världsvan är jag inte ute efter att uppfattas som. Nonchalant då? Vad jag uppfattas som vet jag inte och lägger ingen större vikt vid med jo, jag är nog lite "nochig" som du uttrycker det. Då det kommer till detta. Absolut.

För mig existerar inte varken männens fruar eller barn, det är inte jag som skaffat den familjen. Den är inte min att ta ansvar för. Om frun är den kvinna han verkligen vill ha så får han väl hålla sig till henne. Det är inte direkt så att jag kidnappar och våldtar honom.

Så nej, jag känner ingen bitterhet mot hans familj. Jag känner absolut ingenting gentemot dem.Noll. Nada.

Det sista stycket är bara dina fantasier och har ingen verklighetsförankring till mig.
  • Anonym (Vet)

Inget fel med att vara otrogen
    Om hans kvinna inte kan uppfylla hans begär kommer någon annan att göra det

• Anonym (ingen av er)
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-06 14:28:45 följande:
    Han älskar sin fru väldigt mycket. Men han älskar mig också (nästan) lika mycket.
    Jag tror inte att han kan älska någon, han vet helt enkelt inte vad det innebär.

Menar, älskar sin fru väldigt mycket och dig, mår dåligt för att han inte kan vara med er båda, kom igen Ts, förresten jo han kan älska, sig själv.
  • Anonym (Vet....)
    Anonym (Vet) skrev 2021-10-07 16:39:43 följande:

Inget fel med att vara otrogen

Om hans kvinna inte kan uppfylla hans begär kommer någon annan att göra det

På ett svartvitt sätt har du rätt.

Jag uppfyller vad hon inte gör men det är naturligtvis inte hela bilden och rättfärdigar inte hans otrohet. Han och även jag gör fel.
  • Anonym (jaha)

Ja, det är väldigt korkat att vara älskarinna, men vad är poängen med din tråd? Om du fattar att det är korkat, varför fortsätter du me det då?

• Anonym (Njuterskan)
    Anonym (älskarinna) skrev 2021-10-05 11:23:39 följande:

* att slippa fira en massa tråkiga högtider och istället ha honom för sig själv utan en massa andra människor omkring oss.

* att leva som man önskar och låta honom bestämma tider när det passar mig, annars kan jag kräva att han kommer. Bara fantasin kan stoppa honom.

* resorna skapar vi och använder även fantasin där så frun tror att han arbetar medans han tillfredsställer mig.

* jag njuter av min frihet och njuter också av vårt heta sex. Jag slipper den tråkiga vardagen.

* jag delar vår kärlek på sociala media, han vet bara inte om mitt konto. Upptäcker han det och ställer krav så är det hej då.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinnan som bara leker) skrev 2021-10-07 08:41:19 följande:
    Du har både rätt och fel.

Världsvan är jag inte ute efter att uppfattas som. Nonchalant då? Vad jag uppfattas som vet jag inte och lägger ingen större vikt vid med jo, jag är nog lite "nochig" som du uttrycker det. Då det kommer till detta. Absolut.

För mig existerar inte varken männens fruar eller barn, det är inte jag som skaffat den familjen. Den är inte min att ta ansvar för. Om frun är den kvinna han verkligen vill ha så får han väl hålla sig till henne. Det är inte direkt så att jag kidnappar och våldtar honom.

Så nej, jag känner ingen bitterhet mot hans familj. Jag känner absolut ingenting gentemot dem.Noll. Nada.

Det sista stycket är bara dina fantasier och har ingen verklighetsförankring till mig.
    Klart att barn och fru inte existerar, du är ju en egoist och för egoister existerar bara de själva och vad de anser sig behöva.

Dessutom verkar du vara väldigt omogen, det märks om inte annat på hur du så övertydligt påpekar hur lite hans barn och fru betyder för dig, du anstränger dig rejält för att få dem att framstå så värdelösa som möjligt... och det är väldigt likt det man ser hos småbarn.... tex när de är rädda för något så påpekar de att de minsann inte är rädda... när de känner sig osäkra på om de klarar nåt så påpekar de att de minsann är lätt...Hos små barn är det lite gulligt, men hos vuxna människor är det väldigt väldigt patetiskt och trasigt.

Angående noncharlant attityd så är det något otrogna äckel älskar för du är så upptagen med att visa dig kakig, ge långfingret åt världen och visa att du inte bryr dig (vilket i sig är omoget) att du inte förstår att den enda du peka långfinger åt är dig själv för du är ju den enda som förlorar på att slösa bort ditt liv på en skithög. resten av världen (inklusive skithögen) bryr sig liksom inte ett skit om det och går vidare och bygger upp riktiga och meningsfulla relationer som de växer av medan du står kvar och stampar utan att åstadkomma någonting annat än peka finger åt världen och känna dig ball.

Se bara på honom, han har byggt upp ett liv, skaffat barn och leker familjeliv, likadant med hans fru (dock är det ju tyvärr en stor fet lögn men det är ju inte hennes fel), men vad har du åstadkommit med ditt liv vad gäller relationer annat än att bli knullad då och då när det passar honom?
Svar på tråden Att vara älskarinna är att..