Anonym (M) skrev 2021-10-06 12:36:21 följande:
Vad har du varit med om i livet som gör dig så empatilös?
Jag har full förståelse för att man kan hamna i sitsen att vara älskarinna.. men detta! Sättet du skriver på. Så förnedrande mot dina medsystrar. Fy fan vilket vidrigt äckel du verkar vara.
Men hallå? Är du på riktigt?
Låter snarare självdestruktivt. Det är ett självskadebeteende. Vad bakgrunden är vet vi inte. Tror inte det rör sig om något agg mot kvinnor, snarare män.
Tänk om detta rör sig om ett våldtäktsoffer som du kallar för äckel? Någon som är empatilös är ju du.
Jobbat med kvinnor som blivit utsatta för övergrepp, de blir självdestruktiva. Vanligt symtom att de söker sig till nya män som misshandlar dom eller är upptagna. Män som beskräftar deras bild av att de är värdelösa.
Jag ser allvarligt på detta och såna som dig. Du beskyller kvinnan för att "ta en man". En sak ska du ha klart för dig, otrogna män är psykopater. Det är mannens ansvar om han vill vara trogen. Samma sak med en våldtäktsman, det är HAN som väljer att våldta - inte kvinnan som väljer att bli våldtagen.
Du tänker precis som människor under våldtäktsrättegångar: Hade hon kort kjol? Tittade hon mycket på honom? Frestade hon mannen?
Så svårt att förstå kvinnor som försöker" igen med sin otrogna man, är samma som att stanna kvar med en man som misshandlar en. Otrohet är psykisk misshandel.
Har själv haft en otrogen karl, som jag idag är lyckligt skild ifrån. Att skilja sig är inte svårt. Det är att släppa taget och sätta ett värde på sig själv.