• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-01 20:44:15 följande:
    Nope. Det fanns prognoser före SD kom till världen att högerextremistiska vindar skulle blåsa genom Europa, vilket också har hänt.

Alla partier får samarbeta med precis vilka partier de vill. Det som är märkligt är att du inte förstår det.

Har du uppdaterar prognosen och skummar igenom vad som händer inom MP,V och S?

Det är lätt hänt att bli fartblind när man letar efter skit hos andra men glömmer bort att det kan finnas skit på hemmaplan. 

• nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-01 21:01:00 följande:

Har du uppdaterar prognosen och skummar igenom vad som händer inom MP,V och S?

Det är lätt hänt att bli fartblind när man letar efter skit hos andra men glömmer bort att det kan finnas skit på hemmaplan. 

Jaså, du bor inte i Sverige. Då kan jag berätta att det finns ett antal partier man kan rösta på och det står var och en fritt att välja själv. Kallas demokrati här på min hemmaplan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-01 17:27:27 följande:
    Nä MP förde en politik som gjorde att låginkomstagare inte hade råd att köra bil eller förbruka energi när det var som kallast.

MP vill inte att höginkomsttagare ska få behålla den lön som man har slitit sig till och förväntar sig att höginkomsttagare vill betala skatter för en ideologi som inte är verklighetsförankrad. Men om MP hade läst  på om hur marknadsekonomi fungerar så kanske miljöpartiet hade varit ett välfungerande parti.
    Nu är bensinen just under 1 kr billigare per liter som en följd av den nuvarande regeringingens åtgärder. Resten av skillnaden beror på oljepriset.
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-02 17:46:11 följande:
    Jaså, du bor inte i Sverige. Då kan jag berätta att det finns ett antal partier man kan rösta på och det står var och en fritt att välja själv. Kallas demokrati här på min hemmaplan.
    Okej då var vi där igen.
    Jag ska anstränga mig med att sjunka till din nivå. Nej jag bor inte i Sverige, den planeten jag bor på heter Mars. 

Du får gärna berätta mer om demokratin. 
  • nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 18:29:46 följande:
    Okej då var vi där igen.
    Jag ska anstränga mig med att sjunka till din nivå. Nej jag bor inte i Sverige, den planeten jag bor på heter Mars. 

Du får gärna berätta mer om demokratin. 
    Jepp. Konceptet med demokrati förklarar alla frågor gällande trådstartsfrågan.
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-02 22:13:18 följande:
    Jepp. Konceptet med demokrati förklarar alla frågor gällande trådstartsfrågan.

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

Syftar du på dessa frågor?
    TS syftar på att miljöpartiet är ett meningslöst parti. Kan du svara på varför miljöpartiet är ett meningslöst parti i ett demokratiskt samhälle? 

• Anonym (Miljönisse)

Jag röstar på MP för att jag älskar att vara i naturen. Älskar långa promenader i en orörd gammal skog, älskar fjällvandring, älskar att kunna stanna vid en bäck och dricka vattnet utan att bli magsjuk, älskar vildmarkens storhet, älskar djuren, älskar den iskalla vintern uppe norrbotten. Miljöpartiet är det enda parti som har som huvudfokus att skydda det jag älskar. Förstår inte varför någon har något emot ett parti som vill bevara detta. 

• Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-02 23:00:25 följande:

Jag röstar på MP för att jag älskar att vara i naturen. Älskar långa promenader i en orörd gammal skog, älskar fjällvandring, älskar att kunna stanna vid en bäck och dricka vattnet utan att bli magsjuk, älskar vildmarkens storhet, älskar djuren, älskar den iskalla vintern uppe norrbotten. Miljöpartiet är det enda parti som har som huvudfokus att skydda det jag älskar. Förstår inte varför någon har något emot ett parti som vill bevara detta. 

Jag älskar också miljön men inte partiet. 
    När jag går i min skog så är den inte orörd eftersom i min skog så finns det vindkraft.

Mina promenader blir korta.
  • Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 23:54:12 följande:
    Jag älskar också miljön men inte partiet. 
    När jag går i min skog så är den inte orörd eftersom i min skog så finns det vindkraft.

Mina promenader blir korta.
    Ja den gröna omställningen går ju inte alltid hand i hand med naturen. Men den är dock också nödvändig. Men man bör ha i åtanke att den nuvarande regeringen ägnar sig mycket åt greenwashing. Förstår när miljön till förmån för den gröna omställningen när det egentligen inte är agendan. Regeringen planerar att öppna hundratals nya gruvor i Sverige som de skyller på den gröna omställningen(när det egentligen handlar om pengar) medan Miljöpartiet vill hitta lösningar där vi kan undvika alla dessa gruvor och ändå nå klimatmålen.
  • Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 00:06:54 följande:
    Ja den gröna omställningen går ju inte alltid hand i hand med naturen. Men den är dock också nödvändig. Men man bör ha i åtanke att den nuvarande regeringen ägnar sig mycket åt greenwashing. Förstår när miljön till förmån för den gröna omställningen när det egentligen inte är agendan. Regeringen planerar att öppna hundratals nya gruvor i Sverige som de skyller på den gröna omställningen(när det egentligen handlar om pengar) medan Miljöpartiet vill hitta lösningar där vi kan undvika alla dessa gruvor och ändå nå klimatmålen.
    Jaha, vill inte miljöpartiet att vi ska ha elbilar?

Vilka speciallösningar har miljöpartiet för att ersätta fossildrivna fordon?
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?