• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-04 19:17:13 följande:

Miljöpartister är lite eljest...

Bra initiativ av EU.

Men du vill ha lakritsautomatvapen? För det spelar ingen roll...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-04 16:34:41 följande:
     Du vet att det är fullt möjligt att det finns en stig intill ett kalhygge och grusvägar?
    Tyvärr är det inte bara fullt möjligt utan dessutom allt för vanligt. Ofta lättgått men väldigt tråkigt.
  • nihka
    nattuw skrev 2024-10-04 20:14:03 följande:
    Tyvärr är det inte bara fullt möjligt utan dessutom allt för vanligt. Ofta lättgått men väldigt tråkigt.
    Nu handlade det om (promenad)stigar och nej, det är inte vanligt att kalhyggen kantas av promenadstigar med kalhygge på den ena sidan och en fågelrik tät skog på den andra sidan.
  • Mentat
    nihka skrev 2024-10-04 19:43:44 följande:
    Det verkar inte som du har så stor vana att gå i skogen och i synnerhet inte i områden nära kalhyggen om du inte förstår att kalhyggen inte kantas av promenadstigar utan kantas och genomkorsas av lervälling. Däremot kan det finnas vägar runtomkring, både belagda grusvägar, men skogsmaskiner och timmertransportbilar går så hårt åt särskilt grusvägar att de ofta måste stärkas upp innan man tar ut virke eller repareras efteråt. En skogsväg ska helst vara aningen konvex, men nu kan det handla om konkava vägar med meterdjupa spår.

På et kalhygge kan stå enstaka träd kvar som frötallar och höga stubbar för hackspett men det blir inte direkt ett fågelparadis efter man skapat en "föryngringsyta" som skogsbolagen väljer som skönskrivning på kalhyggen.
    Tja, jag vet inte vilka kalhyggen du har vandrat längs men jag vandrar väldigt mycket och har definitivt gått längs med torra grusvägar med kalhygge på ena sidan och avverkat på den andra, på flera olika platser.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-04 21:12:42 följande:
    Tja, jag vet inte vilka kalhyggen du har vandrat längs men jag vandrar väldigt mycket och har definitivt gått längs med torra grusvägar med kalhygge på ena sidan och avverkat på den andra, på flera olika platser.
    Jag har aldrig gått längs en väg med ett kalhygge på ena sidan och avverkat på andra sidan och trott att jag går i skogen.

För att man inte ska uppleva hur stora kalhyggen är när man reser med bil genom landet sparas ofta en korridor av skog närmast vägen och det går som regel inga promenadstigar längs kanten där kalhygget börjar. Även om det naturligtvis också förekommer promenadstigar än här än där är inte den vanligaste upplevelsen att det är mycket fågelliv i samband med kalhyggen.
  • Mentat
    nihka skrev 2024-10-05 02:07:34 följande:
    Jag har aldrig gått längs en väg med ett kalhygge på ena sidan och avverkat på andra sidan och trott att jag går i skogen.

För att man inte ska uppleva hur stora kalhyggen är när man reser med bil genom landet sparas ofta en korridor av skog närmast vägen och det går som regel inga promenadstigar längs kanten där kalhygget börjar. Även om det naturligtvis också förekommer promenadstigar än här än där är inte den vanligaste upplevelsen att det är mycket fågelliv i samband med kalhyggen.
    Tydligen vandrar vi på väldigt olika platser. 
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-05 06:50:20 följande:
    Tydligen vandrar vi på väldigt olika platser. 
    Jag har aldrig vandrat längs ett kalhygge/avverkat område med träd då det är just träden man tar bort. Men du kanske tänker på uppvuxen sly eller gamla kalhyggen som återplanterats? Men då är de inte längre kalhyggen.
  • Mentat
    nihka skrev 2024-10-05 10:44:15 följande:
    Jag har aldrig vandrat längs ett kalhygge/avverkat område med träd då det är just träden man tar bort. Men du kanske tänker på uppvuxen sly eller gamla kalhyggen som återplanterats? Men då är de inte längre kalhyggen.
    Suck. Det blir lättare för dig om du inte automatiskt tjafsar utan faktiskt läser mina inlägg.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-05 12:15:22 följande:
    Suck. Det blir lättare för dig om du inte automatiskt tjafsar utan faktiskt läser mina inlägg.
    Suck på dig tillbaka. Jag har läst dina i lägg. Har du?

Vad är det enligt din mening för skillnad på ett kalhygge och ett avverkat område? Inget som jag ser det
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?