• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • klyban

Hur ser ens ett viltstängsel ut för örnar?
    För alla jag såg i snabbgooglingen var att de alla inte hindrade djur som kan flyga.

Och två, om de hindrar flygning, borde inte detta skörda ett gäng örnar till och när de istället flyger in i stängslet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-10-06 14:28:32 följande:

Hur ser ens ett viltstängsel ut för örnar?
    För alla jag såg i snabbgooglingen var att de alla inte hindrade djur som kan flyga.

Och två, om de hindrar flygning, borde inte detta skörda ett gäng örnar till och när de istället flyger in i stängslet.

Du frågade hur ett viltstängsel ser ut för örnar...

Nu drar jag, nivån skrämmer mig.

• klyban
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-06 14:53:21 följande:

Du frågade hur ett viltstängsel ser ut för örnar...

Nu drar jag, nivån skrämmer mig.

Så det var ingenting du vet om heller då eller?
    Som jag sade googlingen gav inget, och undrar hur de ser ut i verkligheten.

Är det en för hög nivå för dig menar du då eller?
    För en märklig sak att säga och när det verkar som du inte har en aning heller.

Och två som jag sade, om man täcker in hela spåret, så känns det som nätet i sig är en fara, för du fattar att örnar flyger rätt fort va?
    Eller är jag på för hög nivå för dig nu att du inte förstår?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • nihka

När örnar dödas av tåg är det oftast för att de äter på vilt längs spåret som dödats av tåg så man stänger ute vilt.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-10-06 15:16:17 följande:
    Hur dum får man bli? Alla med förstånd som.övergår de livsuppehållande funktionerna som att.äta och andas förstår att viltstängsel vid järnvägar hindrar djur från att bli överkörda och bli ett skafferi åt diverse rovfåglar som blir sittande proppmätta på rälsen. 

Och ändå dödas mer örnar av tåg än vindkraftverk, visst är det intressant i sammanhanget och hur tycker du då att ett sådant stängsel fungerar då?

• Anonym (Malta)
    Rataxes skrev 2024-10-06 15:16:17 följande:
    Hur dum får man bli? Alla med förstånd som.övergår de livsuppehållande funktionerna som att.äta och andas förstår att viltstängsel vid järnvägar hindrar djur från att bli överkörda och bli ett skafferi åt diverse rovfåglar som blir sittande proppmätta på rälsen. 

Jag klarar inte av att svara personen längre.

När man måste googla för att se hur ett viltstängsel  för örnar ser ut  och så undrar man varför man inte får ett svar, då är det något som inte står rätt till.

Dessutom frågar samma person om denne har en högre nivå än mig och undrar om det är något som jag inte förstår. Rent instinktivt ville jag svara: du kanske ska googla? Men jag lät bli för det finns en risk att personen inte förstår ironi😂

Jag ska betrakta diskussionstråden på avstånd, för allas skull så  blir det bäst så.

• Anonym (Gt)

Ganska enkelt att svara på eftersom det inte finns andra vettigare alternativ. Miljöpartiet har iaf en tanke som är större än alla andra partier har tillsammans. Vänstern har i och för sig många fina grundvärderingar men högern...fy vilket skämt!

• klyban
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-06 15:45:59 följande:

När man måste googla för att se hur ett viltstängsel  för örnar ser ut  och så undrar man varför man inte får ett svar, då är det något som inte står rätt till.

Dessutom frågar samma person om denne har en högre nivå än mig och undrar om det är något som jag inte förstår. Rent instinktivt ville jag svara: du kanske ska googla? Men jag lät bli för det finns en risk att personen inte förstår ironi😂

Jag ska betrakta diskussionstråden på avstånd, för allas skull så  blir det bäst så.

En sak man lärde sig att det existerar inga örnstängsel.

Och trots påståendet så dör det mer örnar av tåget än av vindkraftverk, och det är väl där skon klämmer på riktigt.
    På samma sätt som att det dör inte speciellt många fåglar och om man ska jämföra riktiga fågeldödare.

Kommer även ihåg den om hur högern värnar om att vi ska vara i naturen mer än MP, och när det är just högern som vill begränsa det och genom ta bort strandskyddet och i steg två just hindra möjligheten att nå naturen och då sjöar i detta fall.
    Total tystnad blev det efter den, då det var mer än en som insåg hyckleriet i att högern skulle vara för naturen mer :lol:

Men och andra sidan vet jag redan att de visste det var bara nonsens, men ändå skriver dom det.

• Mentat
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-06 15:45:59 följande:

Tyvärr är det ju så att det finns ett antal skribenter som verkar totalt ointresserade av dialog. Medvetna missförstånd, vantolkningar, halmgubbar och en tendens att alltid tolka något som skrivs på värsta tänkbara sätt snarare än att fråga vad som avsågs är däremot legio. Det är nästan som om vissa har gjort det till sin mission att få folk att tröttna och försvinna från forumet.

Jag förstår dig till fullo.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?