• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 00:32:38 följande:
    Jaha, vill inte miljöpartiet att vi ska ha elbilar?

Vilka speciallösningar har miljöpartiet för att ersätta fossildrivna fordon?
    Elbilar är tyvärr nödvändigt och man kommer behöva utvinna grafit för att kunna tillverka dem. Jag har ingen speciell åsikt om elbilar i sig, men det regeringen gör är att skylla alla gruvöppninhar på den gröna omställningen, medan miljöpartiet trycker på att återvinna gammalt material först. Dessutom vill regeringen öppna kolgruvor som inte är nödvändiga för att nå klimatmålen. 

På tal om skog: Jag vet inte var du bor men här var jag bor är det kalhyggen precis överallt. Det kan jag tycka förstör promenaderna mer än vindkraftverk. 

Till slut. Man kan ha många åsikter om den gröna omställningen, vad som är nödvändigt och inte. Men allt är bara obildade spekulationer från vår sida. Vad jag vet är att miljöpartiets primära mål är att bevara så mycket av vår jord som möjligt. Även om det inte verkar så för dig, så är det så.
  • Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 01:02:17 följande:
    Elbilar är tyvärr nödvändigt och man kommer behöva utvinna grafit för att kunna tillverka dem. Jag har ingen speciell åsikt om elbilar i sig, men det regeringen gör är att skylla alla gruvöppninhar på den gröna omställningen, medan miljöpartiet trycker på att återvinna gammalt material först. Dessutom vill regeringen öppna kolgruvor som inte är nödvändiga för att nå klimatmålen. 

På tal om skog: Jag vet inte var du bor men här var jag bor är det kalhyggen precis överallt. Det kan jag tycka förstör promenaderna mer än vindkraftverk. 

Till slut. Man kan ha många åsikter om den gröna omställningen, vad som är nödvändigt och inte. Men allt är bara obildade spekulationer från vår sida. Vad jag vet är att miljöpartiets primära mål är att bevara så mycket av vår jord som möjligt. Även om det inte verkar så för dig, så är det så.

Dina kalhyggen är tysta, inte roterbara och så hör du fåglarna. 

Du har ingen speciell åsikt om elbilar men du har åsikter om gruvor.  Är tanken att återvinna gammal material för att tillverka elbilar eller går det att undvika att göra intrång  på naturen för att tillverka elbilar? 

Primära mål att bevara så mycket av vår jord som möjligt säger du, det låter fantastiskt! Förklara mer, jag blev nyfilen. 

Intressant slutsats du drog om mig, hur verkar det vara för mig? Kanske är det bara en obildad spekulation från din sida?

• nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 22:48:59 följande:

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

Syftar du på dessa frågor?
    TS syftar på att miljöpartiet är ett meningslöst parti. Kan du svara på varför miljöpartiet är ett meningslöst parti i ett demokratiskt samhälle? 

Partier som är meningslösa får inga röster, så tydligen är de inte meningslösa och kommer fortsätta finnas så länge demokrati råder och mäniskor kan rösta på dem.

Fler frågor du inte kan räkna ut svaret på själv?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 23:54:12 följande:
    Jag älskar också miljön men inte partiet. 
    När jag går i min skog så är den inte orörd eftersom i min skog så finns det vindkraft.

Mina promenader blir korta.
    Bättre då att rösta på ett parti som förstör naturen och ska ta bort strandskyddet så vanliga människor inte ska få tillgång då, eller? :lol::lol::lol:   Solig
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 01:53:04 följande:

Dina kalhyggen är tysta, inte roterbara och så hör du fåglarna. 

Du har ingen speciell åsikt om elbilar men du har åsikter om gruvor.  Är tanken att återvinna gammal material för att tillverka elbilar eller går det att undvika att göra intrång  på naturen för att tillverka elbilar? 

Primära mål att bevara så mycket av vår jord som möjligt säger du, det låter fantastiskt! Förklara mer, jag blev nyfilen. 

Intressant slutsats du drog om mig, hur verkar det vara för mig? Kanske är det bara en obildad spekulation från din sida?

Svårt att höra fåglar där det inte finns några träd..Det går inte att inte att helt undvika att göra intrång på naturen för att skapa elbilar, men det går att minimera det enligt miljöpartiet. Men det skiter regeringen i, då deras primära mål inte är klimat eller miljö, utan pengar. 
    Ja uppenbarligen verkar det ju inte som att du tycker miljöpartiet verkar för miljön eftersom att du tog upp vindkraftverk? 
  • Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 11:51:31 följande:
    Svårt att höra fåglar där det inte finns några träd..Det går inte att inte att helt undvika att göra intrång på naturen för att skapa elbilar, men det går att minimera det enligt miljöpartiet. Men det skiter regeringen i, då deras primära mål inte är klimat eller miljö, utan pengar. 
    Ja uppenbarligen verkar det ju inte som att du tycker miljöpartiet verkar för miljön eftersom att du tog upp vindkraftverk? 

Exakt! Det går inte att inte göra intrång på naturen och du påstår att miljöpartiet vill göra så lite intrång som möjligt.

På vilket sätt vill miljöpartiet göra mindre intrång på naturen för att se till att vi ska ha fossilfria bilar så fort som möjligt? Ska gruvorna slås igen eller ska man återvinna gamla bilar?

Om dina motargument talar för att miljöpartiet verkar för miljön då har du ju rätt, men du motargumenterar inte ens,  du faller platt och försöker luska i min personliga åsikt eller vända konversationen till något annat när jag är genuint nyfiken på miljöpartiets lösningar.

När jag ställer följdfrågor på dina påståenden och jag inte får ett svar, då kan du inte förvänta dig att mitt förtroende för miljöpartiet ska öka, det är väl ganska rimligt?

• Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-03 06:52:50 följande:
    Partier som är meningslösa får inga röster, så tydligen är de inte meningslösa och kommer fortsätta finnas så länge demokrati råder och mäniskor kan rösta på dem.

Fler frågor du inte kan räkna ut svaret på själv?

Jag ställer gärna fler frågor som jag inte kan räkna ut själv. Tack, det var artigt av dig att fråga! 

Varför är det så många svenskar som är så kritiska mot miljöpartiet?

Tycker du att man bör vara kritisk mot miljöpartiet?  

Kan du motivera varför man ska lägga sin röst på miljöpartiet?

• nihka
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 12:35:46 följande:

Jag ställer gärna fler frågor som jag inte kan räkna ut själv. Tack, det var artigt av dig att fråga! 

Varför är det så många svenskar som är så kritiska mot miljöpartiet?

Tycker du att man bör vara kritisk mot miljöpartiet?  

Kan du motivera varför man ska lägga sin röst på miljöpartiet?

Vilket parti är många människor INTE kritiska till?

SD är särskilt kritiska till MP för att de vet att de mest  troligt inte kan bli större än S så man satsar på att förhindra en S-regering genom att angripa deras möjliga samarbetspartners. Det är löjligt genomskinligt.

Jag ser helst en borgerlig regering men utan SD eller en mitten regering, men det gör inga partier "menigslösa".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-02 23:00:25 följande:

Jag röstar på MP för att jag älskar att vara i naturen.

Jag röstar inte på MP eftersom jag värnar om naturen och den enda natur MP möjligen värnar är de parker som finns på Södermalm.
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-03 18:30:18 följande:
    Vilket parti är många människor INTE kritiska till?

SD är särskilt kritiska till MP för att de vet att de mest  troligt inte kan bli större än S så man satsar på att förhindra en S-regering genom att angripa deras möjliga samarbetspartners. Det är löjligt genomskinligt.

Jag ser helst en borgerlig regering men utan SD eller en mitten regering, men det gör inga partier "menigslösa".
    Det var inte svaret på min fråga, varför tror du att människor är kritiska till miljöpartiet?

SD är särskilt kritiska till MP för att SD vet att man inte kan bli större än S. På vilket sätt är det genomskinligt menar du? Som "osvensk" har jag inte lärt mig era svenska koder så du får gärna vara mer konkret.

Att M och S skulle samarbeta är förmodligen en svunnen tid. M har inte råd att samarbeta med S.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?