• potatisfjollan

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

• Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • Anonym (Matt)
    klyban skrev 2024-06-10 21:51:53 följande:

Klimatet, klimatet, klimatet.... :lol:

Blev provocerad av de valskyltarna. Ekar det? Är folk imbeciller?
    Jag hade hellre sett att det bara stått Klimatet. Snyggare, och budskapet går inte att missa.
  • klyban
    Anonym (Matt) skrev 2024-06-11 07:16:26 följande:
    Blev provocerad av de valskyltarna. Ekar det? Är folk imbeciller?
    Jag hade hellre sett att det bara stått Klimatet. Snyggare, och budskapet går inte att missa.

Jag ser det som lite mer än en sak, en var sarkasm mot högern som vägrar ta in forskningen.

Men sällan man ser en så patetisk valreklam ha den effekten, för i övrigt vet jag inte vad de riktigt gjort som ska ge dom så mycket mer röster.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Klimatet hahaha)
    klyban skrev 2024-06-10 21:51:53 följande:

Klimatet, klimatet, klimatet.... :lol:

Allt verkar ha i Sverige att göra med klimatet. Folk röstar för klimatet, men reser med flyg utomlands flera gånger per år. Köper farliga Elbilar som sprängs i luften och när batterierna är slut då lagras FARLIG avfall någonstans i Sverige.

Om det är fråga om klimatet hela tiden då bör andra länder ta hand om detta då flera länder skiter blanka fan i klimatet.

Jag tycker att det människor som röstar på partier som endast snackar om klimatet INTE ska resa utomlands med flyg på semester utan hålla sig i sina egna gårdar....Finns massor av saker som är viktigare än bara klimatet.
  • klyban
    Anonym (Klimatet hahaha) skrev 2024-06-14 17:06:45 följande:
    Allt verkar ha i Sverige att göra med klimatet. Folk röstar för klimatet, men reser med flyg utomlands flera gånger per år. Köper farliga Elbilar som sprängs i luften och när batterierna är slut då lagras FARLIG avfall någonstans i Sverige.

Om det är fråga om klimatet hela tiden då bör andra länder ta hand om detta då flera länder skiter blanka fan i klimatet.

Jag tycker att det människor som röstar på partier som endast snackar om klimatet INTE ska resa utomlands med flyg på semester utan hålla sig i sina egna gårdar....Finns massor av saker som är viktigare än bara klimatet.

Visst kan du flyga och vara för klimatet, men visst, det vore ju bättre att inte göra.
    Men en sådan svart och vitt syn på klimatet ger oss inget.

Dock handlar klimatet om mer saker än ens person, utan det krävs att man gör mer.

Ett gott råd om du ska diskutera klimat, det är att inte hänge dig till svart och vitt.
    För det du försöker säga är att man inte kan göra något, och om man tar en flygresa.

Faktum är att det går göra MASSOR även med en flygresa och göra nytta för klimatet.

Dock var det roligt och höra denna otroligt dåliga reklam, klimatet, klimatet, klimatet...., och sen den framgång de hade i valet att knipa ett gäng procent till.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (urban)

Därför att man hatar judar och Israel över allt annat på denna jord.

Kolla i vilka områden MP och V ökat så blirt det tydligt.

• klyban
    Rataxes skrev 2024-09-06 12:19:38 följande:
    Visste ni att var tredje miljöpartist är lika korkad som de andra 2?
    Man känner andra genom sig själv Skål
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-09-06 12:19:38 följande:
    Visste ni att var tredje miljöpartist är lika korkad som de andra 2?
    Det är ju fantastiskt engagerat av dig att ägna din tid åt att intellligenstesta miljöpartister.

Världssamfundet noterar intresserat dina forskningsresultat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?