Inlägg från: Anonym (Miljönisse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miljönisse)

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Jag röstar på MP för att jag älskar att vara i naturen. Älskar långa promenader i en orörd gammal skog, älskar fjällvandring, älskar att kunna stanna vid en bäck och dricka vattnet utan att bli magsjuk, älskar vildmarkens storhet, älskar djuren, älskar den iskalla vintern uppe norrbotten. Miljöpartiet är det enda parti som har som huvudfokus att skydda det jag älskar. Förstår inte varför någon har något emot ett parti som vill bevara detta. 

• Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-02 23:54:12 följande:
    Jag älskar också miljön men inte partiet. 
    När jag går i min skog så är den inte orörd eftersom i min skog så finns det vindkraft.

Mina promenader blir korta.
    Ja den gröna omställningen går ju inte alltid hand i hand med naturen. Men den är dock också nödvändig. Men man bör ha i åtanke att den nuvarande regeringen ägnar sig mycket åt greenwashing. Förstår när miljön till förmån för den gröna omställningen när det egentligen inte är agendan. Regeringen planerar att öppna hundratals nya gruvor i Sverige som de skyller på den gröna omställningen(när det egentligen handlar om pengar) medan Miljöpartiet vill hitta lösningar där vi kan undvika alla dessa gruvor och ändå nå klimatmålen.
  • Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 00:32:38 följande:
    Jaha, vill inte miljöpartiet att vi ska ha elbilar?

Vilka speciallösningar har miljöpartiet för att ersätta fossildrivna fordon?
    Elbilar är tyvärr nödvändigt och man kommer behöva utvinna grafit för att kunna tillverka dem. Jag har ingen speciell åsikt om elbilar i sig, men det regeringen gör är att skylla alla gruvöppninhar på den gröna omställningen, medan miljöpartiet trycker på att återvinna gammalt material först. Dessutom vill regeringen öppna kolgruvor som inte är nödvändiga för att nå klimatmålen. 

På tal om skog: Jag vet inte var du bor men här var jag bor är det kalhyggen precis överallt. Det kan jag tycka förstör promenaderna mer än vindkraftverk. 

Till slut. Man kan ha många åsikter om den gröna omställningen, vad som är nödvändigt och inte. Men allt är bara obildade spekulationer från vår sida. Vad jag vet är att miljöpartiets primära mål är att bevara så mycket av vår jord som möjligt. Även om det inte verkar så för dig, så är det så.
  • Anonym (Miljönisse)
    Anonym (Malta) skrev 2024-10-03 01:53:04 följande:

Dina kalhyggen är tysta, inte roterbara och så hör du fåglarna. 

Du har ingen speciell åsikt om elbilar men du har åsikter om gruvor.  Är tanken att återvinna gammal material för att tillverka elbilar eller går det att undvika att göra intrång  på naturen för att tillverka elbilar? 

Primära mål att bevara så mycket av vår jord som möjligt säger du, det låter fantastiskt! Förklara mer, jag blev nyfilen. 

Intressant slutsats du drog om mig, hur verkar det vara för mig? Kanske är det bara en obildad spekulation från din sida?

Svårt att höra fåglar där det inte finns några träd..Det går inte att inte att helt undvika att göra intrång på naturen för att skapa elbilar, men det går att minimera det enligt miljöpartiet. Men det skiter regeringen i, då deras primära mål inte är klimat eller miljö, utan pengar. 
    Ja uppenbarligen verkar det ju inte som att du tycker miljöpartiet verkar för miljön eftersom att du tog upp vindkraftverk? 
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?