• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-22 11:36:28 följande:
    sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.
    Nä, tråden handlar inte alls om dina konstiga föreställningar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-03-22 19:19:46 följande:
    Så en gång flykting= för alltid flykting?
    Ta mig tusan - en till som inte har en susning eller vill ha en susning om vad som enligt flyktingkonventionen utgör grunden för att vara flykting!

Är du intresserad av att känna till detta? 

www.sverigeforunhcr.se/flykting/fns-flyktingkonvention

Eller vill du ha hemsnickrade hittepå beskrivningar?
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    Padirac skrev 2024-03-22 19:13:28 följande:
    Du skriver, och du utgår från:
    "En flykting som kommer från ett krig i Danmark" 

Då vill jag bara på förekommen anledning upplysa dig om att det råder INTE KRIG i Danmark.

Min åsikt, som jag fortfarande anser sammanfaller med fakta, är att:
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.

Självfallet...

Sedan det där du skriver om flyktingkonventionen och en del annat, i det fallet finns ingen som helst anledning för dig att citera mitt inlägg och försöka diskutera den saken med mig.
    Jag har inte skrivit något om detta och jag vare sig vill eller kan diskutera detta i den här tråden, bl a eftersom detta är OFF TOPIC vilket innebär att mitt inlägg kan anmälas och bli bortplockat.

Läs gärna trådstarten och diskutera sådant som hör till ämnet.
    Om du vill citera mig och diskutera med mig så ägna dig då åt något som jag faktiskt har skrivit något om,
    i stället för att hitta på något helt eget och helt annat än det jag har skrivit.
    Padirac skrev 2024-03-22 22:52:10 följande:
    Ta mig tusan - en till som inte har en susning eller vill ha en susning om vad som enligt flyktingkonventionen utgör grunden för att vara flykting!

Ta mig tusan - återigen gör du dig skyldig till att försöka förbjuda någon att ha en åsikt.

Du har alltid rätt till din åsikt.
    Men du vill återigen förbjuda alla att ha en annan åsikt än du.

Riktigt, riktigt fult av dig!
    nihka skrev 2024-03-22 22:45:47 följande:
    Nä, tråden handlar inte alls om dina konstiga föreställningar.
    Du har rätt såtillvida att dina och mina diskussioner har kommit att hamna off topic.

Men mina inlägg hade från början mycket tydligt anknytning till trådstarten och ämnet.
    På detta, eller dessa, inlägg valde du att citera, svara och skriva sådant som är off topic.

Jag har rätt att sakfrågan i dina och mina diskussioner är:

Men tack för ditt initiativ som jag stödjer.
    Jag skulle uppskatta om vi gemensamt bestämmer oss för att återgå till trådens ämne.
    "Är invandringen en belastning?"
    Ja. Alla kostnader belastar såklart en budget
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-25 11:52:19 följande:
    Du har rätt
    Jag vet.

Och jag godtar din ursäkt utifrån dina nya insikter om att en flykting är en flykting oavsett om den korsar landgränser eller inte. Happy Sailing! 
    nihka skrev 2024-03-25 17:52:15 följande:
    Jag vet.

Och jag godtar din ursäkt utifrån dina nya insikter om att en flykting är en flykting oavsett om den korsar landgränser eller inte. Happy Sailing! 

Jag har tackat dig för att du äntligen har kommit till insikt.

Men jag har inte bett om ursäkt och du har inte gett mig någon anledning att ändra eller rätta mig, för du har ännu inte kunnat visa att jag har skrivit något felaktigt.

Fortfarande har jag i sak rätt i att:

Jag skulle uppskatta om vi gemensamt bestämmer oss för att återgå till trådens ämne.

Jag hoppas att ditt nästa inlägg har anknytning till trådens ämne. Då lovar jag också att respektera ditt initiativ och därmed håller vi oss till ämnet.

• Tom Araya
    Padirac skrev 2024-03-22 22:52:10 följande:

Tyvärr, så finner jag ingen beskrivning av läget då man slutar att vara flykting. Rätta mig om jag har fel.
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-25 20:43:57 följande:

Jag har tackat dig för att du äntligen har kommit till insikt.

Men jag har inte bett om ursäkt och du har inte gett mig någon anledning att ändra eller rätta mig, för du har ännu inte kunnat visa att jag har skrivit något felaktigt.

Fortfarande har jag i sak rätt i att:

Jag hoppas att ditt nästa inlägg har anknytning till trådens ämne. Då lovar jag också att respektera ditt initiativ och därmed håller vi oss till ämnet.

Ja precis! Du har kommit till insikt om att en flykting fortsätter att vara en flykting även när den korsar landsgränser. Och jag godtar som sagt din ursäkt.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?