Min åsikt, som uppenbarligen stämmer överens med en mycket stor andel av Svenska väljare och alltså Svenska folket, framgår väldigt enkelt och tydligt genom mitt exempel:
En person som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig och det är givet att den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr inte för sitt liv.
Danmark befinner sig inte i krig.
Det är fullkomligt uppenbart att främmande människor, ofta från väldigt avlägsna länder och kulturer, väljer att resa till Sverige av helt andra skäl än att de skulle fly från krig och fly för sitt liv.
En självklar anledning har visat sig vara att man gratis och utan egen arbetsinsats får tillgång till Sveriges unika välfärdssystem, trots att välfärdssystemet aldrig var avsett för dessa och detta. Överutnyttjandet av välfärden har medfört stora problem, extremt ökade kostnader och den resursbrist vi i dag ser i det gamla Svenska välfärdssystemet.
Jag har inte deltagit i något bråk och gällande det jag har skrivit finns ingen som helst begreppsförvirring.
Jag har nämligen inte överhuvudtaget diskuterat Flyktingförordningen.
Men vissa här har tydligen svårt att läsa och förstå och uppenbart svårt att hålla isär olika inlägg från olika medlemmar.
Att flytta fokus och försöka få resonemangen att handla om helt andra saker är ett ständigt återkommande beteende från de som medvetet försöker dölja och förneka sanningen. Vissa försöker ständigt, och lyckas påfallande ofta, flytta fokus genom att lägga ut dimridåer, genom att prata om helt andra saker, för att ständigt försöka dölja och förneka den uppenbara sanningen.
I det här fallet har vi övriga i tråden återigen låtit dem lyckats med att flytta fokus, lyckats flytta diskussionerna till att handla om begreppsförvirring, om flyktingstatus, om regelverk och helt andra saker än de saker som Svenska väljare anser vara det viktiga.
Oavsett vad som står i Flyktinförordningen, oavsett vad som står skrivet var som, så har alla rätt att konstatera att det inte råder krig i Danmark och därmed att de som gör sitt val att resa från Danmark till Sverige flyr självklart inte från krig,
och kring detta har alla en självklar rätt att ha en åsikt. Och väldigt många Svenska väljare har uppenbarligen en åsikt om detta.