Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)
Beställde en tröja från wish till min dotter för några månader sen, det var enda stället vi hittade just det motiv hon ville ha.
Några dagar efter att de skickat ordern ser jag att de ändrat bilden (på klarna) till en annan. Texten stämmer ännu överens med den vi skulle köpa, så jag utgick ifrån att det blivit nåt fel med bilden.
När den väl kom så visade det sig vara den på nya bilden. Dottern blev väldigt besviken, men tog den tröjan ändå.
Velade om jag skulle kontakta dem och berätta vad som hänt eller bara anmäla att den inte kommit fram.
Idag hade det äntligen gått tillräckligt lång tid från senaste leveransdatum för att begära pengarna tillbaka och det är vad jag gjorde.
En vän påstår att jag ljög när jag kryssade i att den inte kommit, eftersom den på bilden ju faktiskt gjort det... Men jag känner att den vi faktiskt beställde INTE kom och det var lättare att göra så än att behöva bevisa att vi fått fel när de dessutom bytt bild under tiden.
Den kostade runt 250:-, så var inte jättebillig heller.