• Anonym (T)

Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

Beställde en tröja från wish till min dotter för några månader sen, det var enda stället vi hittade just det motiv hon ville ha.

Några dagar efter att de skickat ordern ser jag att de ändrat bilden (på klarna) till en annan. Texten stämmer ännu överens med den vi skulle köpa, så jag utgick ifrån att det blivit nåt fel med bilden.

När den väl kom så visade det sig vara den på nya bilden. Dottern blev väldigt besviken, men tog den tröjan ändå.

Velade om jag skulle kontakta dem och berätta vad som hänt eller bara anmäla att den inte kommit fram.

Idag hade det äntligen gått tillräckligt lång tid från senaste leveransdatum för att begära pengarna tillbaka och det är vad jag gjorde.

En vän påstår att jag ljög när jag kryssade i att den inte kommit, eftersom den på bilden ju faktiskt gjort det... Men jag känner att den vi faktiskt beställde INTE kom och det var lättare att göra så än att behöva bevisa att vi fått fel när de dessutom bytt bild under tiden.

Den kostade runt 250:-, så var inte jättebillig heller.

• Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)
  • Anonym (E)
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 20:36:48 följande:
    Men det stämmer ju. Varan som står i texten, den vi faktiskt beställde, kom inte. Bilder kan visas fel, det har det gjort många gånger från massor av butiker.
    I deras system så är varan ändå levererad så ja de gjorde fel men du skulle ändå ha reklamerat på korrekt sätt. Förstår att man inte orkar men...
  • Studentpappa
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 20:36:48 följande:

Men det stämmer ju. Varan som står i texten, den vi faktiskt beställde, kom inte. Bilder kan visas fel, det har det gjort många gånger från massor av butiker.

Det förändrar väl inte det faktum att du ljög? Dessutom behöll du väl den tröjan som kom utgår jag ifrån så det bör väl klassas som bedrägeri eller stöld.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Lögn)

Ja det är väl klart att det var en lögn. Du fick fel vara. Du blev inte utan vara.

• Anonym (T)
    Studentpappa skrev 2021-05-08 20:56:36 följande:

Det förändrar väl inte det faktum att du ljög? Dessutom behöll du väl den tröjan som kom utgår jag ifrån så det bör väl klassas som bedrägeri eller stöld.

Hur ljög jag? Tröjan jag köpte kom inte och självklart behöll vi den andra tröjan, för du tror väl knappast det hade betalat för returfrakten?
  • Anonym (T)
    Anonym (Lögn) skrev 2021-05-08 20:58:04 följande:

Ja det är väl klart att det var en lögn. Du fick fel vara. Du blev inte utan vara.

Frågan var om varan jag beställt kommit, jag svarade ärligt att nej, den kom inte. Den var dessutom flera veckor försenad redan som det var.
  • Vargaflickan

Det är på grund av sånt där som man inte ska handla från Wish, man får liksom räkna med att det man får inte är det man beställde.

• Anonym (Lögn)
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 21:00:07 följande:
    Frågan var om varan jag beställt kommit, jag svarade ärligt att nej, den kom inte. Den var dessutom flera veckor försenad redan som det var.
    Varan kom ju, om än med ett annat motiv. De har ju inte bara ett enda alternativ att ange. Förseningen är ju en helt annan sak. Fattar inte varför du frågar. Du har ju redan bestämt dig för att du har rätt.
  • Anonym (T)
    Anonym (Lögn) skrev 2021-05-08 21:10:05 följande:

Varan kom ju, om än med ett annat motiv. De har ju inte bara ett enda alternativ att ange. Förseningen är ju en helt annan sak. Fattar inte varför du frågar. Du har ju redan bestämt dig för att du har rätt.

Nej det var inte ens samma typ av tröja. Jag har redan förklarat varför jag inte chansade.
  • EpicF
    Studentpappa skrev 2021-05-08 20:56:36 följande:

På wish får man alltid behålla varan man fått även om man får pengarna tillbaka. Så det är inte stöld.
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:53:38 följande:

I deras system så är varan ändå levererad så ja de gjorde fel men du skulle ändå ha reklamerat på korrekt sätt. Förstår att man inte orkar men...

Fel vara är levererad. Den vara ta beställde var inte den vara som ts fick.
  • Anonym (T)
    Vargaflickan skrev 2021-05-08 21:04:58 följande:

Det är på grund av sånt där som man inte ska handla från Wish, man får liksom räkna med att det man får inte är det man beställde.

Handlat enorma mängder genom åren, kan räkna på ena handen de gånger jag fått fel. Ganska mycket som inte kommit fram däremot.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)