• EpicF

Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

Eftersom du inte fick vara du beställde så var det helt rätt gjort. Hade absolut gjort samma sak.

• EpicF
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:30:40 följande:

Det stämmer ändå inte. Du gör som ni vill men jag håller med din vän om att det var lögn. Det blev en miss någonstans då någon ändrade en vara men att välja att "varan inte kommit" är ändå fel då en vara faktiskt kom.

Varan ts ursprungligen beställde kom inte. Det kom en annan vara istället, som hon inte hade beställt.
  • EpicF
    Studentpappa skrev 2021-05-08 20:56:36 följande:

Det förändrar väl inte det faktum att du ljög? Dessutom behöll du väl den tröjan som kom utgår jag ifrån så det bör väl klassas som bedrägeri eller stöld.

På wish får man alltid behålla varan man fått även om man får pengarna tillbaka. Så det är inte stöld.
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:53:38 följande:

I deras system så är varan ändå levererad så ja de gjorde fel men du skulle ändå ha reklamerat på korrekt sätt. Förstår att man inte orkar men...

Fel vara är levererad. Den vara ta beställde var inte den vara som ts fick.
  • EpicF
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 21:00:07 följande:

Frågan var om varan jag beställt kommit, jag svarade ärligt att nej, den kom inte. Den var dessutom flera veckor försenad redan som det var.

Förseningar dock något man får räkna med på Wish.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 17:48:25 följande:

Du både ljög och stal, hoppas du är nöjd med exemplet du sätter för din dotter. Det är inte säkert att du får pengarna tillbaka heller, de flesta företag skickar bara ut en ny vara. 

Du har aldrig handlar på Wish gör jag. Ts får pengarna tillbaka och får behålla den felaktiga varan eftersom de inte bryr sig om att be om retur.

Dessutom så ljög inte ts, då den varan hon beställde aldrig kom. Och stal gjorde hon inte heller eftersom Wish låter en få behålla varan man har fått även om man får pengarna tillbaka.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 21:02:40 följande:

Nej, jag har aldrig handlat på Wish. Det där är hårklyveri, hon fick en vara. Hade hon berättat att hon och fel vara och de hade sagt att hon kunde behålla den hade det varit en helt annan sak. 

Då kanske du inte ska skriva i trådar om wish eftersom du inte vet hur det fungerar.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 21:02:40 följande:

Nej, jag har aldrig handlat på Wish. Det där är hårklyveri, hon fick en vara. Hade hon berättat att hon och fel vara och de hade sagt att hon kunde behålla den hade det varit en helt annan sak. 

Då kanske du inte ska skriva i trådar om wish eftersom du inte vet hur det fungerar.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 23:44:26 följande:

Så du menar att det är mer moraliskt riktigt att ljuga och stjäla från Wish än något annat företag? Då vet jag.

Ts har varken ljugit eller stjäla. Hon fick inte den varan Hon beställde och reklamerade detta. Fick då pengarna tillbaka, eller kommer att få. Eftersom wish aldrig kräver den felaktiga varan tillbaka (eller annan vara man är missnöjd med) får man behålla.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-11 06:39:14 följande:

Ts fick FEL vara och låtsades som att hon inte fått något alls. 

Hon låtsades inte. Hon fick inte den varan och hade beställt och betalat för.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-11 13:20:52 följande:

Då skriver man: Jag fick fel vara.

Osäker på om det alternativet finns.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)