• Anonym (T)

Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

Beställde en tröja från wish till min dotter för några månader sen, det var enda stället vi hittade just det motiv hon ville ha.

Några dagar efter att de skickat ordern ser jag att de ändrat bilden (på klarna) till en annan. Texten stämmer ännu överens med den vi skulle köpa, så jag utgick ifrån att det blivit nåt fel med bilden.

När den väl kom så visade det sig vara den på nya bilden. Dottern blev väldigt besviken, men tog den tröjan ändå.

Velade om jag skulle kontakta dem och berätta vad som hänt eller bara anmäla att den inte kommit fram.

Idag hade det äntligen gått tillräckligt lång tid från senaste leveransdatum för att begära pengarna tillbaka och det är vad jag gjorde.

En vän påstår att jag ljög när jag kryssade i att den inte kommit, eftersom den på bilden ju faktiskt gjort det... Men jag känner att den vi faktiskt beställde INTE kom och det var lättare att göra så än att behöva bevisa att vi fått fel när de dessutom bytt bild under tiden.

Den kostade runt 250:-, så var inte jättebillig heller.

• Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)
  • EpicF
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 21:00:07 följande:

Frågan var om varan jag beställt kommit, jag svarade ärligt att nej, den kom inte. Den var dessutom flera veckor försenad redan som det var.

Förseningar dock något man får räkna med på Wish.
  • Anonym (S)

Slöläste dina kommentarer men ja du har ljugit. Paketet kom fram, varan var fel. Du skulle ha reklamerat på rätt sätt.

• Kexsmula

Ärsch, skitsamma om du kryssade i fel alternativ eller ej. Resultatet blir ju detsamma och det är det som räknas. Stöld och bedrägeri? Jösses, vilka växlar vissa drar på. Oavsett vilket får man alltid behålla varan man redan fått från Wish eftersom det inte är lönt för dem att betala returen.

• Anonym (Xxx)

Jag handlar mycket på wish, och de är så vana att folk inte får varorna att de bryr sig inte.

Oftast har de en "kommer den inte detta datumet så kan du kräva återbetalnig" och det gör jag varje gång varan inte kommer den dagen, sedan får jag den 1-2 dagar efter.... Har säkert fått återbetalt 60 varar...

Så släpp samvetet, de är vana att folk inte får sina saker....

• Glinda från Oz

Du både ljög och stal, hoppas du är nöjd med exemplet du sätter för din dotter. Det är inte säkert att du får pengarna tillbaka heller, de flesta företag skickar bara ut en ny vara. 

• Coccolina
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 21:16:42 följande:
    Nej det var inte ens samma typ av tröja. Jag har redan förklarat varför jag inte chansade.
    Dumt gjort jag har haft att göra med Wish ofta och de är inte helt ovana med att företagen ändrar bilden i efterhand. Du skulle sagt att varan som kom inte var vad du beställde och att de ändrat bilden. För då kommer Wish kunna ta tag i att företaget lurar sina kunder. Nu kan de inte göra det... 
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 17:48:25 följande:

Du både ljög och stal, hoppas du är nöjd med exemplet du sätter för din dotter. Det är inte säkert att du får pengarna tillbaka heller, de flesta företag skickar bara ut en ny vara. 

Du har aldrig handlar på Wish gör jag. Ts får pengarna tillbaka och får behålla den felaktiga varan eftersom de inte bryr sig om att be om retur.

Dessutom så ljög inte ts, då den varan hon beställde aldrig kom. Och stal gjorde hon inte heller eftersom Wish låter en få behålla varan man har fått även om man får pengarna tillbaka.
  • Glinda från Oz
    EpicF skrev 2021-05-10 18:20:04 följande:
    Du har aldrig handlar på Wish gör jag. Ts får pengarna tillbaka och får behålla den felaktiga varan eftersom de inte bryr sig om att be om retur.

Dessutom så ljög inte ts, då den varan hon beställde aldrig kom. Och stal gjorde hon inte heller eftersom Wish låter en få behålla varan man har fått även om man får pengarna tillbaka.
    Nej, jag har aldrig handlat på Wish. Det där är hårklyveri, hon fick en vara. Hade hon berättat att hon och fel vara och de hade sagt att hon kunde behålla den hade det varit en helt annan sak. 
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 21:02:40 följande:

Nej, jag har aldrig handlat på Wish. Det där är hårklyveri, hon fick en vara. Hade hon berättat att hon och fel vara och de hade sagt att hon kunde behålla den hade det varit en helt annan sak. 

Då kanske du inte ska skriva i trådar om wish eftersom du inte vet hur det fungerar.
  • EpicF
    Glinda från Oz skrev 2021-05-10 21:02:40 följande:

Då kanske du inte ska skriva i trådar om wish eftersom du inte vet hur det fungerar.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)