Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

    Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

    Mint skrev 2021-05-12 08:28:41 följande:
    Först och främst är det företaget som gjort fel. TS ska inte behöva krångla och mixtra för att få det hon betalt för.

    Om jag beställer från Gant eller HM i Sverige så följer de svenska lagar och har bra mycket bättre utvecklad kundvård och kundservice än Wish. Dessutom var det en jäkligt märklig grej som begåtts här - hon beställde vara X och de ändrade till vara Y i orderbekräftelsen. Det känns inte helt stabilt att utgå från att en säljare som beter sig så kommer att ge med sig lätt som en plätt utan snarare kommer den väl skylla ifrån sig och säga att TS beställde det som fanns i bekräftelsen, punkt slut.

    Är det något jag har absolut nolltolerans för så är det merarbete som skapas av att andra gör fel. Kan inte se något som helst moraliskt fel att TS svarar på ett sådant sätt så att hon med minsta möjliga krångel får sin beställda och betalda vara.

    Och givetvis handlar det inte om stöld om man behåller en felaktig vara som man inte ens beställt. Företaget får skärpa sina rutiner så det inte händer. Snarare är det ju säljaren som försökt begå ett bedrägeri.
    Men om man ser att man kommer få fel vara skickade till sig är man väl mer än lovligt dum om man utsätter sig allt trassel? Man kontaktar väl säljaren och upplyser dom om felet och att man inte kommer hämta ut den felaktiga varan, man beter sig inte som en snålgris och bestämmer sig för att hämta ut den felaktiga varan och sen gnälla, eller hur?
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)