Inlägg från: Agnescecila |Visa alla inlägg
  • Agnescecila

Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

Det var fel att ljuga. Det hade varit bättre om ni skrivit till kundtjänst och berättat vad som hänt. Då hade ni fått pengarna tillbaka och fått behålla tröjan. Jag hade inte kunnat ljuga så. 

• Agnescecila
    EpicF skrev 2021-05-13 15:44:44 följande:
    Utgången blir detsamma. Dessutom ljög tekinst sätt inte ts då den varan hon hade beställt aldrig kom.
    Tekniskt sätt ljög ts visst. Varan har kommit fram fast det är fel vara. Finns ens den formuleringen? Antingen ljuger man eller inte. Sanningen är bättre. Fast utgången varit samma för ts så förstör det för andra köpare. Nu har tröjan ?försvunnit?. Hur ska Wish nu kunna veta att det finns säljare som har gjort som säljaren har gjort? Ts lögn kan i långa loppet förstöra för andra.
  • Agnescecila
    EpicF skrev 2021-05-13 22:30:52 följande:
    Hon fick inte varan hon beställde. Hur kan ts agerande förstöra för andra?
    Jag kommer förklara detta en gång. Som jag skrev så vet inte Wish om att säljaren sålt en felaktig produkt. Nu kan inte Wish göra något åt denna säljaren. Då kan säljaren fortsätta att göra så. Då blir andra kunder också lidande. Wish vill att affären ska vara bra för alla parter. Ex. ÖoB säljer en produkt som inte håller måttet. Ingen klagar. ÖoB fortsätter att köpa denna produkt från tillverkaren då ingen har klagat och ÖoB hade ingen aning om att produkten hade ett fel.
    Jag hoppas du förstår nu. Om inte så kan jag inte förklara mer.
  • Agnescecila
    EpicF skrev 2021-05-14 00:06:53 följande:
    Ta agerande har fortfarande inte förstört för andra. Varan ta fick var fel, eftersom det inte var den ts beställde. Den varan som ta fick är nu den vara som säljas via Wish. Så vad är det som gör att ts agerande förstör för andra?
    Jag ger mig! Jag har förklarat två gånger men du fattar inte eller så vill du inte fatta. Nu tycker jag bara att du är tråkig. Du ställer samma fråga om och om igen fast jag till och med förklarade på en låg nivå. Nu ger jag upp. 
  • Agnescecila
    EpicF skrev 2021-05-14 00:56:00 följande:
    Hur kan den varan ts beställde, som inte längre finns kvar göra att ts agerande skapar problem för andra?

Förklarade på låg nivå? Du har inte förklarat alls eftersom det inte finns något att förklara. Ts agerande skapar varken problem, påverkar eller förstör för andra köpare på Wish.
    Varför ställer du i princip samma fråga om och om igen om det inte finns något att förklara? Är du bara ute efter tjafs? Men eftersom du bara tjatar så lämnar jag dig ifred så du får tjata någon annan stans.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)