• Anonym (Anilla)

Att lämna barn ensamma hemma

Har en fråga

Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen

Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?

• Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma
  • mari123

Inte det bästa att lämna barnen men om det kliar rejält(!?) så kan man väl ändå lita på att en 14-åring har vett att ringa 112 om det blir kris och katastrof?!

• est alors
    mari123 skrev 2021-03-03 15:35:57 följande:

Inte det bästa att lämna barnen men om det kliar rejält(!?) så kan man väl ändå lita på att en 14-åring har vett att ringa 112 om det blir kris och katastrof?!

Så förälderns behov går före barnens välbefinnande, och om barnen har problem med det ska de skärpa sig.

Ska man ens som barn behöva vara beredd på att ringa 112 för att "det kliar" hos föräldern, wow.
  • Anonym (***)
    est alors skrev 2021-03-03 16:59:22 följande:
    Så förälderns behov går före barnens välbefinnande, och om barnen har problem med det ska de skärpa sig.

Ska man ens som barn behöva vara beredd på att ringa 112 för att "det kliar" hos föräldern, wow.
    Naturligtvis inte, man ska sitta klistrad vid sina barn 24/7, så inget händer dom.
  • est alors
    Anonym (***) skrev 2021-03-03 17:12:19 följande:
    Naturligtvis inte, man ska sitta klistrad vid sina barn 24/7, så inget händer dom.
    Så igen "klistrad vid sina barn " (vad det nu än betyder,) eller skita i dem, det är dina parametrar, jag tycker att alla som resonerar på samma sätt och försvarar detta uppenbara sinnessjuka, självupptagna beteende är allt annat än friska.

Det normala är att vilja vara med sina barn och göra det som är bäst för dem, beklagar att det blev en chock för vissa att inse vad det betyder att inte bara prioritera sig själv, ett tips, skaffa inte barn.

Tänk att det för så många är en börda att ha barn, där ser man.
  • est alors
    Anonym (***) skrev 2021-03-03 17:12:19 följande:
    Och han har dem inte 24/7, som du uttrycker det, utan varannan vecka och drar iväg mitt i natten för att ligga med sin nya tjej.

Det är äkta faderskärlek det som du försvarar.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-03 17:17:52 följande:

Så igen "klistrad vid sina barn " (vad det nu än betyder,) eller skita i dem, det är dina parametrar, jag tycker att alla som resonerar på samma sätt och försvarar detta uppenbara sinnessjuka, självupptagna beteende är allt annat än friska.

Det normala är att vilja vara med sina barn och göra det som är bäst för dem, beklagar att det blev en chock för vissa att inse vad det betyder att inte bara prioritera sig själv, ett tips, skaffa inte barn.

Tänk att det för så många är en börda att ha barn, där ser man.

Nej, det verkar vara dina parametrar eftersom att någon gång åka och träffa sin partner (och barnen är ok med det) är, enligt dig, bevis på att man inte bryr sig om sina barn ich inte vill träffa dem.

Så alternativet verkar ju vara att "vara klistrad vid sina barn ". Enligt dig då..

Tips. Man kan vilja vara med sina barn, och prioritera dem, men ÄVEN någon gång ibland prioritera sig själv.man är inte en dålig förälder för det. .. Din syn på att prioritera barnen verkar inte vara helt hälsosam
  • Anonym (***)
    Brumma skrev 2021-03-03 18:32:22 följande:
    Nej, det verkar vara dina parametrar eftersom att någon gång åka och träffa sin partner (och barnen är ok med det) är, enligt dig, bevis på att man inte bryr sig om sina barn ich inte vill träffa dem.

Så alternativet verkar ju vara att "vara klistrad vid sina barn ". Enligt dig då..

Tips. Man kan vilja vara med sina barn, och prioritera dem, men ÄVEN någon gång ibland prioritera sig själv.man är inte en dålig förälder för det. .. Din syn på att prioritera barnen verkar inte vara helt hälsosam
    Instämmer. Livet är inte svart eller vitt, som vissa tror. 
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-03 18:32:22 följande:

Herregud vad du snurrar till det, du kan inte bara ge dig i den här frågan va ?

Det du säger att jag säger har ingenting att göra med vad jag uttrycker, projicering någon ?

Däremot tänker jag avsluta mitt meningsutbyte med dig sägandes detta, inte en enda gång under denna långa konversation som du och jag har haft har jag hört dig nämna barnen först, bara dig själv och den här pappan, som du inte ens känner.

Det är inte svårt att se varför du driver de frågor och argument som du gör, bara förbluffande.
  • Anonym (Sofia)

Det är jättemärkligt att sticka iväg hela nätterna! Nä kanske inte händer nåt men om det gör det vill man väl vara på plats! Det spelar ingen roll varför han åker. Jag skulle aldrig göra så. Träffas gör man väl på dagtid om man inte sover över då eller är barnfri.

• Anonym (Sofia)

Det är jättemärkligt att sticka iväg hela nätterna! Nä kanske inte händer nåt men om det gör det vill man väl vara på plats! Det spelar ingen roll varför han åker. Jag skulle aldrig göra så. Träffas gör man väl på dagtid om man inte sover över då eller är barnfri.

• Anonym (Sofia)

Det är hans ansvar OM det händer nåt, hans fel.

Allt föratt få *ligga*, skämmigt!!

• Brumma
    est alors skrev 2021-03-03 19:13:00 följande:

Det du säger att jag säger har ingenting att göra med vad jag uttrycker, projicering någon ?

Däremot tänker jag avsluta mitt meningsutbyte med dig sägandes detta, inte en enda gång under denna långa konversation som du och jag har haft har jag hört dig nämna barnen först, bara dig själv och den här pappan, som du inte ens känner.

Det är inte svårt att se varför du driver de frågor och argument som du gör, bara förbluffande.

Jag har inte nämnt mig själv en enda gång.. men du kanske har "läst mellan raderna"?

Och jodå, jag har hela tiden tryckt på barnen - att detta måste vara ok med dem, annars är det självklart fel och något som behlver tas upp med pappan. Jag har ÄVEN skrivit upprepade gånger att pappan gör fel som inte är öppen med vart han åker från början. Men.. du har väl även lyckats bortse från det..

Absolut, jag förstår att du inte vill svara på mina inlägg. Det hade inneburit att faktiskt svara på var du läser in saker och ting, men de frågorna undviker du.

Varför driver jag de frågor och argument jag gör menar du? Argumentet att barnen måste vara ok med att vara ensamma annars gör pappan fel, tja det argumentet driver jag för att inget barn skall behöva känna sig lämnad och ensam av sin förälder.. eller var det något annat du tänkte på?
  • molly50
    est alors skrev 2021-03-03 19:13:00 följande:

Du känner väl inte heller den här pappan.
    Ändå så kan du uttala dig om honom som du gör.
    Hört talas om "att kasta sten i glashus"?
Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma