Att lämna barn ensamma hemma
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Jag pratar om det sorgliga faktum att pappan inte vill vara med sina barn som han träffar varannan vecka.
Allt annat är enligt mig egalt.
Fast jag läste vad du skrev och det handlade om vuxnas "rätt", såg inget där du nämnde barnets behov.
Varför åker han till sin tjej de få dagar han har sina barn och ljuger för dem ?
Så idag utgår man ifrån att ifall barn inte har "diagnoser" eller "särskilda behov" så kan vuxna göra det de vill och om det är ett problem är det barnens fel.
Så, de vuxna får vara barn hela livet, barnen får det aldrig ?
Man är inte tvungen att "skaffa" barn.
Curla = dra iväg på natten ljuga om vart man ska, prioritera sig själv och sin drift samt en främling ( i barnens ögon), inte låta barnen veta när man tänker komma hem, man träffar dem varannan vecka.
Ok, vi definierar det begreppet olika, om det är någon som curlas är det väl pappan som curlar sig själv.
Han säger först att han ska ut en sväng, sen vem vet vad klockan är då informerar han och kanske väcker barnen för att säga att han ska till en tjej.
Om hon inte vore en främling för barnen varför träffar han henne på det sjuka sättet som han gör.
Vad pratar du om ?
Har en fråga
När jag och min syster var 12 och 14 år gamla (länge sedan = inga mobiler) åkte min mamma och hennes sambo till Florida i två veckor och vi var själva hemma. Året därpå åkte de till Kreta. Det gick ingen nöd på oss. Vi hade mat i frysen och extra matpengar (de gick förstås till godis och nöjen). Vår pappa bodde i grannstaden men vi hade vid det laget i princip slutat åka till honom.
Det man kan anmärka på är att han inte från början talar om att han åker och hur länge han ska vara borta. Och egentligen är det de enda han borde behöva berätta, det är liksom oviktigt om han är hos en tjej eller jobbar kvällskift på donken. Vet vi förresten att han inte jobbar när han är borta? Kan ju vara TS som fantiserar ihop vad han gör.