Att lämna barn ensamma hemma
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?
Som nyförälskad förälder får man lägga galenskaperna åt sidan och bete sig som folk.
Nej det är inte okej. Man ska inte som 14 åring behöva passa sina syskon under natten regelbundet och man ska heller inte behöva tåla lögner. Vad mer ljuger han om undrar ju barnen säkert?
Någon enstaka gång absolut om det är något viktigt så kan en mogen 14 åring säkert lösa det.
Vilka märkliga svar du fått TS.
Ser inte en enda tendens till svartsjuka?
Men det stämmer ju inte.. Jag har en bekant som är ca 30 och har feberkramper. Kanske hon hittat på det.
Det största problemet för mig skulle inte vara brandrisk osv. Det största problemet skulle för mig vara att pappan är så "kär och galen" (läs ansvarslös och respektlös mot barnen), att han skiter i dem och låtsas "åka ut och köra" mitt i natten för att istället åka hem till sin partner. Tycker en del av er faktiskt att det är ett rimligt beteende av en förälder? Skulle ni själva göra så?
Självklart kan han träffa sin käresta även när han har barnen, de är så stora att de klarar mycket själva. Men han beter sig märkligt, tycker ni inte det? Vadå ge sig ut och köra mitt i natten och sen dra till henne? Varför kan hon inte sova hos dem i stället? Eller så stannar han borta HELA natten någon enstaka natt i veckan bara, när barnen är där. Och förbereder dem på det. Inte ljuger och bara drar. Detta handlar inte om att barnen inte klarar sig själva, detta handlar om att pappans beteende är märkligt. Men ts formulerar sig lite oklart, så det är lätt att tolka det som att hon bara är svartsjuk eller överbeskyddande.
Håller med fornminne. I den åldern klarar sig de flesta själva några timmar, men varför ljuger han för sina barn? Varför drar han bara? Han borde prioritera barnen de veckor han har dem, och han beter sig konstigt.
Hm, kanske inte samma sak men när jag var 15 var jag själv i huset två veckor när föräldrarna var i norra delen hos släktingar, jag ville inte följa med längre i den åldern. Fixade både mat-det fanns färdiga, hemlagade matlådor att värma-fixade mammas blommor , tror de överlevde;) trädgården brydde jag mig inte om. Visserligen är det här typ "snart 100 år sedan" men några timmar på natten borde så stora barn fixa.