Att lämna barn ensamma hemma
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?
Har en fråga
Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen
Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?
Absolut inget problem att han träffar sin nya men varför inte göra det på sin barnfria vecka?
Han brukar säga till barnen att han ska åka runt lite sen efter en stund ringer han dom och säger att han åker tilm henne.....Och då hjälper det inte vad barnen säger
Hm, kanske inte samma sak men när jag var 15 var jag själv i huset två veckor när föräldrarna var i norra delen hos släktingar, jag ville inte följa med längre i den åldern. Fixade både mat-det fanns färdiga, hemlagade matlådor att värma-fixade mammas blommor , tror de överlevde;) trädgården brydde jag mig inte om. Visserligen är det här typ "snart 100 år sedan" men några timmar på natten borde så stora barn fixa.
Håller med fornminne. I den åldern klarar sig de flesta själva några timmar, men varför ljuger han för sina barn? Varför drar han bara? Han borde prioritera barnen de veckor han har dem, och han beter sig konstigt.
Hm, kanske inte samma sak men när jag var 15 var jag själv i huset två veckor när föräldrarna var i norra delen hos släktingar, jag ville inte följa med längre i den åldern. Fixade både mat-det fanns färdiga, hemlagade matlådor att värma-fixade mammas blommor , tror de överlevde;) trädgården brydde jag mig inte om. Visserligen är det här typ "snart 100 år sedan" men några timmar på natten borde så stora barn fixa.