• Anonym (Anilla)

Att lämna barn ensamma hemma

Har en fråga

Får man som förälder lämna barnen ensamma hemma (12 och 14 år) den veckan man har barnen

Typ från klockan 23 till 03 utan att meddela det till den andra föräldern?

• Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma
  • Anonym (Goran)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 20:53:05 följande:

Jo kapabel vet jag inte då det ena barnet får feberkramper när denne får feber... Tänker att 14 åringen kan inte göra så mycket utan får vänta..

Barnen har ingen buckup då det är grannar som inte är hemma hela tiden

Har de inga telefoner eller har barnen nåt annat handikapp som gör att dom inte kan lyfta en telefon eller be om hjälp? De verkar iallafall klara av att ringa till dig och berätta att farsan har dragit till nya flamman så talföra verkar dom vara.

Du får sluta upp med att fostra upp blivande dramaqueens, bli vuxen och sluta upp med att förstärka neuroser hos dina tonåringar.
  • Gameofthrones

12 och 14 det är självklart. Litar du på situationen.

Asså dem är äldre. Det är inte småbarn.

• Gameofthrones

Glömde tillägga,

Det är väldigt udda och åka mitt i natten.

Så länge du litar på situationen att barnen är hemma.

Det är konstigt att lämna sådär.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 22:43:58 följande:

Fakta har jag... Barnen kam inte säga något om det då han säger att han ska åka runt och ringer efter en stund och säger att han ska åka till henne

fast vadå kan inte säga något? De kan väl säga att de inte vill bli lämnade själva på natten och att han ska åka till henne. De har ju sett antar jag att han satt detta i system. Vad säger han när du pratar med honom? Jag har också en 12 åring och en 14 åring. De är fullt kapabla att stanna hemma själva, men det händer ytterst sällan. En gång sov äldsta själv hemma o vi andra var i en annan stad. Han älskade det och jag oroade mig hela natten :)
  • Anonym (Goran)
    Gameofthrones skrev 2021-03-02 07:45:22 följande:

Glömde tillägga,

Det är väldigt udda och åka mitt i natten.

Så länge du litar på situationen att barnen är hemma.

Det är konstigt att lämna sådär.

Nyförälskade människor brukar bli lite galna o göra såna saker. Tror att det är därför TS och barnen har sån panik.
  • Anonym (Hmmm....)

Är ni nyseparerade? Lämnade han dig för henne?

Svartsjuka ÄR jobbigt, men när det gäller barnen behöver du nog inte oroa dig. Hur många gånger har detta hänt? 1, 2 eller typ varje kväll?

• Panduro
    Anonym (Goran) skrev 2021-03-02 07:54:36 följande:

Nyförälskade människor brukar bli lite galna o göra såna saker. Tror att det är därför TS och barnen har sån panik.

Som nyförälskad förälder får man lägga galenskaperna åt sidan och bete sig som folk.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 20:53:05 följande:

Jo kapabel vet jag inte då det ena barnet får feberkramper när denne får feber... Tänker att 14 åringen kan inte göra så mycket utan får vänta..

Barnen har ingen buckup då det är grannar som inte är hemma hela tiden

Hittade du på detta? Feberkramp får barn under 5 år!
  • Panduro

Det största problemet för mig skulle inte vara brandrisk osv. Det största problemet skulle för mig vara att pappan är så "kär och galen" (läs ansvarslös och respektlös mot barnen), att han skiter i dem och låtsas "åka ut och köra" mitt i natten för att istället åka hem till sin partner. Tycker en del av er faktiskt att det är ett rimligt beteende av en förälder? Skulle ni själva göra så?

• Panduro
    Anonym (J) skrev 2021-03-02 09:01:33 följande:

Hittade du på detta? Feberkramp får barn under 5 år!

Men det stämmer ju inte.. Jag har en bekant som är ca 30 och har feberkramper. Kanske hon hittat på det.
Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma