• Brumma

Att lämna barn ensamma hemma

Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 21:18:57 följande:

Nej han åker till henne och stannar några timmar för att komma hem halv 4 på morgonen

Så länge barnen vet att han åker och är ok med det så ser jag inga problem med det.

Inte många timmar han hinner träffa sin nya, max en timme typ... Det låter inte helt som om du har alla fakta.
  • Brumma
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 21:02:03 följande:

Får man inte vara orolig för sina barn?

Orolig, men detta känns som mer än oro från din sida.

Är han borta varje natt?
  • Brumma
    Anonym (Anilla) skrev 2021-03-01 22:42:09 följande:

Absolut inget problem att han träffar sin nya men varför inte göra det på sin barnfria vecka?

Han brukar säga till barnen att han ska åka runt lite sen efter en stund ringer han dom och säger att han åker tilm henne.....Och då hjälper det inte vad barnen säger

Det konstiga här är ju inte att han åker dit ibland, utan att han inte är ärlig med det direkt.

Hur ofta gör han detta?

Och att han ringer en 12/14 åring efter 23.. varför har de inte lagt sig?
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 13:55:44 följande:

För att de inte vet var deras pappa är ?

Fast de vet de ju..
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 15:46:39 följande:

Du kände dig uppenbarligen trygg tack vare dina föräldrar. dessa barn är inte i en trygg miljö, alltså inget speciellt med vad du klarade av, helt olika förutsättningar.

Trygghet, är det begreppet något som någon känner igen nu för tiden, har man det klarar men det mesta, saknas tydligen här.

Faat TS har väl aldrig skrivit att barnen själva är otrygga i detta?

Det verkar ju snarare vara TS känslor som styr.

OM barnen själva mår dåligt hade det varit bra att trycka på der istället. Lovar att TS fått helt andra svar om hon utgått från barnens mående.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 17:46:20 följande:

Handlar inte om vad TS tror, handlar om "pappans" beteende.

En god förälder utgår ju självklart alltid från barnens mående, att anta annat säger en del om hur man själv tänker.

Igen, han smyger ut, ljuger om vad han ska göra, kommer hem typ fem timmar senare, tidigt på morgonen och du pratar om vad TS håller på med.

han gör även detta på den veckan han har sina barn, frågan som inte behöver ställas är, hur intresserad är han av att vara med dem, stackars människa.

Hon är orolig, tack gode gud för att någon är det gällande barnen.

Om vi utgår från vad TS skriver, så åker pappan iväg och ringer sedan och berättar att han åker till sin tjej, men att han är hemma innan de skall vakna.

OM barnen är ok och trygga i att sova ensamma är det inte några problem att han stannar borta någon natt då och då (har ställt frågan till TS hur ofta detta händer, men har inte fått något svar).

Det pappan gör fel i, är att inte säga direkt att han åker till sin tjej.

Detta OM barnen är trygga i att vara ensamma.

TS skriver inte någonstans att barnen känner sig otrygga i detta.

OM TS beskrivit att barnen mår dåligt, att de inte vet var pappan är osv - DÅ hade det varit läge att vara orolig (och faktiskt ta upp det med pappan..).

Ja, jag pratar om vad TS gör, eftersom hon inte ens nämner vad barnen anser om detta.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 17:41:20 följande:

Jag, han, vi... barnet inte involverad

Viktigt att ha en bra relation till sin partner, visst, hur utesluter det att man samtidigt har en bra relation till sitt barn ?

Ingår inte barnet i "relationen", dvs ens eget liv, man kan ha fler relationer, samtidigt, det är önskvärt om man valt att skaffa barn och relationen till barnet går först.

Nu läser du nog mellan raderna lovligt mycket....

Ingen har påstått att det ena utesluter det andra ELLER att man inte bör ha en bra, prioriterad, relation med sitt barn...

Prioriterad betyder nu inte alltid den enda prioriterade...
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 18:09:50 följande:

Jag pratar om det sorgliga faktum att pappan inte vill vara med sina barn som han träffar varannan vecka.

Allt annat är enligt mig egalt.

Barnen sover..

Eller bör sova iallafall..
    est alors skrev 2021-03-02 18:11:02 följande:

Fast jag läste vad du skrev och det handlade om vuxnas "rätt", såg inget där du nämnde barnets behov.

Jag har inte på något sätt skrivit om vuxnas "rätt".. men visa gärna var du läser in det, så kan jag förklara vad jag menar.
    est alors skrev 2021-03-02 18:12:02 följande:

Varför åker han till sin tjej de få dagar han har sina barn och ljuger för dem ?

Han ljuger inte för dem. Han ringer dem och säger att han åker till sin tje. De VET var han är.j. Iallafall enligt TS. Och han åker inte heller på dagen, han åker dit när barnen ändå ska sova.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 18:15:50 följande:

Så idag utgår man ifrån att ifall barn inte har "diagnoser" eller "särskilda behov" så kan vuxna göra det de vill och om det är ett problem är det barnens fel.

Så, de vuxna får vara barn hela livet, barnen får det aldrig ?

Man är inte tvungen att "skaffa" barn.

Du missade OCH DE KÄNNER SIG BEKVÄMA MED DET? Eller?

Hur vore det att läsa vad folk skriver, inte bara valda stycken så att det passar din (miss)uppfattning?
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 18:43:49 följande:

Curla = dra iväg på natten ljuga om vart man ska, prioritera sig själv och sin drift samt en främling ( i barnens ögon), inte låta barnen veta när man tänker komma hem, man träffar dem varannan vecka.

Ok, vi definierar det begreppet olika, om det är någon som curlas är det väl pappan som curlar sig själv.

1. Han ljuger inte, barnen vet var han är.

2. Vem säger att hon är rn främling i barnens ögon? Du? TS gör det inte.

3. Vart har du läst att barnen inte vet när han kommer hem. TS skriver det inte.

Du definierar mycket "olika", tex innebörden av en skrift.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-02 19:02:30 följande:

Han säger först att han ska ut en sväng, sen vem vet vad klockan är då informerar han och kanske väcker barnen för att säga att han ska till en tjej.

Om hon inte vore en främling för barnen varför träffar han henne på det sjuka sättet som han gör.

Vad pratar du om ?

Ja, och han skulle absolut vara rak redan från början, om han planerat att åka någonstans. Men eftersom han faktiskt berättar så ljuger han inte, inte om var han är.

Hon kanske har småbarn?

Jo, jag pratar om att du upprepade gånger tolkar skriven text utifrån ditt eget huvud och inte efter vad personen ifråga faktiskt skrivit.
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-03 17:17:52 följande:

Så igen "klistrad vid sina barn " (vad det nu än betyder,) eller skita i dem, det är dina parametrar, jag tycker att alla som resonerar på samma sätt och försvarar detta uppenbara sinnessjuka, självupptagna beteende är allt annat än friska.

Det normala är att vilja vara med sina barn och göra det som är bäst för dem, beklagar att det blev en chock för vissa att inse vad det betyder att inte bara prioritera sig själv, ett tips, skaffa inte barn.

Tänk att det för så många är en börda att ha barn, där ser man.

Nej, det verkar vara dina parametrar eftersom att någon gång åka och träffa sin partner (och barnen är ok med det) är, enligt dig, bevis på att man inte bryr sig om sina barn ich inte vill träffa dem.

Så alternativet verkar ju vara att "vara klistrad vid sina barn ". Enligt dig då..

Tips. Man kan vilja vara med sina barn, och prioritera dem, men ÄVEN någon gång ibland prioritera sig själv.man är inte en dålig förälder för det. .. Din syn på att prioritera barnen verkar inte vara helt hälsosam
  • Brumma
    est alors skrev 2021-03-03 19:13:00 följande:

Herregud vad du snurrar till det, du kan inte bara ge dig i den här frågan va ?

Det du säger att jag säger har ingenting att göra med vad jag uttrycker, projicering någon ?

Däremot tänker jag avsluta mitt meningsutbyte med dig sägandes detta, inte en enda gång under denna långa konversation som du och jag har haft har jag hört dig nämna barnen först, bara dig själv och den här pappan, som du inte ens känner.

Det är inte svårt att se varför du driver de frågor och argument som du gör, bara förbluffande.

Jag har inte nämnt mig själv en enda gång.. men du kanske har "läst mellan raderna"?

Och jodå, jag har hela tiden tryckt på barnen - att detta måste vara ok med dem, annars är det självklart fel och något som behlver tas upp med pappan. Jag har ÄVEN skrivit upprepade gånger att pappan gör fel som inte är öppen med vart han åker från början. Men.. du har väl även lyckats bortse från det..

Absolut, jag förstår att du inte vill svara på mina inlägg. Det hade inneburit att faktiskt svara på var du läser in saker och ting, men de frågorna undviker du.

Varför driver jag de frågor och argument jag gör menar du? Argumentet att barnen måste vara ok med att vara ensamma annars gör pappan fel, tja det argumentet driver jag för att inget barn skall behöva känna sig lämnad och ensam av sin förälder.. eller var det något annat du tänkte på?
Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma