• est alors

Att lämna barn ensamma hemma

Anonym (ellen) skrev 2021-03-02 12:13:07 följande:
    Hon kanske har småbarn och inte är rörlig på samma sätt? Hon kanske jobbar tider så att det passar bäst att de träffas sent på kvällen när hans ungar ändå ska sova? Vi vet inte.

Det enda som känns säkert är att killen är nykär. 

Åka 14 mil enkel resa och  sedan tillbaka för en timme eller två med en kvinna ...
    Är det ingen som är vuxen, "killen som är nykär", har vad jag förstår valt att ha sina barn varannan vecka, varför kan man ju spekulera i eftersom han den veckan under natten, ljuger för barnen om vart han ska och sen ljuger igen för att få bekräftelse från någon annan.

"Hon kanske" en vuxen, "han kanske" oxå en vuxen är det de som behöver försvar, skydd, barnen då ?

Nykär, det är en rättighet då att bete sig så, vilket skämt.

Självklart har TS all rätt att vara orolig, eftersom pappan till barnen inte tänker på dem över huvudtaget, bara på sig själv, vad hon kan göra åt det är en annan sak.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 12:14:36 följande:
    Det konstiga här är ju inte att han åker dit ibland, utan att han inte är ärlig med det direkt.

Hur ofta gör han detta?

Och att han ringer en 12/14 åring efter 23.. varför har de inte lagt sig?
    För att de inte vet var deras pappa är ?
  • est alors
    elmadumle skrev 2021-03-02 11:47:17 följande:

Hm, kanske inte samma sak men när jag var 15 var jag själv i huset två veckor när föräldrarna var i norra delen hos släktingar, jag ville inte följa med längre i den åldern. Fixade både mat-det fanns färdiga, hemlagade matlådor att värma-fixade mammas blommor , tror de överlevde;) trädgården brydde jag mig inte om. Visserligen är det här typ "snart 100 år sedan" men några timmar på natten borde så stora barn fixa. 

Du kände dig uppenbarligen trygg tack vare dina föräldrar. dessa barn är inte i en trygg miljö, alltså inget speciellt med vad du klarade av, helt olika förutsättningar.

Trygghet, är det begreppet något som någon känner igen nu för tiden, har man det klarar men det mesta, saknas tydligen här.
  • est alors
    sextiotalist skrev 2021-03-02 14:34:46 följande:
    Ibland kanske en vuxen vill hålla sitt privatliv från sina barn. Utöver det så verkar det inte så snyggt hanterat, han kunde sagt att han skulle till en kompis, det hade räckt
    Om en vuxen vill ha ett "eget privatliv" går det bra att inte skaffa barn.
  • est alors
    sextiotalist skrev 2021-03-02 15:49:57 följande:
    Det går utmärkt. Vi har haft ett privatliv som sonen inte varit involverad i. Mina föräldrar hade ett privatliv.
    Skulle nog säga att det är superviktigt med privatliv för att ha en bra relation med sin partner. Och även ett eget privatliv inom relationen.
    Jag, han, vi... barnet inte involverad

Viktigt att ha en bra relation till sin partner, visst, hur utesluter det att man samtidigt har en bra relation till sitt barn ?

Ingår inte barnet i "relationen", dvs ens eget liv, man kan ha fler relationer, samtidigt, det är önskvärt om man valt att skaffa barn och relationen till barnet går först.
  • est alors
    Anonym (ellen) skrev 2021-03-02 17:06:49 följande:
    Verkar ju inte gå någon nöd på 12-åringen och 14-åringen.
    Handlar inte om det går nöd på barnen, handlar om föräldraskap, något som väldigt få verkar prioritera.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 16:09:25 följande:
    Faat TS har väl aldrig skrivit att barnen själva är otrygga i detta?

Det verkar ju snarare vara TS känslor som styr.

OM barnen själva mår dåligt hade det varit bra att trycka på der istället. Lovar att TS fått helt andra svar om hon utgått från barnens mående.
    Handlar inte om vad TS tror, handlar om "pappans" beteende.

En god förälder utgår ju självklart alltid från barnens mående, att anta annat säger en del om hur man själv tänker.

Igen, han smyger ut, ljuger om vad han ska göra, kommer hem typ fem timmar senare, tidigt på morgonen och du pratar om vad TS håller på med.

han gör även detta på den veckan han har sina barn, frågan som inte behöver ställas är, hur intresserad är han av att vara med dem, stackars människa.

Hon är orolig, tack gode gud för att någon är det gällande barnen.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 17:59:10 följande:
    Om vi utgår från vad TS skriver, så åker pappan iväg och ringer sedan och berättar att han åker till sin tjej, men att han är hemma innan de skall vakna.

OM barnen är ok och trygga i att sova ensamma är det inte några problem att han stannar borta någon natt då och då (har ställt frågan till TS hur ofta detta händer, men har inte fått något svar).

Det pappan gör fel i, är att inte säga direkt att han åker till sin tjej.

Detta OM barnen är trygga i att vara ensamma.

TS skriver inte någonstans att barnen känner sig otrygga i detta.

OM TS beskrivit att barnen mår dåligt, att de inte vet var pappan är osv - DÅ hade det varit läge att vara orolig (och faktiskt ta upp det med pappan..).

Ja, jag pratar om vad TS gör, eftersom hon inte ens nämner vad barnen anser om detta.
    Jag pratar om det sorgliga faktum att pappan inte vill vara med sina barn som han träffar varannan vecka.

Allt annat är enligt mig egalt.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 18:04:48 följande:
    Nu läser du nog mellan raderna lovligt mycket....

Ingen har påstått att det ena utesluter det andra ELLER att man inte bör ha en bra, prioriterad, relation med sitt barn...

Prioriterad betyder nu inte alltid den enda prioriterade...
    Fast jag läste vad du skrev och det handlade om vuxnas "rätt", såg inget där du nämnde barnets behov.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 17:59:10 följande:
    Om vi utgår från vad TS skriver, så åker pappan iväg och ringer sedan och berättar att han åker till sin tjej, men att han är hemma innan de skall vakna.

OM barnen är ok och trygga i att sova ensamma är det inte några problem att han stannar borta någon natt då och då (har ställt frågan till TS hur ofta detta händer, men har inte fått något svar).

Det pappan gör fel i, är att inte säga direkt att han åker till sin tjej.

Detta OM barnen är trygga i att vara ensamma.

TS skriver inte någonstans att barnen känner sig otrygga i detta.

OM TS beskrivit att barnen mår dåligt, att de inte vet var pappan är osv - DÅ hade det varit läge att vara orolig (och faktiskt ta upp det med pappan..).

Ja, jag pratar om vad TS gör, eftersom hon inte ens nämner vad barnen anser om detta.
    Varför åker han till sin tjej de få dagar han har sina barn och ljuger för dem ?
  • est alors
    korngryn skrev 2021-03-02 16:04:38 följande:

Om det är normala 12- och 14-åringar utan diagnoser eller andra särskilda behov, och de känner sig bekväma med det, så ja absolut!

Så idag utgår man ifrån att ifall barn inte har "diagnoser" eller "särskilda behov" så kan vuxna göra det de vill och om det är ett problem är det barnens fel.

Så, de vuxna får vara barn hela livet, barnen får det aldrig ?

Man är inte tvungen att "skaffa" barn.
  • est alors
    Anonym (raka rör) skrev 2021-03-02 18:25:21 följande:
    Man är inte tvungen att curla ihjäl sina barn heller, tack och lov.
    Curla = dra iväg på natten ljuga om vart man ska, prioritera sig själv och sin drift samt en främling ( i barnens ögon), inte låta barnen veta när man tänker komma hem, man träffar dem varannan vecka.

Ok, vi definierar det begreppet olika, om det är någon som curlas är det väl pappan som curlar sig själv.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-02 18:58:27 följande:
    1. Han ljuger inte, barnen vet var han är.

2. Vem säger att hon är rn främling i barnens ögon? Du? TS gör det inte.

3. Vart har du läst att barnen inte vet när han kommer hem. TS skriver det inte.

Du definierar mycket "olika", tex innebörden av en skrift.
    Han säger först att han ska ut en sväng, sen vem vet vad klockan är då informerar han och kanske väcker barnen för att säga att han ska till en tjej.

Om hon inte vore en främling för barnen varför träffar han henne på det sjuka sättet som han gör.

Vad pratar du om ?
  • est alors
    mari123 skrev 2021-03-03 15:35:57 följande:

Inte det bästa att lämna barnen men om det kliar rejält(!?) så kan man väl ändå lita på att en 14-åring har vett att ringa 112 om det blir kris och katastrof?!

Så förälderns behov går före barnens välbefinnande, och om barnen har problem med det ska de skärpa sig.

Ska man ens som barn behöva vara beredd på att ringa 112 för att "det kliar" hos föräldern, wow.
  • est alors
    Anonym (***) skrev 2021-03-03 17:12:19 följande:
    Naturligtvis inte, man ska sitta klistrad vid sina barn 24/7, så inget händer dom.
    Så igen "klistrad vid sina barn " (vad det nu än betyder,) eller skita i dem, det är dina parametrar, jag tycker att alla som resonerar på samma sätt och försvarar detta uppenbara sinnessjuka, självupptagna beteende är allt annat än friska.

Det normala är att vilja vara med sina barn och göra det som är bäst för dem, beklagar att det blev en chock för vissa att inse vad det betyder att inte bara prioritera sig själv, ett tips, skaffa inte barn.

Tänk att det för så många är en börda att ha barn, där ser man.
  • est alors
    Anonym (***) skrev 2021-03-03 17:12:19 följande:
    Naturligtvis inte, man ska sitta klistrad vid sina barn 24/7, så inget händer dom.
    Och han har dem inte 24/7, som du uttrycker det, utan varannan vecka och drar iväg mitt i natten för att ligga med sin nya tjej.

Det är äkta faderskärlek det som du försvarar.
  • est alors
    Brumma skrev 2021-03-03 18:32:22 följande:
    Nej, det verkar vara dina parametrar eftersom att någon gång åka och träffa sin partner (och barnen är ok med det) är, enligt dig, bevis på att man inte bryr sig om sina barn ich inte vill träffa dem.

Så alternativet verkar ju vara att "vara klistrad vid sina barn ". Enligt dig då..

Tips. Man kan vilja vara med sina barn, och prioritera dem, men ÄVEN någon gång ibland prioritera sig själv.man är inte en dålig förälder för det. .. Din syn på att prioritera barnen verkar inte vara helt hälsosam
    Herregud vad du snurrar till det, du kan inte bara ge dig i den här frågan va ?

Det du säger att jag säger har ingenting att göra med vad jag uttrycker, projicering någon ?

Däremot tänker jag avsluta mitt meningsutbyte med dig sägandes detta, inte en enda gång under denna långa konversation som du och jag har haft har jag hört dig nämna barnen först, bara dig själv och den här pappan, som du inte ens känner.

Det är inte svårt att se varför du driver de frågor och argument som du gör, bara förbluffande.
Svar på tråden Att lämna barn ensamma hemma