Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Det låter inte helt påläst att hävda att massor av kvinnor medvetet använder abort som preventivmedel. Det innebär att de redan innan sex alltså bestämt sig för att om jag blir gravid så gör jag bara en abort.
Jag som har gjort en tidig abort vet hur ÖVERJÄVLIGT det kan vara bara rent fysiskt. I mitt fall fanns inga tveksamheter och inget psykiskt lidande. Men fysiskt, som sagt, överjävligt.
Att slänga ur sig att det skulle vara så många som använder abort som preventivmedel är okunnigt och ignorant. Samma gäller, förstås, påståendet att 99% av aborterna som utförs beror på att kvinnor bara inte brytt sig om att skydda sig.
Eftersom aborter kostar skattepengar vill jag att varje par som utför aborter ska ta sitt ekonomiska ansvar. Jag vill inte betala för massa löst folk som inte kan kontrollera sig.
Jag skulle vilja se två gratis aborter per år, sedan allt över det får paret betala ur egen ficka. Då skulle folk tänka sig för istället för att agera oansvarigt medan man vet att "skattebetalarna pröjsar".
Spontan reflektion kring detta:
Kvinnan blir gravid en tredje gång. Hon har inte råd att göra abort. Resultat = skattebetalarna pröjsar för barnet (och det är ju heller ingen engångskostnad, som en abort skulle ha varit).
En annan fundering, ska man stå för 100 % av vårdkostnaden vid andra vårdtillfällen med? De första två strålningsbehandlingarna för lungcancerpatienten som orsakat sitt tillstånd genom rökning står skattebetalarna för, resten får denne stå för själv?
Det låter inte helt påläst att hävda att massor av kvinnor medvetet använder abort som preventivmedel. Det innebär att de redan innan sex alltså bestämt sig för att om jag blir gravid så gör jag bara en abort.
Jag som har gjort en tidig abort vet hur ÖVERJÄVLIGT det kan vara bara rent fysiskt. I mitt fall fanns inga tveksamheter och inget psykiskt lidande. Men fysiskt, som sagt, överjävligt.
Att slänga ur sig att det skulle vara så många som använder abort som preventivmedel är okunnigt och ignorant. Samma gäller, förstås, påståendet att 99% av aborterna som utförs beror på att kvinnor bara inte brytt sig om att skydda sig.
Tycker för övrigt att tråden kan heta
Hur tänker folk som är för abort i tid och otid och som är omogna nog att inte ta ansvar för att skydda sig