• Maya84

Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?

Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt

• Svar på tråden Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
  • Kusinen
    Maya84 skrev 2021-02-14 10:33:00 följande:

Jag tycker det är tydligt att svaret på min fråga skulle automatiskt leda åt vilka konsekvenser det skulle medföra.

Man kan även bara svara med ett : ja eller ett nej. Att diskutera om abort är mord eller inte är inte relveant, men det är det som kommer upp, i vanlig ordning.

Jag tänker att det beror på hur du formulerade din fråga och det var bara ett tips för att få "rätt" diskussion att förtydliga din ts. Själva definitionen av abortmotståndare är väl att vara emot abort och därmet arbeta mot lagliga fria aborter (pch ibland mot aborter helt och hållet) . Så svaret på frågan i din rubrik torde väl vara ja, annars är man väl knappast abortmotståndare?
  • Blablable
    Fossil skrev 2021-02-14 10:36:26 följande:

Är det pengarna du oroas över så kan jag berätta att ett barn kostar samhället betydligt mer än en abort.

Du får nog vässa argumenten lite om du ska vara med i matchen.

Jasså? Kan du visa mig statistik på att en människa i snitt är kostsam för samhället och inte bidrar? Du som är så vässad och intelligent har säkerligen inga problem med detta.
  • Drottningen1970
    Maya84 skrev 2021-02-14 10:33:00 följande:

Jag tycker det är tydligt att svaret på min fråga skulle automatiskt leda åt vilka konsekvenser det skulle medföra.

Man kan även bara svara med ett : ja eller ett nej. Att diskutera om abort är mord eller inte är inte relveant, men det är det som kommer upp, i vanlig ordning.

Du far omkring i tråden och slåss mot väderkvarnar på en fjortonårings nivå. Du ställer en fråga får svar och går sedan i taket och inbillar dig att någon argumenterar mot abort. Du är nedlåtande och hånfull på ett väldigt emotionell sätt. Detta kan tyckas lite märkligt med tanke på att du efterfrågar en diskussion utan känsloargument.

Om du lugnar dig och läser sakta så ser du att jag inte argumenterar vare sig för eller emot abort utan endast svarar på din fråga. Om du är intresserad av hur jag personligen ställer mig så svarar jag gärna.
  • Fossil
    Blablable skrev 2021-02-14 10:40:30 följande:
    Jasså? Kan du visa mig statistik på att en människa i snitt är kostsam för samhället och inte bidrar? Du som är så vässad och intelligent har säkerligen inga problem med detta.
    Vet du vad, det får du leta efter själv.
    Jag behöver inte bevisa något för dig.

Dock stämmer det jag skrev.

• Maya84
    Drottningen1970 skrev 2021-02-14 10:29:08 följande:
    Läsförståelse verkar inte vara din grej, vilket sannolikt är källan till din förvirring.
    Istället för onödiga kommentarer, läs frågan en gång till, och om du har något att bidra med i ämnet, kommentera av bästa förmåga, annars hoppa vidare till ett ämne som inte kräver så mycket insikt och argumentation.
  • Blablable
    Fossil skrev 2021-02-14 10:43:36 följande:

Vet du vad, det får du leta efter själv.

Jag behöver inte bevisa något för dig.

Dock stämmer det jag skrev.

Nej det gör det inte. Vilket är varför du inte kan hitta någon stastik som säger att en snitt människa är en förlust för samhället.
  • Fossil

Jag har en gång haft denna diskussion i Almedalen, med medlemmar i Kristna Värdepartiet.
    Mannen jag pratade med hävdade helt bestämt att han personligen skulle låsa in sin 13-åriga dotter som var gravid med sin farfars barn. Alltså hans egen far skulle våldtagit hans dotter.
    Allt för att dottern inte skulle kunna göra en abort.

Här har du deras argument, de är fullständigt oresonliga angående detta.

www.kristnavardepartiet.se/abort-och-var-livsbejakande-politik

• Blablable
    Fossil skrev 2021-02-14 10:47:04 följande:

Jag har en gång haft denna diskussion i Almedalen, med medlemmar i Kristna Värdepartiet.

Mannen jag pratade med hävdade helt bestämt att han personligen skulle låsa in sin 13-åriga dotter som var gravid med sin farfars barn. Alltså hans egen far skulle våldtagit hans dotter.

Allt för att dottern inte skulle kunna göra en abort.

Här har du deras argument, de är fullständigt oresonliga angående detta.

www.kristnavardepartiet.se/abort-och-var-livsbejakande-politik

Svårt att inte bli övertygad genom din otroliga argumentation teknik med falska historier och påståenden
  • Fossil
    Blablable skrev 2021-02-14 10:44:27 följande:
    Nej det gör det inte. Vilket är varför du inte kan hitta någon stastik som säger att en snitt människa är en förlust för samhället.
    Tyvärr, du har fel.

Ska vi säga så? Du känns som en som jag inte vill slösa mer energi på. Ny medlem och allt... undrar varför. (Som så ofta, nya medlemmar som beter sig som idioter, blir avstängda, skaffar nytt nick, beter sig som idioter... om och om igen.
  • Blablable
    Fossil skrev 2021-02-14 10:49:22 följande:

Tyvärr, du har fel.

Ska vi säga så? Du känns som en som jag inte vill slösa mer energi på. Ny medlem och allt... undrar varför. (Som så ofta, nya medlemmar som beter sig som idioter, blir avstängda, skaffar nytt nick, beter sig som idioter... om och om igen.

Du hänvisade till statistik som inte fanns för att sedan säga att du inte "ville hitta den" och sen kallar du mig en idiot? Intressant intressant.
Svar på tråden Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?