Inlägg från: Fossil |Visa alla inlägg
  • Fossil

Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?

Blablable skrev 2021-02-14 08:53:08 följande:
    Ta ansvar så att du inte blir gravid så sker ingen abort? Som sagt är det en obetydlig del som blir gravida genom våldtäkt etc. Varför ska samhället betala för att du är för korkad för att kunna använda preventivmedel?
    Är det pengarna du oroas över så kan jag berätta att ett barn kostar samhället betydligt mer än en abort.
    Du får nog vässa argumenten lite om du ska vara med i matchen.
  • Fossil
    Maya84 skrev 2021-02-14 08:41:25 följande:
    Jepp.

Detta är inte en tråd om abort är bra eller dåligt. Min tråd ställer en fråga.

Jag väntar dock fortfarande på någon som kan visa att de läst min fråga i tråden, och förklara varför abort, som är ett kirurgiskt lagligt ingrepp skall förbjudas på sjukhus i hela landet, och hur detta skulle påverka kvinnors hälsa då "hemmagjorda" och farliga aborter är det kvinnor desperata kvinnor skulle utsätta sig för.
    Abort behöver definitvit inte vara ett kirurgiskt ingrepp. Du har noll koll på vad du pratar om.
  • Fossil
    Blablable skrev 2021-02-14 10:40:30 följande:
    Jasså? Kan du visa mig statistik på att en människa i snitt är kostsam för samhället och inte bidrar? Du som är så vässad och intelligent har säkerligen inga problem med detta.
    Vet du vad, det får du leta efter själv.
    Jag behöver inte bevisa något för dig.

Dock stämmer det jag skrev.

• Fossil

Jag har en gång haft denna diskussion i Almedalen, med medlemmar i Kristna Värdepartiet.
    Mannen jag pratade med hävdade helt bestämt att han personligen skulle låsa in sin 13-åriga dotter som var gravid med sin farfars barn. Alltså hans egen far skulle våldtagit hans dotter.
    Allt för att dottern inte skulle kunna göra en abort.

Här har du deras argument, de är fullständigt oresonliga angående detta.

www.kristnavardepartiet.se/abort-och-var-livsbejakande-politik

• Fossil
    Blablable skrev 2021-02-14 10:44:27 följande:
    Nej det gör det inte. Vilket är varför du inte kan hitta någon stastik som säger att en snitt människa är en förlust för samhället.
    Tyvärr, du har fel.

Ska vi säga så? Du känns som en som jag inte vill slösa mer energi på. Ny medlem och allt... undrar varför. (Som så ofta, nya medlemmar som beter sig som idioter, blir avstängda, skaffar nytt nick, beter sig som idioter... om och om igen.
Svar på tråden Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?