Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Jag tycker deras argument är väldigt tydliga. Jag håller bara inte med. Det enda jag inte begriper är att vissa sedan tycker att abort är okej vid t.ex. incest eller våldtäkt. Tycker man att abort är att mörda, varför är vissa "barn" (embryon/foster) okej att "mörda" (abortera) men inte andra? Om man har filosofin att livet börjar vid befruktningen och är heligt - då borde ju den biten ses som absolut.
Jepp.
Detta är inte en tråd om abort är bra eller dåligt. Min tråd ställer en fråga.
Jag väntar dock fortfarande på någon som kan visa att de läst min fråga i tråden, och förklara varför abort, som är ett kirurgiskt lagligt ingrepp skall förbjudas på sjukhus i hela landet, och hur detta skulle påverka kvinnors hälsa då "hemmagjorda" och farliga aborter är det kvinnor desperata kvinnor skulle utsätta sig för.
Argumenten från de som vill se abort bli olagligt, skall kunna förklara hur ett samhälle ska hantera konsekvenserna.
Man kan vara av den åsikten att abort är mord, men då ska man kunna argumentera hur man ska hantera konsekvenserna, om det blir ett brott. Jag är inte intresserad av personliga åsikter vad abort är och inte är.
Argumenten från de som vill se abort bli olagligt, skall kunna förklara hur ett samhälle ska hantera konsekvenserna.
Man kan vara av den åsikten att abort är mord, men då ska man kunna argumentera hur man ska hantera konsekvenserna, om det blir ett brott. Jag är inte intresserad av personliga åsikter vad abort är och inte är.
Vad jag kan anta från ditt "svar" är att du kommer med känslosamma moraliska argument, som vanligt, utan att egentligen visa att du tänkt på hur samhället skulle se ut om abort blev olagligt. Jag är totalt ointresserad av dina personliga åsikter om abort, då de inte är relevanta i min tråd.
Nästa gång du kommenterar, var söt och läs rubriken i tråden.