Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Definiera begreppet abortmotståndare TS.
Någon som inte vill se fri abort fram till vecka 21, tycker inte att en kvinna ska ha rätt till att göra abort, helt enkelt. Tvinga kvinnan att vara gravid och sedan föda barnet. Göra det till ett brott
Ta ansvar så att du inte blir gravid så sker ingen abort? Som sagt är det en obetydlig del som blir gravida genom våldtäkt etc. Varför ska samhället betala för att du är för korkad för att kunna använda preventivmedel?
Larvigt att kalla det för abortmotstånd. Personligen tycker jag att världen varit mycket hemsk om abort inte fanns att tillgå. Däremot i Sverige råder överlag en mycket slapp inställning till graviditet och barn.
För det första ser många det som en preventivmetod. Super, skiter i skydd och sedan skriker att de minsann har rätt att ta abort. Det är ju ändå inget barn heter det. Speciellt män brukar pådyvla kvinnor detta i tid och otid då de minsann inte är redo trots att de har ordentlig årsinkomst, fast jobb, fast bostad osv så ska alltid de vuxnas behov gå först. Sverige är ett land där jag jag jag jag jag räknas i alla situationer. För att man har RÄTT att göra vissa saker. Allt för att stödja individualismen. Man ska helst ha varit gifta i 15 år, rest och betalat av huset innan man kan tänka på barn. De är snart 40 bast och äggstockarna skramlar på kärringen. De börjar försöka och inget händer. Sen ska skattebetalarna finansera deras hundra jäkla omständiga befruktningar. För nu står ju huset liksom klart. Och hon har säkert 2-3 aborter bakom sig. För då var hon inte reeedo. Trots att det finns levande barn som skulle behöva de pengarna bättre.
När ett BARN är 17 veckor gammalt i uterus är det faktiskt ganska stort. Har med egna ögon sett två sådana barn dö. Det är som smala bebisar. Med slutna ögon som suger på tummen. Omänskligt hög gräns för abort enligt mig. Sjukt. Helt sjukt. 10 veckor borde vara max enligt mej med möjlighet till dispans för typ tonåringar som inte märkt någonting, sociala skäl osv. Och ha en ordentlig sexualundervisning i skolan. Där även pojkar ska lära sig att TA ANSVAR för sin del i sexakten. Flickor är också oförstående barn.
Det genomförs läskigt många aborter i Sverige årligen. Skäms säger jag!!
Tycker för övrigt att tråden kan heta
Hur tänker folk som är för abort i tid och otid och som är omogna nog att inte ta ansvar för att skydda sig
Det visar bara på abortmotståndarnas hyckleri. Grunden för deras ställningstagande är sexualmoraliskt, man ska inte ha sex utan att det blir barn eller kan bli barn (vilket det kan även om man använder preventivmedel). och i synnerhet är det kvinnors sexliv som man vill begränsa, precis som det alltid varit.
Om man värnade det ofödda livet skulle givetvis alla barn vara lika mycket värda.
Det visar bara på abortmotståndarnas hyckleri. Grunden för deras ställningstagande är sexualmoraliskt, man ska inte ha sex utan att det blir barn eller kan bli barn (vilket det kan även om man använder preventivmedel). och i synnerhet är det kvinnors sexliv som man vill begränsa, precis som det alltid varit.
Om man värnade det ofödda livet skulle givetvis alla barn vara lika mycket värda.