Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Kom med seriösa argument (som inte har något med dina personliga känslosamma åsikter )varför abort borde vara olagligt
Var uppstår förvirringen? Abortmotståndare vill inte ha några aborter. Vare sig säkra eller osäkra, laglige eller olagliga. Argumentet är att livet är heligt och att mänskligt liv uppstår i befruktningsögonblicket. Således blir abort mord på en liten människa.
Argumenten är enkla (simpla) så jag begriper inte hur man kan vara oklar över hur argumenten ser ut.
Om man anser att ett foster är en människa i utveckling och således är en levande varelse så är det naturligt att vilja förhindra mordet på denna. Att kalla det för en "klump celler" är enbart ett sätt att avhumanisera för att döva sitt samvete och inte behöva känna att man gjort något fel. I över 99% av gångerna så har det inget att göra med våldtäkt, bristande preventivmedel eller dylikt utan enbart en oansvarig människa som sedan använder aborten som sista preventivmedel.
Jag tycker deras argument är väldigt tydliga. Jag håller bara inte med. Det enda jag inte begriper är att vissa sedan tycker att abort är okej vid t.ex. incest eller våldtäkt. Tycker man att abort är att mörda, varför är vissa "barn" (embryon/foster) okej att "mörda" (abortera) men inte andra? Om man har filosofin att livet börjar vid befruktningen och är heligt - då borde ju den biten ses som absolut.,
Definiera begreppet abortmotståndare TS.
Tycker för övrigt att tråden kan heta
Hur tänker folk som är för abort i tid och otid och som är omogna nog att inte ta ansvar för att skydda sig