Abortmotståndare-vill ni ha ett samhälle utan lagliga och säkra aborter?
Maya84 skrev 2021-02-27 23:29:18 följande:
Vilket betyder, att de som faktiskt skyddar sig mot en oönskad graviditet, kan bli gravida, det är liksom därför många aborter sker.Detta är i stil med att argumentera att "mäns våld mot kvinnor" är ett stort samhällsproblem trots att statistiken tydligt visar att det är en försvinnande liten del av män på gruppnivå som alls brukar våld.
Jag är personligen kluven i just abortfrågan då den är väldigt komplex och har många lager...
Ingen argumenterar ju för att vi skall varken förbjuda preventivmedel, eller att vi bör tillåta att klubba ihjäl spädbarn straxt efter födseln.
Debatten bör således fokusera på VAR i graviditeten vi som samhälle skall dra gränsen för mord.
Jag har personligen som blivande far varit del av ett gemensamt beslut att pga kromosomavvikelser avbryta en graviditet i vecka 18.... "att avbryta en graviditet", eller "abort" är lätta ord att säga och skriva....
Testa att hålla en livlös liten hand på det som skulle kunnat bli ditt barn o med gråten i halsen be om förståelse....
Jag tror de allra flesta är fullständigt omedvetna om hur långt utvecklat ett "foster" är i vecka 18...