• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (,)

De jag behållit som sexpartners är de som, liksom jag, är intresserad av ömsesidig njutning. Resten har rykt efter en gång. Och så blir det nog för fler och fler kvinnor.

Är väl ingen nackdel egentligen att vi väljer bort nåt dåligt, båda könen.

• Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 14:36:05 följande:

De jag behållit som sexpartners är de som, liksom jag, är intresserad av ömsesidig njutning. Resten har rykt efter en gång. Och så blir det nog för fler och fler kvinnor.

Ja, det är jättebra att välja bort dem, det är det enda sättet att åstadkomma nån förändring för de kommer inte läsa i sådana här trådar, egoister skiter i orgasmglappet. 
    Men det gäller ju att vara medveten om sin egen roll, om man ständigt hamnar i säng med egoister så är man en del av problemet. 

• Fiona M
    Anonym (I) skrev 2021-09-28 16:14:50 följande:

J

Men det gäller ju att vara medveten om sin egen roll, om man ständigt hamnar i säng med egoister så är man en del av problemet. 

Hur tänkte du nu?

Om man däremot _fortsätter_ ha sex med ngn man vet är egoist som skiter i att båda har det bra vid sex så är det en annan sak.
  • parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 14:36:05 följande:

Va? tråkigt. Finns det nästan bara egon bland männen? Jag beklagar detta. Så här beter man sig inte, båda ska njuta.
  • Anonym (,)

Jag tror såhär: om man frågar alla kvinnor, så har nog samtliga (eller nära nog) varit med en man som varit helt ointresserad av deras njutning, utan mest tömt och sen varit nöjd. Dvs, kvinnan har blivit utan orgasm.

Frågar man däremot män, är det nog ett fåtal män som inte fått komma vid sex med en kvinna. Sannolikt inte en enda som varit med om att tjejen avbrutit sexet innan killen hunnit komma.

Sorgligt men sant. Skillnaden nu är nog att tjejer är mer medvetna idag om att de inte behöver stå ut med det.

Som du säger: båda ska få njuta. Inte bara den ena. Skulle inte kunna tänka mig ett sexliv där bara min kille fick komma, eller bara jag för den delen. Ge och ta.

• Anonym (I)
    Fiona M skrev 2021-09-28 16:34:32 följande:
    Hur tänkte du nu?

Om man däremot _fortsätter_ ha sex med ngn man vet är egoist som skiter i att båda har det bra vid sex så är det en annan sak.
    Det är två som väljer att ha sex med varandra, så om man ständigt hamnar i säng med egoister kanske man skall se över vilka man väljer att hoppa i säng med, välj en annan sorts män/kvinnor i stället för egoister helt enkelt. 
    Väldigt få människor byter helt personlighet när de hamnar i sängen. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 20:51:55 följande:

Jag tror såhär: om man frågar alla kvinnor, så har nog samtliga (eller nära nog) varit med en man som varit helt ointresserad av deras njutning, utan mest tömt och sen varit nöjd. Dvs, kvinnan har blivit utan orgasm.

Frågar man däremot män, är det nog ett fåtal män som inte fått komma vid sex med en kvinna. Sannolikt inte en enda som varit med om att tjejen avbrutit sexet innan killen hunnit komma.

Sorgligt men sant. Skillnaden nu är nog att tjejer är mer medvetna idag om att de inte behöver stå ut med det.

Som du säger: båda ska få njuta. Inte bara den ena. Skulle inte kunna tänka mig ett sexliv där bara min kille fick komma, eller bara jag för den delen. Ge och ta.

Ja, män kommer säkert oftare, men det beror ju inte på att kvinnor är mindre egoistiska eller mer intresserade av att män njuter än vad män är av att kvinnor njuter. 

Man kan ju också titta på hur nöjda kvinnor och män är med sitt sexliv och då är kvinnor oftast nöjdare, och det borde vara viktigare än vem som kommer oftare. 
  • Anonym (,)

Vad menar du att det beror på att män kommer oftare?

Min teori är att det beror på att samlag ofta är uppbyggt för att en man ska få orgasm, inte kvinnan.

Det är mer norm med in ut sprut än med förspel, slick, fingrande och vibratorer.

Vi behöver ändra synen på vad sex innefattar. In ut sprut är bara en del av det, inte hela akten.

• Anonym (Vanilj)

I min nuvarande relation är Orgasm glappet att hon får 2-3 gånger och jag som man 1 gång Vid varje till gäller vi har sex..

Och vi har sex 6-10gånger i veckan med morgon och kvällssex på helger

Ett fantastiskt sexliv helt enkelt..oftast är sexleksaker onödiga och och framkallar kanske en 4de till 5 orgasm .. och klockan hinner bli förmiddag innan man kommer upp ur sängen på en

helg.

I mitt förra förhållande byggde på en för mig konstig inställning att kvinnor hade sex med männen för männens skull och som man skulle man be om det. ..ett förhållande som blev ganska destruktivt.

Somliga kvinnor är avundsjuka i stället för veta vad dom vill ha och göra något för att få det...i sängen och allmänt privat... Alla andra har saker gör saker men inte jag.!...

Mamma lärde mig att inte pilla på snippan! och pojkar skall inte göra det heller!... När man blir+ 30år och kompisarna haft orgasmer sen 12-15 års åldern. Flera gånger i veckan... Om man inte själv VET HUR man får en orgasm,eller ser det som något skönt ,,fint ,naturligt gudomligt avslappnade.smärtlösande ... Utan ser det som typ skam..sen barnsben!!!

Tack mamma för dina fina värderingar eller för mycket högskolefenimism,östrogen Eller avund/svartsjuka ..

Tänk om mamma hade köpt en tub glidmedel och sagt till dig som tonåring läggen handduk i sängen lås dörren sätt på musik om vi är /riskerar var hemma ta en rejäl klick i gnid snippan med handen på ett sätt som du finner behagligt lägg handduken i tvättmaskinen så ser ingen om det är en fläck på den ....

Eller så låser man in sig på rummet med bästisen pratar om killar och sånt !!utan att lilla syster måste vara med I rättvisans namn..

• parnordqvist
    Anonym (Vanilj) skrev 2021-10-01 02:31:13 följande:

I min nuvarande relation är Orgasm glappet att hon får 2-3 gånger och jag som man 1 gång Vid varje till gäller vi har sex..

Och vi har sex 6-10gånger i veckan med morgon och kvällssex på helger

Ett fantastiskt sexliv helt enkelt..oftast är sexleksaker onödiga och och framkallar kanske en 4de till 5 orgasm .. och klockan hinner bli förmiddag innan man kommer upp ur sängen på en

helg.

I mitt förra förhållande byggde på en för mig konstig inställning att kvinnor hade sex med männen för männens skull och som man skulle man be om det. ..ett förhållande som blev ganska destruktivt.

Somliga kvinnor är avundsjuka i stället för veta vad dom vill ha och göra något för att få det...i sängen och allmänt privat... Alla andra har saker gör saker men inte jag.!...

Mamma lärde mig att inte pilla på snippan! och pojkar skall inte göra det heller!... När man blir+ 30år och kompisarna haft orgasmer sen 12-15 års åldern. Flera gånger i veckan... Om man inte själv VET HUR man får en orgasm,eller ser det som något skönt ,,fint ,naturligt gudomligt avslappnade.smärtlösande ... Utan ser det som typ skam..sen barnsben!!!

Tack mamma för dina fina värderingar eller för mycket högskolefenimism,östrogen Eller avund/svartsjuka ..

Tänk om mamma hade köpt en tub glidmedel och sagt till dig som tonåring läggen handduk i sängen lås dörren sätt på musik om vi är /riskerar var hemma ta en rejäl klick i gnid snippan med handen på ett sätt som du finner behagligt lägg handduken i tvättmaskinen så ser ingen om det är en fläck på den ....

Eller så låser man in sig på rummet med bästisen pratar om killar och sånt !!utan att lilla syster måste vara med I rättvisans namn..

Det gör ont i mig varje gång jag läser om kvinnor och deras orgasmförmåga. De har en hel verktygslåda med orgasmer att uppleva medan vi män har en enda som är ungefär hälften så bra. Detta är ren utklassning. Jag (s)experimenterar ganska mycket på egen hand men jag får aldrig till en intensiv och lång orgasm. Helkroppsorgasm tror jag inte alls är aktuell för oss med kuk. Undrar hur många procent av männen som känner sig utskåpade i sängen?
Svar på tråden Orgasmglappet