• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)

Ett av syfterna varför jag skriver på denna tråd är för att jag vill att frågan ska väcka debatt i samhället.

Det sägs att vissa män i ofriviligt kan inte acceptera att kvinnor eller män som har bättre sexliv än de själva.

Det kan påstås att en orsak varför kvinnpr ska få orgasm för att det påstås vara så att män har det bättre pågrund av "fler orgasmer"

Hel del kvinnor etc kan inte acceptera att män som har det bättre än vissa av kvinnorna.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-22 19:47:01 följande:

Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.

Då skulle antagligen man säga att att sex inte är en mänsklig rättighet.
  • Anonym (Peter)

Ni som börjar tjafsa att det inte är en rättighet, fattar ni inte att ni outar er själva helt om varför ni inte får sex då ni avslöjar att ni är totalt egoistiska och dåliga i sängen?
    Vem fan vill ha sex med nån sån?

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-22 19:47:01 följande:

Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.

Med tanke också på att det aldrig är okej för många att påpeka att de som är för att kvinnor ska få orgasm själva kan upp då om att sex ska exempelvis fördelas rättvist, men det påstås då plötsligt inte ha något med män i ofriviligt celibat.

Syftet är bara uppenbarligen att säga olika argument för det ska passa just då.

Jag är inte mot att kvinnor ska få orgasm under sex egentligen men det borde vara lika för alla plus oavsett orsak.

Kan du länka en källa där många tyckte kvinnan var skyldig att ha sex med mannen under ett samlag när hon avbröt sexet?
  • Anonym (I)
    Anonym (Peter) skrev 2021-09-27 22:04:45 följande:

Ni som börjar tjafsa att det inte är en rättighet, fattar ni inte att ni outar er själva helt om varför ni inte får sex då ni avslöjar att ni är totalt egoistiska och dåliga i sängen?
    Vem fan vill ha sex med nån sån?

Det där är en härskarteknik. I stället för att komma med sakliga argument försöker du tysta debattörer genom att skam och skuldbelägga dem. En väldigt ful debattteknik. 

Sedan stämmer det ju inte, uppenbarligen är det inga problem för egoistiska män att få sex, annars skulle det inte klagas över dem så mycket. Att döma av klagandet här så är det snarare tvärtom så att de egoistiska männen är de som får sex. 
  • Anonym (,)

De egoistiska männen kanske får sex åtminstone en gång med en kvinna. Men det är nog tveksamt om det blir återkommande sex. De som bryr sig om varandras njutning är nog vinnare i längden.

Vi ser ju redan att kvinnor i högre utsträckning väljer bort män, och den trenden kommer nog att fortsätta.

• parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 12:37:19 följande:

De egoistiska männen kanske får sex åtminstone en gång med en kvinna. Men det är nog tveksamt om det blir återkommande sex. De som bryr sig om varandras njutning är nog vinnare i längden.

Vi ser ju redan att kvinnor i högre utsträckning väljer bort män, och den trenden kommer nog att fortsätta.

Har de 6 med varandra i stället? Skulle tro det. Faan att man inte blev kvinna. Jag är så frustrerad över detta. 
  • Anonym (Vadå?)

Håller folk på och onanerar vid sex? Har jag aldrig gjort haha.

• Anonym (,)

Kvinnor väljer idag i högre utsträckning att leva med andra kvinnor, ja. Ett aktivt val att inte leva med män.

Eller också skaffar kvinnor barn själva, helt utan partner av något kön. Idag finns bra lufttrycksvibratorer som ger orgasmgaranti.

Tänker att även män i högre utsträckning borde kunna välja att ha sex med varandra? Det är ju tyvärr ett överskott av män och det ser ut att bli ännu större i framtiden. Tror nog väldigt många människor egentligen är bi, bara man ger det en chans.

• Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 12:37:19 följande:

Med tanke på att du och dina medsystrar i tråden alltid lyckas ha sex med de egoistiska männen så verkar det som att de får ligga en hel del. 

Män väljer ju i allt högre grad bort kvinnor också, allt fler män tycker kvinnor är så dåliga i sängen så de satsar på porren i stället.  
    Så det verkar rätt ömsesidigt. 
Svar på tråden Orgasmglappet