• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-19 23:01:44 följande:

Precis som jag förutspådde! Here we go again. Same same. Du kan gärna läsa mina femtioelva tidigare inlägg där jag bemöter exakt samma argument som du presenterar, igen.

Tyvärr, du är bortom räddning. Men vill du fortsätta skriva, varsågod. Luften är fri.

Ursäkta om det blivit något missförstånd men var i så fall skrev du svar på mina frågor när det inte är en mänsklig rättighet för sex och jag pratar inte om män i ofriviligt celibat?
  • Anonym (Ologiskt)

Precis som jag förutspådde! Here we go again. Same same. Du kan gärna läsa mina femtioelva tidigare inlägg där jag bemöter exakt samma argument som du presenterar, igen.

Tyvärr, du är bortom räddning. Men vill du fortsätta skriva, varsågod. Luften är fri.

Strunta i ämnet för kvinnliga orgasmer och svara gärna på min fråga!

Om det nu ska handla om att sex inte är en mänsklig rättighet borde det logiskt sett vara även för olika situationer när det inte handlar om män i ofriviligt celibat
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-09-20 20:03:24 följande:

Strunta i ämnet för kvinnliga orgasmer och svara gärna på min fråga!

Om det nu ska handla om att sex inte är en mänsklig rättighet borde det logiskt sett vara även för olika situationer när det inte handlar om män i ofriviligt celibat

Allstå, Om sex inte är en mänsklig rättighet så skulle jag höra om olika situationer och det handlar inte om män i ofriviligt celibat
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-09-19 22:00:50 följande:

Att hänvisa till en mänsklig rättighet att ha sex fungerar dåligt om man samtidigt tycker att kvinnor har rätt till orgasmer under sex för det är ingen mänsklig rättighet heller.

Nej såklart. Men jag är glad att jag kan välja en man som ser till att jag njuter vid sex. Någon som tycker om att ha sex länge och inte bara jagar sprutet. Finns några sådana...
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (O) skrev 2021-09-18 18:55:33 följande:

Om man har sex har båda samma rätt till njutning. Och för kvinnor kan det innebära fler än en gång per tillfälle, för mannen oftast bara en gång.

Vill någon part däremot inte ha sex är det inte ett orgasmglapp. Det är ingen mänsklig rättighet att få sex.

Det är en åsikt när man tycker att det är okej att männen ska ge orgasmer under sex till en kvinna men det inte är okej om övrig sex ska fördelas rättvist.

Dessutom"Om man har sex har båda samma rätt till njutning"

Det finns ingen lag eller regler som säger att männen ska göra något speciellt för att båda ska ha samma rätt till njutning, den säger bara att sex ska vara friviligt och ingen ska tvingas göras något sexuellt emot sin vilja.

Det är en tolkning och önsketänkande om man vill att männen ska stanna kvar i sängen för att båda påstås ska ha samma rätt till njutning.

Det finns inget rätt till njutning så länge det sker genom någons annans kropp.

Så om en massa män tycker analsex är viktigt att ha för njutningens skull, ska då kvinnor stanna kvar i sängen så båda har samma rätt till njutning under sexet?
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (O) skrev 2021-09-18 18:55:33 följande:

Om man har sex har båda samma rätt till njutning. Och för kvinnor kan det innebära fler än en gång per tillfälle, för mannen oftast bara en gång.

Vill någon part däremot inte ha sex är det inte ett orgasmglapp. Det är ingen mänsklig rättighet att få sex.

Dessutom är det konstigt om vissa personer ska få hjälp för samma problem fast olika orsaker, kvinnor som blir utan orgsam vid sex och män som blir utan det för de saknar partner.

Om det ska handla om att ingen ska äga sex så skulle det lika väl kunna vara så att ingen ska ha rätt att klaga.

Skulle du vilja ha ett samhälle där exempelvis kvinnor som blivit förlamade inte skulle få någon hjälp av samhället men män som blivit förlamade?
  • Anonym (Ologiskt)

Om en kvinna får neka för vilken orsak som helst och det hävdas att man inte kan påverka sin sexuell attraktion, då borde det i så fall betyda att män som blir avtända att fortsatta efter sin orgasm rätt att neka kvinnan för mer sex.
  • Anonym (tja)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Om du skulle ignorera min kuk så skulle jag säga till dig, inte skriva ett jävla inlägg på familjeliv. Lär dig våga prata...
  • Anonym (,)

Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.

• Anonym (X)
    Anonym (,) skrev 2021-09-22 19:47:01 följande:
    Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.
    Men så är det att vara kvinna!
    Exakt så.

De där männen som tar ansvar för annat än sin egen kuk är verkligen extrema undantag.
Svar på tråden Orgasmglappet