• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (,)

Alla kan väl fixa sin egen orgasm då! Män utan partner, män med partner. Kvinnor med och utan partner.

No more runka i en kvinna, använd handen killar!

Kvinnor, det finns bra leksaker, eller skaffa en kvinna till sexpartner. Eller möjligen en av de få män som faktiskt vill att sex ska vara ömsesidigt. Resten kan ha sex med sig själva.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-05-04 21:01:56 följande:

Du får jämföra det med om tjejer avbröt sexet innan det gått för mannen, dvs utebliven orgasm för mannen. Då går det att jämföra med att många män väljer att avbryta sexet innan kvinnan fått orgasm. De två situationerna är exakt likadana.

Det du jämför, är två olika saker.

Så hur skulle män uppleva sex om tjejer avbröt innan de fått komma? Skulle män inte klaga?

Så pågrund av det är olika saker är det fel på jämställdheten när kvinnor missgynnas sexuellt och är ett mänsklig behov med orgasm genom sex för kvinnor?
  • Anonym (Ologiskt)

Om det nu ska bara handla om orgasm under sex, varför säger olika personer samtidigt också att sex är grundläggande när de diskuterar om kvinnors orgasmer?

• Anonym (XY)
    Vattumankillen skrev 2021-07-17 22:46:38 följande:

Vad man kan göra åt andra behöver inte alltid kretsa till lagen utan någon kan exempelvis hjälpa till andra om den personen känner för det och får det av den andra.

Det är uppenbart att det handlar om att försöka vilseleda, ljuga och manipulera när olika personer i allmänhet säger att sex inte är en mänsklig rättighet när män i ofriviligt celibat klagar.

För annars så borde de också använda det som argument för situationer när de själva missgynnas.

Du har en rättighet till att ha ett sexliv. 
    Rättigheter åtföljs alltid av skyldigheter.
    i ditt fall, att ha det med någon som ger sitt medgivande.
    Du gnäller om att ingen vill ge sitt medgivande.
    Precis som att gnälla över att man inte får glass trots att man inte vill betala för det.
  • Anonym (aldrig hänt)

OK,

Vi vänder lite på det. Min fru har aldrig haft orgasm. Vi har verkligen försökt men det var längesen, nu har vi inte haft sex på många och antingen tar det slut eller så gör vi en nystart.

Hjälp mig utjämna, ge mig era bästa tips!

• Anonym (48)
    Anonym (aldrig hänt) skrev 2021-08-11 13:53:09 följande:

OK,

Vi vänder lite på det. Min fru har aldrig haft orgasm. Vi har verkligen försökt men det var längesen, nu har vi inte haft sex på många och antingen tar det slut eller så gör vi en nystart.

Hjälp mig utjämna, ge mig era bästa tips!

Jag var 48 första gången. Har ännu aldrig hänt med någon annans hand än min. Tre ggr har jag visat och en man tittat. Jag onanerade aldrig innan. Oralsex lite så där bara för att det hörde till akten och för att männen ville slicka. Jag njöt aldrig eftersom jag "visste" redan att jag inte kan komma så det hela har bara känts meningslöst. Nu onanerar jag regelbundet och får orgasm varje gång.

Mitt tips är att hon försöker själv först på egen hand. Så började jag.

Att alla onanerar är väldens största myt.
  • Anonym (tja)

Om man nu är ihop med en kille som missar klitoris. Kan man inte tala om detta till honom? och säga hur man vill ha det?. Det är väl ändå hennes ansvar och tala hur man vill ha det? han är väl för fan ingen tanke läsare

• Anonym (aldrig hänt)
    Anonym (48) skrev 2021-08-11 14:03:02 följande:

Jag var 48 första gången. Har ännu aldrig hänt med någon annans hand än min. Tre ggr har jag visat och en man tittat. Jag onanerade aldrig innan. Oralsex lite så där bara för att det hörde till akten och för att männen ville slicka. Jag njöt aldrig eftersom jag "visste" redan att jag inte kan komma så det hela har bara känts meningslöst. Nu onanerar jag regelbundet och får orgasm varje gång.

Mitt tips är att hon försöker själv först på egen hand. Så började jag.

Att alla onanerar är väldens största myt.

Tack för bra svar,

Jag vet att hon onanerar ibland, (jag vet också att hon köpt leksaker nu på slutet som hon inte berättat om).

Min plan var annars att ge henne någon leksak samt att ha sex utan penetration med bara fokus på henne.

Jag minns från då vi hade sex att jag ville att det skulle bli en press på henne att hon måste få orgasm.

Fel inser jag nu när hon tänkte att jag inte var tillräckligt desperat att hon skulle få orgasm.

Det blir lite som att jaga skatten vid regnbågens slut.
  • Anonym (aldrig hänt)
    Anonym (tja) skrev 2021-08-11 14:15:32 följande:

Om man nu är ihop med en kille som missar klitoris. Kan man inte tala om detta till honom? och säga hur man vill ha det?. Det är väl ändå hennes ansvar och tala hur man vill ha det? han är väl för fan ingen tanke läsare

Om hon inte fått orgasm ensam då?
  • Anonym (tja)
    Anonym (aldrig hänt) skrev 2021-08-11 14:39:42 följande:
    Om hon inte fått orgasm ensam då?
    ja alla kan ju inte få orgasm av olika anledningar. 
Svar på tråden Orgasmglappet