• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Tihi)
    Anonym (aldrig hänt) skrev 2021-06-02 20:29:03 följande:

Min fru har aldrig haft orgasm säger hon.

På den tiden när vi hade sex försökte vi verkligen.

Hon berättar deffenetivt hur hon vill ha det och är den dominerande.

Hon är också en del av procenten som inte fått orgasm.

Jag förstår varför din fru inte vill ha sex med dig. Lär dig stava så ska du ska du se att att din fru släpper till.
  • Anonym (Tihi)
    Anonym (aldrig hänt) skrev 2021-06-02 20:29:03 följande:

Min fru har aldrig haft orgasm säger hon.

På den tiden när vi hade sex försökte vi verkligen.

Hon berättar deffenetivt hur hon vill ha det och är den dominerande.

Hon är också en del av procenten som inte fått orgasm.

Jag förstår varför din fru inte vill ha sex med dig. Lär dig stava så ska du ska du se att att din fru släpper till.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-05-07 14:56:04 följande:

Män, tänk er in i att tjejen avbryter sexet varje eller nästan varje gång innan ni hunnit få orgasm. Skulle ni inte lika gärna runka då?

Klart de flesta tjejer inte tappar sexlusten om de faktiskt får ut nåt av sexet. Om killar aldrig fick orgasm vid sex skulle de flesta tjejer undra vad som var fel.

Normen måste bli att båda får komma, eller ingen. Men det senare vore ju trist. Det kan inte vara norm att bara den ena kommer vid sex hela tiden, det blir ju förjäkla trist för den andra.

Om många kvinnor skulle göra det så skulle de sannolikt skylla på att sex inte är en mänsklig rättighet när männen sedan klagar på det.

Det är så överdrivet i sexdebatten plus det verkar bara handla iprincip om att gynna sig själv
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-06-03 18:32:10 följande:

Män är inte skyldiga att ligga med kvinnor, precis som kvinnor inte är skyldiga att ligga med män.

Men om båda väljer att ligga med varann bör båda få njuta, annars kommer den som inte njuter inte att vilja ha sex till slut. Dvs det här problemet kommer lösa sig självt genom att fler kvinnor helt enkelt skiter i att ha sex med de män som inte bryr sig. Obs att man kan ha orgasmsvårigheter ändå, men just de som helt enkelt skiter i att försöka pga ego.

På sikt kanske det bli mer och mer så att kvinnor och män onanerar var för sig istället för att ha sex med varandra.

Till kvinnor har jag ett hett tips: en vibrator sviker aldrig

Och män, ja ni har ju handen

All sex borde fördelas på samma sätt.

Så du tycker det är okej om män och media skulle starta en massa kampanjer att det är fel om kvinnorna inte gör som männen vill i sängen för då kommer männen lämna kvinnorna?

Om kvinnorna kan hota att lämna så kan männen också göra det i så fall.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-06-03 18:32:10 följande:

Män är inte skyldiga att ligga med kvinnor, precis som kvinnor inte är skyldiga att ligga med män.

Men om båda väljer att ligga med varann bör båda få njuta, annars kommer den som inte njuter inte att vilja ha sex till slut. Dvs det här problemet kommer lösa sig självt genom att fler kvinnor helt enkelt skiter i att ha sex med de män som inte bryr sig. Obs att man kan ha orgasmsvårigheter ändå, men just de som helt enkelt skiter i att försöka pga ego.

På sikt kanske det bli mer och mer så att kvinnor och män onanerar var för sig istället för att ha sex med varandra.

Till kvinnor har jag ett hett tips: en vibrator sviker aldrig

Och män, ja ni har ju handen

All sex borde fördelas på samma sätt.

Så du tycker det är okej om män och media skulle starta en massa kampanjer att det är fel om kvinnorna inte gör som männen vill i sängen för då kommer männen lämna kvinnorna?

Om kvinnorna kan hota att lämna så kan männen också göra det i så fall.
    Anonym (Hon) skrev 2021-06-18 18:52:36 följande:

Man är jävligt ego om man bara bryr sig om sin egen njutning när man har sex med någon. 

Säg mig ett argument till varför man ska gå med på att ha dåligt sex med någon.... Sex är ingen jävla välgörenhet. Sex har man för att man vill och att det är skönt. Är det inte skönt med en viss person så finns det ju ingen som helst anledning att ha sex med den personen. Hela syftet med sex är ju borta. 

Om en man vill göra det så ska han få göra det.

Men det är inte så att om man startat ett samlag som den andra skulle vara egoistisk eller det är fel på jämställdheten om den andra avslutat samlaget iförtid.

För i så fall borde all sex fördelas rättvist plus lika mellan könen.
  • Anonym (aldrig hänt)
    Anonym (Tihi) skrev 2021-06-18 20:58:44 följande:

Kul, eller?

Vi har faktiskt pratat om det och hon tycker jag skulle ha fokuserat mer på henne.

Dvs. när hon styr säga nej du vill ha mig i dig.

Strunta i hennes signal och fortsätta med oralsex!

Det är inte lätt att göra rätt här i världen.

Inte stava heller men det är nog inte problemet mellan oss eftersom vi bägge har dyslexi
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-05-04 21:01:56 följande:

Du får jämföra det med om tjejer avbröt sexet innan det gått för mannen, dvs utebliven orgasm för mannen. Då går det att jämföra med att många män väljer att avbryta sexet innan kvinnan fått orgasm. De två situationerna är exakt likadana.

Det du jämför, är två olika saker.

Så hur skulle män uppleva sex om tjejer avbröt innan de fått komma? Skulle män inte klaga?

När är det i så fall ingen mänsklig rättighet för sex och det ska vara i en annan situation som inte handlar om män i ofriviligt celibat?

Om sex inte ska vara en mänsklig rättighet borde det gälla då för all former av sex och alla situationer som handlar om sex och inte bara när folk klagar på män i ofriviligt celibat
  • Anonym (sex utan orgasm är som godispapper utan godis i)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

jag får orgasm varje gång jag har sex.

/tjej
  • Beardtroll

Sex är som relationer, politik eller arbetsmarknad. Det är ett givande och tagande. Klickar man och båda gör vad dom kan för att visa uppskattning och "ge" för att göra den andra parten nöjd. Då funkar det som det ska

Men genast när en part tänker mer på sig själv och skiter i den andra parten. Då har du en konflikt som ger att man skyr varandra.

Det är ok att idag "vill jag komma'. Om man nästa gång fokuserar på att partnern njuter/kommer.

Jag har skickat, fingrat och sett till att frun får komma. Utan att själv stoppat in den eller ens blivit hård.

Andra gånger har frun gett oralt, utan att själv få komma. Och andra gånger har vi kommit samtidigt.

Saker börjar skära sig först när någon blir egoistisk och ser sig själv ha rätten att bli tillfredsställd. Utan att behöva ge något i retur.

Sen är det lite olika från person till person vad som "krävs" för att komma. Och det skiljer sig från tillfälle till tillfälle.

Ibland kommer frun rätt "fort". Ibland inte oavsett vad jag gör. Samma för mig. Ibland kommer jag inte trots hon runkar, suger och vi knullar både mus och röv.

Andra gånger sprutar jag och blir mjuk efter typ 4-5 minuter efter den blivit hård.

För mig är inte akten över bara för att jag juckat en par gånger. Utan när hon kommit eller gett upp försöken att komma. Samma gör hon för mig.

Typ igår kväll. Jag kom men inte hon. Vi pillade och stönade och hon var nära. Men tippade inte över. Så efter en stund sa hon att vi sover.

I morse var det tvärtom, hon kom rätt fort men jag inte. Hon sög och grejade men det blev inte mer än nära för mig och vi avbröt.

Sett över ett dygn, så har båda givit och tagit. Sett i varje enskild akt. Då har en fått men inte den andra.

För mig kvittar en enskild akt, det är totalen under ett dygn/vecka/månad som räknas. Man ger

och tar.

Med ONS, blir det lite mer pressat. Då "måste" ge och ta inom typ en halvtimme innan du blir utsparkad och dömd som värdelös....

Så lyckade ONS kräver betydligt mer. I hur man som personer klickar för stunden och hur skicklig/erfaren man är på att spela ut sina kort och göra partnern nöjd.

Där tror jag att män är mer nöjda för dom "oftast" ser till att komma(har lättast att komma) och skiter rätt mycket i om kvinnan också får det hon ville ha.

Sen är det en annan diskurs varför män ofta är nöjd och somnar när dom är "tömd". Och varför kvinnor ändå vill bli knullade utan att få komma.......

Och som sagt, det är bara mina reflektioner och det finns säkert tankefel i dessa och individer har andra erfarenheter. Men detta är mina tankar utifrån den vy jag har.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-06-18 20:57:09 följande:
    Du är inte tvungen att ha sex om du inte vill men det går inte ihop med det som du skriver. .

Du skriver att det är egoism om man bara tänker på sin egna njutning vid sex men samtidigt ska sex inte vara en välgörenhet?

Om en man vill bara ha sex på sina villkor borde det inte vara fel för kvinnor gör också som de själva vill.

Om han tycker det räcker efter sin orgasm för då exempelvis blir det inte skönt längre, då borde det vara okej för sex ska ju inte vara en välgörenhet som du själv säger.

Om inte sex i övrigt ska fördelas rättvist så ska inte det här heller göra det.
    Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 

Svar på tråden Orgasmglappet