• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Rabarbert353
    Anonym (Hon) skrev 2021-06-19 12:58:31 följande:
    Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 
    Sex är ett maktmedel som kvinnor använt i alla tider.
  • Anonym (I)
    Anonym (Hon) skrev 2021-06-19 12:58:31 följande:
    Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 
    Så mycket floskler och hyckleri. 
    Du kan naturligtvis kräva vad du vill men ingen har skyldighet att ställa upp på att ge dig orgasm. Passar inte det är det bara att avstå. 
    Det finns som du själv skriver massor av saker som alla inte lyckas med och dit hör orgasmer på precis samma sätt som att hitta någon att ha sex med. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Beardtroll skrev 2021-06-18 21:50:52 följande:

Sex är som relationer, politik eller arbetsmarknad. Det är ett givande och tagande. Klickar man och båda gör vad dom kan för att visa uppskattning och "ge" för att göra den andra parten nöjd. Då funkar det som det ska

Men genast när en part tänker mer på sig själv och skiter i den andra parten. Då har du en konflikt som ger att man skyr varandra.

Det är ok att idag "vill jag komma'. Om man nästa gång fokuserar på att partnern njuter/kommer.

Jag har skickat, fingrat och sett till att frun får komma. Utan att själv stoppat in den eller ens blivit hård.

Andra gånger har frun gett oralt, utan att själv få komma. Och andra gånger har vi kommit samtidigt.

Saker börjar skära sig först när någon blir egoistisk och ser sig själv ha rätten att bli tillfredsställd. Utan att behöva ge något i retur.

Sen är det lite olika från person till person vad som "krävs" för att komma. Och det skiljer sig från tillfälle till tillfälle.

Ibland kommer frun rätt "fort". Ibland inte oavsett vad jag gör. Samma för mig. Ibland kommer jag inte trots hon runkar, suger och vi knullar både mus och röv.

Andra gånger sprutar jag och blir mjuk efter typ 4-5 minuter efter den blivit hård.

För mig är inte akten över bara för att jag juckat en par gånger. Utan när hon kommit eller gett upp försöken att komma. Samma gör hon för mig.

Typ igår kväll. Jag kom men inte hon. Vi pillade och stönade och hon var nära. Men tippade inte över. Så efter en stund sa hon att vi sover.

I morse var det tvärtom, hon kom rätt fort men jag inte. Hon sög och grejade men det blev inte mer än nära för mig och vi avbröt.

Sett över ett dygn, så har båda givit och tagit. Sett i varje enskild akt. Då har en fått men inte den andra.

För mig kvittar en enskild akt, det är totalen under ett dygn/vecka/månad som räknas. Man ger

och tar.

Med ONS, blir det lite mer pressat. Då "måste" ge och ta inom typ en halvtimme innan du blir utsparkad och dömd som värdelös....

Så lyckade ONS kräver betydligt mer. I hur man som personer klickar för stunden och hur skicklig/erfaren man är på att spela ut sina kort och göra partnern nöjd.

Där tror jag att män är mer nöjda för dom "oftast" ser till att komma(har lättast att komma) och skiter rätt mycket i om kvinnan också får det hon ville ha.

Sen är det en annan diskurs varför män ofta är nöjd och somnar när dom är "tömd". Och varför kvinnor ändå vill bli knullade utan att få komma.......

Och som sagt, det är bara mina reflektioner och det finns säkert tankefel i dessa och individer har andra erfarenheter. Men detta är mina tankar utifrån den vy jag har.

kvinnojourenblenda.se/om-du-som-man-blir-sur-nar-din-partner-inte-vill-ha-sex-fraga-dig-sjalv-varfor-du-reagerar-som-du-gor/

Troligen så tror jag att du säger det men inte riktigt menar det tyvärr, för de flesta kvinnor verkar göra det.

I den artikel står det:

Det finns några exempel som får en att tänka till. Jag bestämde mig själv för ett antal år sedan, att jag aldrig mer skulle bli sur eller besviken när min partner inte vill ha sex. Inte bara genom att inte visa det, utan att verkligen inte känna mig besviken. En stor majoritet av kvinnorna känner igen sig i att ställa upp på sex ?för husfridens skull?. Där är det viktigt att som man fråga sig ?Varför blir jag sur?? Varför förväntar jag mig att mina önskemål ska bli tillgodosedda ? sex är ingen rättighet eller ett behov som du har rätt att få tillfredsställt av någon annan. Vad får vissa män att tro att de har rätt till sex med en annan person och om den personen inte vill så kan de i värsta fall köpa kroppen? Det kan vara svårt att prata om, men det är viktigt att försöka prata teoretiskt om det och se det utifrån kvinnans perspektiv ? hur känns det att ?ställa upp? ? och mannens perspektiv ? varför tar jag mig rätten att sura? Varför vill jag ha sex på de premisserna, när den andra egentligen inte vill? Som man behöver jag blir bättre på att ta ansvar för mina känslor och hantera dem, samt ha ett bredare känslospektrum än kåt och arg. Som man har du ofta en bild av dig själv ? att du är förnuftig och inte ska låta dig styras av känslor, men kan ändå inte låta bli att sura när du inte har samtycke.

"

Då kvinnor ska inte ställa upp för männen för sex är inget man kan gå utifrån sina önskemål, varför ska då männen göra det då för kvinnorna?
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-05-04 21:01:56 följande:

Du får jämföra det med om tjejer avbröt sexet innan det gått för mannen, dvs utebliven orgasm för mannen. Då går det att jämföra med att många män väljer att avbryta sexet innan kvinnan fått orgasm. De två situationerna är exakt likadana.

Det du jämför, är två olika saker.

Så hur skulle män uppleva sex om tjejer avbröt innan de fått komma? Skulle män inte klaga?

Lagstiftningen är likadan som för när män blir nekad sex innan samlaget av en kvinna som när män avslutar samlaget efter sin egna orgasm under sex med en kvinna

Så det är en åsikt/förevändning när det diskuteras om att sex inte är en mänsklig rättighet när män i ofriviligt celibat klagar men inte när kvinnor diskuterar om män som inte gör som de vill i sängen och ger orgasm till dom.

Då kvinnors orgasmer genom någon annans kropp inte heller är en mänsklig rättighet.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-05-04 21:01:56 följande:

Du får jämföra det med om tjejer avbröt sexet innan det gått för mannen, dvs utebliven orgasm för mannen. Då går det att jämföra med att många män väljer att avbryta sexet innan kvinnan fått orgasm. De två situationerna är exakt likadana.

Det du jämför, är två olika saker.

Så hur skulle män uppleva sex om tjejer avbröt innan de fått komma? Skulle män inte klaga?

Så kvinnors orgasmer genom sex är en mänsklig rättighet?

Aldrig att ni vill svara egentligen på varför ni säger om en sex inte är en mänsklig rättighet när det diskuteras om män i ofriviligt celibat och sedan varför ni plötsligt säger något annat diskuteras om kvinnors orgasmer genom en mans kropp att det är ett grundläggande behov med sex och fel på jämställdheten säger något.

Ni vill allstå bara svara på frågor som stödjer eran vilja oavsett vad ni säger och om det är konsekvent eller inte?
  • Ukklavek

Hos oss är förhållandet omvänt, ration är nästan alltid 2:1, ibland 4:1 på veckobasis.

• Voyager

Inget större glapp hos mig/oss heller ? vid gemensamt sex (och har uppskattningsvis delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor). Der verkar också jämna ut sig något med åren, förr var det ofta 1?1 men nu inte sällan 2?1 eller 3?1 till henne.

• Voyager

P.S.

FL verkar inte förstå vissa tecken så får ersätta det med andra:

1-1, respektive 2-1 eller 3-1 ska det givetvis vara.

D.S.

• Voyager
    Voyager skrev 2021-07-04 12:26:45 följande:

Inget större glapp hos mig/oss heller ? vid gemensamt sex (och har uppskattningsvis delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor). Der verkar också jämna ut sig något med åren, förr var det ofta 1?1 men nu inte sällan 2?1 eller 3?1 till henne.

Men ursäkta, vad otydligt jag skriver: Statistiken gäller per tillfälle! (Den som sedan kan räkna inser enkelt att 2500 handlar om ett rikt och kontinuerligt sexliv, en eller flera gånger i veckan, sedan tonåren i mitt fall ? parat med stort intresse för kvinnans njutning, klitoris, g-punkt, orgasm m.m. Inget särskilt konstigt med det utan så blir det när man är både kåt och mest intresserad av ömsesidig njutning. Skulle fler vara det skulle marknaden för sexhandeln minska ? för vem ska betala vem i så fall?)
  • BjornLoddbrok
    Voyager skrev 2021-07-04 12:28:20 följande:

P.S.

1-1, respektive 2-1 eller 3-1 ska det givetvis vara.

D.S.

Jo oftast 3 - 1 eller mer till kvinnan men det går lätt att reparera 0 - 1 läge -bara ned å slicka clitoris tills det går för henne (har ibland både fått hållla på länge, uppåt timmen, och fått ta instruktioner men ger mig inte). Funkar för de flesta (men inte riktigt alla). Sen brukar jag, för säkerhets skull slicka henne till en första orgasm redan innan själva knullandet. Då kan man också få kvitto på att förspelet blivit rätt -det ska va blött och kladdigt när man kommer ned.
Svar på tråden Orgasmglappet