• Voyager

Orgasmglappet

Inget större glapp hos mig/oss heller ? vid gemensamt sex (och har uppskattningsvis delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor). Der verkar också jämna ut sig något med åren, förr var det ofta 1?1 men nu inte sällan 2?1 eller 3?1 till henne.

• Voyager

P.S.

FL verkar inte förstå vissa tecken så får ersätta det med andra:

1-1, respektive 2-1 eller 3-1 ska det givetvis vara.

D.S.

• Voyager
    Voyager skrev 2021-07-04 12:26:45 följande:

Inget större glapp hos mig/oss heller ? vid gemensamt sex (och har uppskattningsvis delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor). Der verkar också jämna ut sig något med åren, förr var det ofta 1?1 men nu inte sällan 2?1 eller 3?1 till henne.

Men ursäkta, vad otydligt jag skriver: Statistiken gäller per tillfälle! (Den som sedan kan räkna inser enkelt att 2500 handlar om ett rikt och kontinuerligt sexliv, en eller flera gånger i veckan, sedan tonåren i mitt fall ? parat med stort intresse för kvinnans njutning, klitoris, g-punkt, orgasm m.m. Inget särskilt konstigt med det utan så blir det när man är både kåt och mest intresserad av ömsesidig njutning. Skulle fler vara det skulle marknaden för sexhandeln minska ? för vem ska betala vem i så fall?)
  • Voyager
    BjornLoddbrok skrev 2021-07-04 13:49:34 följande:

Jo oftast 3 - 1 eller mer till kvinnan men det går lätt att reparera 0 - 1 läge -bara ned å slicka clitoris tills det går för henne (har ibland både fått hållla på länge, uppåt timmen, och fått ta instruktioner men ger mig inte). Funkar för de flesta (men inte riktigt alla). Sen brukar jag, för säkerhets skull slicka henne till en första orgasm redan innan själva knullandet. Då kan man också få kvitto på att förspelet blivit rätt -det ska va blött och kladdigt när man kommer ned.

Ja, det är verkligen härligt! Själv använder jag mina musikaliska händer och fingrar för att reta och kittla klitoris med rätt tryck, tempo och timing och sätter sedan in stöten mot den hungriga g-punkter och följer med i de djupa, snabba, rytmiska kontraktionerna ända tills de tsunailiknande vågorna ebbat ut och brukar testa om det kan gå igen 1-2 gånger.

?Bättre än tryckluftsvibrator? var min fru helt övertygad om och vill inte ens pröva något annat. Vi slutade t.o.m. knulla för många år sedan när vi upptäckte en skön fåtölj från IKEA(!) där hon kan spärra ut benen genom armstöden så fittan får en fräckt framskjuten position som hon vet innebär ?point of no return?

Ja, det var väl hyfsat detaljerat men vill gärna inspirera fler män till dessa fantastiska upplevelser av ömsesidig njutning så ofta båda har lust, närmast som ett mäktigt naturfenomen Det fascinerar mig att jag fortfarande är så fascinerad av att ständigt göra om liknande aktiviteter i olika konstellationer.
  • Voyager
    Anonym (Finns kanske inget orgasmglapp?) skrev 2021-07-04 15:49:14 följande:

Jag betvivlar att det finns ett orgasmglapp. Detta beroende på hur man räknar givetvis. Färre kvinnor än män får orgasm under sex, på så vis är det ett orgasmglapp. Men en hel del kvinnor som får orgasm under sex får flera orgasmer. Väldigt få män får fler än en. Uträknat i antal orgasmer för kvinnor respektive män tror jag att det på så vis blir väldigt lika i antal orgasmer. Därav inget orgasmglapp.

Nu är det kanske en klen tröst för en orgasmlös kvinna att en annan kvinna får 3 orgasmer under sex, men ändå. Det jämnar ut sig statistiskt.

Ja, tänkvärt! Jag är förmodligen en av dem som kan bjuda gruppen kvinnor på ett överskott så det jämnar ut sig statistiskt.

Enligt den sexologiska forskning jag känner till får endast ca 30% kvinnor orgasm av enbart penetrerande sex och det är tyvärr ännu värre:

- När det gått för killen är allt slut, sa en tjej.

En annan kvinna i 30-årsåldern jag kontakt med här hade ALDRIG fått orgasm. Hur är det möjligt, tänkte jag - i Sverige - 2021 - och försökte ge henne olika tips (bl.a. baserat på Betty-Dodson).

Nu heterosexuella killar, vet ni kanske mer, så hjälp till lite här. Jag hinner inte hur gärna jag än vill
  • Voyager
    Perjonsson skrev 2021-07-04 19:54:50 följande:

Klitoris är för de kvinnor som inte tränat upp sin förmåga till vaginala orgasmer.

Ja tänk vad vissa blev kränkta nu????????.

Jo jag har tränat om kvinnor som i 30år gettup ren vaginal orgasm och jösses vad de blir förvånade o glada när det funkade.

Intressant men knappast vad erfarna kvinnliga sexologer som Betty Dodson rekommenderar. "Clitoral stimulation with vaginal penetration" är hennes och fältets erfarenhet av vad som fungerar bäst för flest kvinnor. (Detta är även min begränsade erfarenhet efter att ha delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor.)
Svar på tråden Orgasmglappet