Inlägg från: parnordqvist |Visa alla inlägg
  • parnordqvist

Orgasmglappet

Anonym (X) skrev 2021-02-05 14:39:37 följande:
    Vilken korkad kommentar.
    Nej varför det? Det är som han skriver. Bara kvinnan blir rätt stimulerad så utklassar kvinnligt sex manligt med hästlängder. Finns inga, eller ytterst få män, som kan får tre orgasmer på rad under ett samlag. Och sen alla olika sorters orgasmer förutom de multipla. Det ska totalt finnas 8 kvinnliga orgasmer, men bara en (1) manlig. Läste nu på sajten reddit.com om hur en del kvinnor kan få mycket intensiva orgasmer som varar upp till 1 minut. Hela kroppen skakar och det känns som en våg av njutning överallt. Hon beskrev det som om hon nästan flög i väg någonstans, så skönt var det.
    Jag anser att det orgasmglapp det talas om egentligen inte finns på det sättet, utan det är tvärtom, det är männen som har ett glapp gentemot kvinnorna.
  • parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-08-16 07:10:59 följande:

95 % av män i heterorelation får orgasm. 65 % av kvinnor. Så jo, visst finns det ett glapp.

En kvinna som har sex med en annan kvinna har större chans att få orgasm än med en man, liksom om hon onanerar.

Jag menar att det biologiskt inte bör finnas något glapp, att kvinnor inte kan få orgasm lika ofta. Skulle säga att det här i stora drag är mannens fel, men då blir jag väl mindre populär.
    Det sägs att det går inte att få bättre sex än mellan två kvinnor. Dels är de bättre utrustade och dels vet de hur de ska stimulera varandra.
    Jag tror allt fler kvinnor väljer att leva med en kvinna i framtiden när de upptäcker varandra. Redan nu finns ett stort mansöverskott i många länder.
    Jag skulle väl inte uttala mig då jag aldrig haft sex, men jag kan inte låta bli efter att ha läst så mycket om kvinnligt sex. Det är mycket intressant. Vi får väl se om jag träffar någon, men chanserna blir färre och färre ju äldre man blir. Jag fyller 50 nästa år.
  • parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-08-16 08:12:56 följande:

Jag förstår nu hur du menade: att man inte ska köpa myten om att det är snudd på omöjligt för en kvinna att få orgasm. Det finns stora möjligheter, om vilja och intresse finns.

Ja, redan nu väljer alltfler kvinnor bort män så det ligger en sanning i det.

Jag ser det mycket hos yngre kvinnor, att de aktivt väljer att leva med en annan kvinna eller ensamma. Kvinnor idag vill inte leva med en man om det kostar mer än det smakar.

Som du säger är det överskott på män, vilket riskerar att få farliga konsekvenser.

Jag förstår sorgen i att kanske inte träffa någon om man nu vill det. Men åtminstone tycks du inte, som somliga, lägga skuld på andra för det. Jag önskar dig lycka till.

Tack! Ja dessa "incels" är inte att leka med. De begår våldsbrott för att de inte får ha sex. Män verkar vara den farligaste varelsen på den här planeten.

Som man är allt så begränsat. Har man behov att uttrycka sig (bortsett från att se arg och aggressiv ut) så kan man/bör man inte det. En man som ser alltför glad ut, mer eller mindre strålar, tros ofta vara gay. Nej som man ska man vara helt neutral, som en fågelholk i ansiktet.
    Jag har också svårt att uttrycka mig. Mina skrattmuskler är väldigt otränade eftersom jag för det mesta har ett stenansikte. Jag ser ingen anledning att skratta. Ytterst få saker lockar till skratt. Numera ser jag även ganska trött och sliten ut. Är det så att män inte har behov av att se glada och lyckliga ut? Är det en kvinnlig egenskap? Kvinnor verkar skratta och fnittra betydligt mer. Undrar om fnittret leder till bättre hälsa i längden? Inte uteslutet alls.

Finns på en del appar, som Tinder och Badoo och har fått en del likes, men efter ett tag har det visat sig vara så kallade romansbedragare som i längden bara är ute efter pengar. En ville ha mitt mobilnummer trots att vi chattat bara en kvart. Jag lämnade inte ut det eftersom jag förstod att det skulle bli samtal med krav på pengar. Det var så klart inte personen i profilen jag chattade med utan någon anställd bedragare som jagar pengar åt ett brottssyndikat. Den här verksamheten har exploderat de senaste åren, kanske mest under coronapandemin.  
  • parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 12:37:19 följande:

De egoistiska männen kanske får sex åtminstone en gång med en kvinna. Men det är nog tveksamt om det blir återkommande sex. De som bryr sig om varandras njutning är nog vinnare i längden.

Vi ser ju redan att kvinnor i högre utsträckning väljer bort män, och den trenden kommer nog att fortsätta.

Har de 6 med varandra i stället? Skulle tro det. Faan att man inte blev kvinna. Jag är så frustrerad över detta. 
  • parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 14:36:05 följande:

De jag behållit som sexpartners är de som, liksom jag, är intresserad av ömsesidig njutning. Resten har rykt efter en gång. Och så blir det nog för fler och fler kvinnor.

Är väl ingen nackdel egentligen att vi väljer bort nåt dåligt, båda könen.

Va? tråkigt. Finns det nästan bara egon bland männen? Jag beklagar detta. Så här beter man sig inte, båda ska njuta.
  • parnordqvist
    Anonym (Vanilj) skrev 2021-10-01 02:31:13 följande:

I min nuvarande relation är Orgasm glappet att hon får 2-3 gånger och jag som man 1 gång Vid varje till gäller vi har sex..

Och vi har sex 6-10gånger i veckan med morgon och kvällssex på helger

Ett fantastiskt sexliv helt enkelt..oftast är sexleksaker onödiga och och framkallar kanske en 4de till 5 orgasm .. och klockan hinner bli förmiddag innan man kommer upp ur sängen på en

helg.

I mitt förra förhållande byggde på en för mig konstig inställning att kvinnor hade sex med männen för männens skull och som man skulle man be om det. ..ett förhållande som blev ganska destruktivt.

Somliga kvinnor är avundsjuka i stället för veta vad dom vill ha och göra något för att få det...i sängen och allmänt privat... Alla andra har saker gör saker men inte jag.!...

Mamma lärde mig att inte pilla på snippan! och pojkar skall inte göra det heller!... När man blir+ 30år och kompisarna haft orgasmer sen 12-15 års åldern. Flera gånger i veckan... Om man inte själv VET HUR man får en orgasm,eller ser det som något skönt ,,fint ,naturligt gudomligt avslappnade.smärtlösande ... Utan ser det som typ skam..sen barnsben!!!

Tack mamma för dina fina värderingar eller för mycket högskolefenimism,östrogen Eller avund/svartsjuka ..

Tänk om mamma hade köpt en tub glidmedel och sagt till dig som tonåring läggen handduk i sängen lås dörren sätt på musik om vi är /riskerar var hemma ta en rejäl klick i gnid snippan med handen på ett sätt som du finner behagligt lägg handduken i tvättmaskinen så ser ingen om det är en fläck på den ....

Eller så låser man in sig på rummet med bästisen pratar om killar och sånt !!utan att lilla syster måste vara med I rättvisans namn..

Det gör ont i mig varje gång jag läser om kvinnor och deras orgasmförmåga. De har en hel verktygslåda med orgasmer att uppleva medan vi män har en enda som är ungefär hälften så bra. Detta är ren utklassning. Jag (s)experimenterar ganska mycket på egen hand men jag får aldrig till en intensiv och lång orgasm. Helkroppsorgasm tror jag inte alls är aktuell för oss med kuk. Undrar hur många procent av männen som känner sig utskåpade i sängen?
  • parnordqvist
    Anonym (I) skrev 2021-10-01 10:06:06 följande:
    Det beror på hur man ser på det. Vanligtvis brukar män dominera i de statistiska extremerna, Det är fler män i toppen men också i botten av samhället, fler män är genier men också psykiskt sjuka etc. Men just vad det gäller orgasmer så är det tvärtom,merparten män befinner sig nånstans i mitten, de kan relativt enkelt få orgasm men måste ha en paus innan nästa etc. För kvinnor är det tvärtom, vissa kan få en radda orgasmer i rad medans andra aldrig får någon orgasm i hela sitt liv, 
    Men då måste väl de som aldrig får orgasm ha otur med att träffa män som inte ger dem rätt stimulans, för det är väl inga kvinnor som rent biologiskt inte kan få orgasm? Det tror då inte jag.
    Jag måste väl försöka åstadkomma något på det här området innan jag blir helt oförmögen. Men det verkar vara finito när man kommer upp i ålder och är fullständigt oerfaren. Faan också!
Svar på tråden Orgasmglappet