• Fiona M

Orgasmglappet

Anonym (I) skrev 2021-09-28 16:14:50 följande:

J

Men det gäller ju att vara medveten om sin egen roll, om man ständigt hamnar i säng med egoister så är man en del av problemet. 

Hur tänkte du nu?

Om man däremot _fortsätter_ ha sex med ngn man vet är egoist som skiter i att båda har det bra vid sex så är det en annan sak.
  • Fiona M
    KaptenOhoy skrev 2021-10-06 20:16:27 följande:
    Anonym (Peter) skrev 2021-10-06 11:01:58 följande:

Varför alls ha sex istället för att onanera om allt handlar om det?

Svarar på båda. Självklart ska man se till att båda kommer. Inget snack om den saken. Men att se till att det händer ligger i slutändan hos sig själv. Kvinnor får sluta vara offer i frågan och ställa krav, det är superenkelt att vänta med penetration innan man har fått sitt, och det är superenkelt att dumpa en fjant som vägrar.

Därav att det inte finns något glapp. Ta eget ansvar.
    Superenkelt?
    Njae, inte om man är ung och oerfaren och den förste pojkvännen påstår att ALLA andra han varit med kommit av penetrationssex.
    Då kvittar det liksom hur väl man kan sin egen kropp och man tror på den som är mer erfaren.
    Jag vet att jag inte är ensam om såna pojkvänner heller.
    Tog TID att lära om, så nej, så enkelt som du påstår är det faktiskt inte.
  • Fiona M
    KaptenOhoy skrev 2021-10-07 11:29:47 följande:
    Kan köpa det till stor del, min ståndpunkt gäller främst vuxna människor.
    Ja, fast inget uppstår ju ur ett vakuum, vuxna människor har ju med sig bagage.
    Om man bara möts av egoister som trycker ner är det svårt att inte formas av det.

Kvinnors sexualitet är liksom lite knepigare, ta bara det här att det är ganska nytt med ett neutralt ord (snippa) för könet när man pratar med barn, eller hur kvinnors sexdrift skambeläggs (slampa, hon får skylla sig själv etc.)

Jag tror inte unga killar eller män skiter i kvinnors orgasm av elakhet, de förstår bara inte att det krävs mer än in-ut, och den bilden av penetrationssex som "riktigt" sex förstärks i film och böcker.

Svar på tråden Orgasmglappet