• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • pixie78
    Sussna85 skrev 2021-02-02 11:41:48 följande:

Fick tillbaka mitt HCG nu! 2349 mIU/ml var det,och jag är i v.5 (4+5) vad jag har räknat..egentligen gör inte detta mig lugnare,haha men försöker googla och tror det är normalt.

Men det låter väl jättebra. Då ligger du ju rätt utifrån veckan. Så här stod det i mitt provsvar igår angående nivåerna:

V5: 100 - 5 000.

V6: 1 500 - 53 000.

V7: 24 000 - 120 000.

Det bästa nu är ju att du kan följa upp vecka för vecka och se att det stiger!

Vad glad jag blir för din skull att du har en massa symptom och att värdet ser bra ut! Heja!!

• pixie78
    Sussna85 skrev 2021-02-02 11:41:48 följande:

Fick tillbaka mitt HCG nu! 2349 mIU/ml var det,och jag är i v.5 (4+5) vad jag har räknat..egentligen gör inte detta mig lugnare,haha men försöker googla och tror det är normalt.

Mitt värde var 4 (!) så man undrar ju vad som pågick där inne för att jag ens skulle få utslag på det digitala testet för 5 dagar sen.
  • Sofia95

Grattis till fina resultat Juni10 och Sussna85!

Själv har jag åkt på vad som känns som steg tillbaka, även om jag hoppas på att det reder ut sig och leder till framsteg.

Jag har problem att bygga slemhinna. Min första stimulering gick vägen, om än något blygsamt så 7,8mm och 3-skikt, därefter har jag gjort två stimuleringar där den blivit som tjockast 6mm och saknar skikt. Samma upplägg alla gånger, 8mg progynon/dag.

Jag tycker att det kändes rimligt att inte ändra något inför omgång 3, då omgång 2 skulle kunnat vara ren "otur", men nu känns det tydligt att jag behöver ändring i upplägget. Vi ska diskutera det på torsdag, jag ska göra ett till vul innan för att se om något alls händer med slemhinnan mellan dag 12-16 (förmodligen inte, förra gången hade inget hänt mellan dag 10-14).

Inför mitt samtal undrar jag om någon här har kunskap eller erfarenhet av svårigheter med slemhinnan?

(Jag äter extra järn).

Självklart oroar det mig att jag inte ska lyckas få till slemhinna alls, oavsett medicinering. Skulle det kunna vara möjligt? Det känns så frustrerande att inte ens få ta sig fram till start..

• Sussna85
    pixie78 skrev 2021-02-02 11:55:58 följande:

Men det låter väl jättebra. Då ligger du ju rätt utifrån veckan. Så här stod det i mitt provsvar igår angående nivåerna:

V5: 100 - 5 000.

V6: 1 500 - 53 000.

V7: 24 000 - 120 000.

Det bästa nu är ju att du kan följa upp vecka för vecka och se att det stiger!

Vad glad jag blir för din skull att du har en massa symptom och att värdet ser bra ut! Heja!!

Åh tack för att du orkar del med dig,trots de motgångar du just har varit med om. Blir varm i hjärtat att det finns så många fina personer ute i världen :)

Men alltså 4! Jag säger faktiskt detsamma. Hur kunde ens testet snappat upp det. Konstigt. Kramar!
    pixie78 skrev 2021-02-02 11:57:05 följande:

Mitt värde var 4 (!) så man undrar ju vad som pågick där inne för att jag ens skulle få utslag på det digitala testet för 5 dagar sen.

• Sussna85
    Sofia95 skrev 2021-02-02 12:11:27 följande:

Själv har jag åkt på vad som känns som steg tillbaka, även om jag hoppas på att det reder ut sig och leder till framsteg.

Jag har problem att bygga slemhinna. Min första stimulering gick vägen, om än något blygsamt så 7,8mm och 3-skikt, därefter har jag gjort två stimuleringar där den blivit som tjockast 6mm och saknar skikt. Samma upplägg alla gånger, 8mg progynon/dag.

Jag tycker att det kändes rimligt att inte ändra något inför omgång 3, då omgång 2 skulle kunnat vara ren "otur", men nu känns det tydligt att jag behöver ändring i upplägget. Vi ska diskutera det på torsdag, jag ska göra ett till vul innan för att se om något alls händer med slemhinnan mellan dag 12-16 (förmodligen inte, förra gången hade inget hänt mellan dag 10-14).

Inför mitt samtal undrar jag om någon här har kunskap eller erfarenhet av svårigheter med slemhinnan?

(Jag äter extra järn).

Självklart oroar det mig att jag inte ska lyckas få till slemhinna alls, oavsett medicinering. Skulle det kunna vara möjligt? Det känns så frustrerande att inte ens få ta sig fram till start..

Tack så mycket <3

Vad frustrerande att inte komma över tröskeln till en fin slemhinna. Jag håller nog med dig att efter 2 omgångar där inte medicinen har hjälpt till behövs kanske andra alternativ.

Jag hoppas att ni får ett givande samtal på torsdag som leder till nått som kan hjälpa dig.

Tyvärr har jag själv inte några konkreta tips att ge,men önskar och hoppas att det kommer att ordna sig<3
  • bellis2
    Sofia95 skrev 2021-02-02 12:11:27 följande:

(Jag äter extra järn).

Hur många dagar tar du Progynon? Jag tror att de ger dig för lite östrogen (alltså en för kort tid, inte själva mängden).

När jag körde i Danmark lyckades de inte få till en bra slemhinna. På Olga hade jag 10 mm vid insättningen. Skillnaden då var östrogen, dosen och tiden. De kör ju också "training cycle" där.
  • Sofia95
    bellis2 skrev 2021-02-02 13:22:26 följande:

Hur många dagar tar du Progynon? Jag tror att de ger dig för lite östrogen (alltså en för kort tid, inte själva mängden).

När jag körde i Danmark lyckades de inte få till en bra slemhinna. På Olga hade jag 10 mm vid insättningen. Skillnaden då var östrogen, dosen och tiden. De kör ju också "training cycle" där.

Hur menar du med dagar? Igår var dag 12, torsdag blir dag 16. Men förra gången hade den avstannat i tillväxt tidigare än så, så längre stimulering verkar tyvärr inte vara lösningen.. Jag tror att jag inte tar upp progynon särskilt bra och kommer att behöva komplettera. Vilket förvisso känns bra att i så fall upptäcka redan vid stimulering, så att jag inte behöver göra insättningar som misslyckas av den anledningen.

Hur lång kan en stimulering vara? Är plåster alltid ett komplement eller används de nån gång som ensam ordination?
  • bellis2
    Sofia95 skrev 2021-02-02 13:43:37 följande:
    Hur menar du med dagar? Igår var dag 12, torsdag blir dag 16. Men förra gången hade den avstannat i tillväxt tidigare än så, så längre stimulering verkar tyvärr inte vara lösningen.. Jag tror att jag inte tar upp progynon särskilt bra och kommer att behöva komplettera. Vilket förvisso känns bra att i så fall upptäcka redan vid stimulering, så att jag inte behöver göra insättningar som misslyckas av den anledningen.

Hur lång kan en stimulering vara? Är plåster alltid ett komplement eller används de nån gång som ensam ordination?
    Alltså för min del var jag på Progynon i månader (inte hela tiden) innan insättning. Det tror jag hjälpte i mitt fall men jag är inget proffs på det hela. Det kan ju vara annat också. Vad säger kliniken?

Plåster fick jag inte innan insättning utan efter tillsammans med Progynon.
  • Sofia95
    bellis2 skrev 2021-02-02 14:49:28 följande:

Alltså för min del var jag på Progynon i månader (inte hela tiden) innan insättning. Det tror jag hjälpte i mitt fall men jag är inget proffs på det hela. Det kan ju vara annat också. Vad säger kliniken?

Plåster fick jag inte innan insättning utan efter tillsammans med Progynon.

Ja, men isf har jag ätit progynon i 10 månader... Jag har samtal med dem på torsdag
  • GrodanS77
    pixie78 skrev 2021-02-02 08:30:59 följande:

Tack, ska skriva upp kortison och blodförtunnande på listan över saker vi vill diskutera på mötet med läkaren nästa vecka. Vi har inte gjort ÄD utan har testat våra ägg med PGT-A så de ska ju iaf inte ha kromosomförändringar i sig. 

Så glad för er att ert sista försök lyckades. Då är ju all kamp värt det! 

Skönt att få testa för kromosomavvikelser. Då kan man plocka bort den osäkerhetsfaktorn i varje fall. Hoppas att ni får ett bra samtal med läkaren och att ni hittar en väg framåt. Lycka till!

Ja, efter tio års kamp kom hon. Å mycket vill ha mer visade det sig . Så efter att de ändrade reglerna för privata kliniker i Sverige och vi hittade en i hemstaden så kunde vi inte låta bli att försöka få ett syskon. Nu är vi ingång med 3de insättningen. Rd5 idag. Har ett till i frysen. Tar det sig inte på dessa så stoppar vi här och är superglada över dottern.
Svar på tråden Äggdonation 2021