• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Amaryllis2021
    Inalina skrev 2021-01-29 09:27:55 följande:

Hej Amaryllis! Vi gör inte äggdonation men däremot har jag haft mkt kontakt med Gennet och kan verkligen rekommendera dem! Vi fick vår dotter genom dem, på 2:a IVF försöket med FET. De är ganska öppna till olika behandlingar och inte så stela när det gäller medicinering, som jag förstått att vissa andra kliniker kan vara. Man kan alltid ställa 100 olika frågor utan att de tappar tålamodet också ;)

Ville bara önska dig lycka till med ÄD! 

Hej,

Va härligt att höra att ni är nöjda! Vi har skjutit på vår behandling fram till maj med anledning av Corona-situationen.

Vi kommer troligen köra ner till Prag och vara där de dagar som behövs. Vi har kollat flyg men men just nu är det flera byten för att komma till Prag så det blir nog både billigare och snabbare att köra ner (bor i Skåne)

Tar gärna emot tips gällande resan, boende och annat matnyttigt.
  • GrodanS77
    Eva7272 skrev 2021-02-03 21:26:06 följande:

Det är ju svårt att ta sig utomlands nu. Flera länder som har inreseförbud etc så vi har börjat se oss om i Sverige. Gynhälsan exv. vad har de för åldersgräns för få genomgå äggdonations behandling?

Jag tror att de åtminstone tar emot fram till 45 men jag fick en känsla av att de är lite flexibla på den punkten. Själv blir jag 44 i år och går där.

Bästa är att ringa dem och fråga.
  • Sussna85
    Lumila skrev 2021-01-11 19:17:20 följande:

Hej på er alla! 

Ja, nu drar också vi igång! Äntligen!

Jag är nu 40 och har över ett decenniums banlängtan bakom mig, så det känns hoppfullt nu att gå vidare med ÄD. Glad

Från början hade vi tänkt Ovumia, men de tar inte emot i Helsingfors eftersom vi inte bor i Finland, så vi skulle behöva ta oss ända till Tammerfors...
    Vi tog också kontakt med Aurakliniken och Felicitas i Åbo och har nu valt den sistnämnda.

Vi har haft telefonkontakt och epostkontakt med läkaren under december och besökte Felicitas förra veckan. Vi blev väldigt glada över bemötandet där. Läkaren har dessutom 20 års erfarenhet, vilket känns tryggt. 

Som det ser ut nu blir det äggplock i början av februari!
    Jag borde få mens vilken dag som helst och ska då börja med östrogenplåster på mensdag 2.

Jag blev väldigt glad över att läkaren kunde skriva ut bioidentiska hormoner istället för syntetiska! Det har inte varit en självklarhet på de andra ställena.

Kul att också ett par andra här valt Felicitas!

Har tänkt på dig Lumila, vi går ju på samma klinik {#emotions_dlg.flower}Hur går det för dig? Blir det ÄP nu i början av februari?
  • Juni10
    Eva7272 skrev 2021-02-03 21:26:06 följande:

Det är ju svårt att ta sig utomlands nu. Flera länder som har inreseförbud etc så vi har börjat se oss om i Sverige. Gynhälsan exv. vad har de för åldersgräns för få genomgå äggdonations behandling?

Jag inboxade dig. Vi är nöjda med Gennet. Tycker att det är en helt annan kommunikation med kliniken än de kliniker vi haft kontakt med i Sverige. Så det var ett visst meck med att resa utomlands under rådande läge - men det väger upp med bra kommunikation, bättre priser och service. Kan däremot ev vara bättre att resa med bil.  
  • GrodanS77

Rd 8 idag med en 5-dagars blasto. Jag plussade! Lika starkt på cb som kontrollstrecket. Så nu får vi hoppas att det går vägen denna gång. 3de gången gillt för syskonförsöket.

• Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-05 06:54:06 följande:

Rd 8 idag med en 5-dagars blasto. Jag plussade! Lika starkt på cb som kontrollstrecket. Så nu får vi hoppas att det går vägen denna gång. 3de gången gillt för syskonförsöket.

Jamen yeeeeey!! Grattis!! Vad roligt <3
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2021-02-05 06:54:06 följande:

Du är så himla bra! (Men det vet du ju redan) Grattis! <3
  • GrodanS77

Tack allesammans!

Det där plusset är med skräckblandad förtjusning. Glad givetvis, fattas bara annat. Men denna väntan på att se hur det går denna gång. Ja den är lite jobbig...

• Lucybullen

Vi planerar också ÄD under 2021. Har kontakt med klinik i Danmark och har nu 3 st 6-dagars blastocyster  samt 2 st 2-dagars embyon i frysen som väntar på oss. 
    Detta blir vårt första försök. Jag kommer inte att få östrogen utan deras metod verkar vara att stimulera med Gonal-F i ca 7 dagar och sedan ultraljud för att se om slemhinnan är tjock så då tar man Ovitrelle för äggmognad och ägglossning. Sedan insättning av blastocyst. Sedan får man ta progesteron vag kräm fram tom v 12 samt Aspirin. Någon som har erfarenhet av denna stimuleringsbehandling inför ÄD? Uppfattat att man gör detta för att återföra i rätt tidpunkt men blev lite osäker på denna behandling då jag har regelbunden ägglossning med utslag på LH stickor varje månad. (Mina ägg ska ju inte användas/plockas)

Svar på tråden Äggdonation 2021